Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Aktivní parkovací asistent od Fordu oslovil již 100 000 zákazníků – Ford musel pro velký zájem ztrojnásobit výrobu.
V důsledku silné poptávky byla společnost nucena výrazně zvýšit výrobu této důmyslné technologie, jež dokáže spočítat optimální natočení volantu a hladce navést vůz do volného parkovacího místa. „Aktivní parkovací asistent zbavuje řidiče veškerého stresu z parkování,“ říká technik Kay Müller z Fordu.
Od uvedení systému v modelech C-MAX a Grand C-MAX na konci roku 2010 si aktivní parkovací asistent objednalo již 102 460 evropských zákazníků Fordu. V případě rodiny C-MAX volí aktivní parkovací asistent každý třetí zákazník, u nového Focusu je to přibližně každý pátý. V loňském průzkumu zadaném Fordem přiznala třetina evropských řidičů, že má s podélným parkováním problémy. Mnozí ho dokonce označili za více stresující než návštěvu zubaře.
„Zájem o aktivního parkovacího asistenta je skutečně překvapující,“ říká Gunnar Hermann, technický ředitel Fordu a muž, který řídil vývoj nového Focusu. „V budoucnu bude z předností tohoto systému těžit ještě více zákazníků, protože ho zavedeme do dalších modelů. Jako první přijde na řadu nový Ford Kuga.“
Jak se parkuje s aktivním parkovacím asistentem Ford
Řidič nejprve aktivuje systém stiskem tlačítka. Ultrazvukové senzory potom měří mezery mezi objížděnými vozidly a hledají dostatečně velké místo pro podélné zaparkování. Po nalezení místa vyzve systém řidiče, aby potvrdil zahájení parkovacího manévru. Elektronika převezme kontrolu nad řízením. Na řidiči zůstává obsluha pedálů. Řidič je informován o vzdálenosti od překážek a dostává pokyny prostřednictvím obrazového i akustického rozhraní. Přestože je řízení ovládáno automaticky, odpovědnost za bezpečné zaparkování zůstává na řidiči. Do manévru lze kdykoliv zasáhnout pevným uchopením volantu.