Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Ford Motor Company zveřejnila svůj hospodářský výsledek za rok 2013. Zisk ve výši 8,6 miliardy USD (v přepočtu asi 173 mld. Kč) před zdaněním patří k nejvyšším v historii firmy.
Zisk z automobilových operací byl nejvyšší za více než deset let, přesvědčivého výsledku dosáhla rovněž divize Ford Credit. Ve srovnání s rokem 2012 představuje loňský zisk nárůst o 603 milionů USD (12 mld. Kč). Ford loni vyrobil celkem 6,4 milionu automobilů, což znamená meziroční navýšení o 646 000 kusů.
„Rok 2013 byl pro nás mimořádně dobrý. Potvrzuje se, že náš plán One Ford nadále přináší solidní růst,“ řekl Alan Mulally, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Máme dobrou výchozí pozici do roku 2014, kdy budeme pokračovat v realizaci našeho záměru – nabízet zákazníkům na trzích po celém světě kompletní řadu automobilů s prvotřídní kvalitou, hospodárností, bezpečností, designem i užitnou hodnotou.“
V Evropě Ford pokračoval v realizaci restrukturalizačního plánu. Počet prodaných vozů vzrostl meziročně o méně než jedno procento, tržby se zvýšily asi o pět procent. Ztráta 1,6 miliardy USD (32 mld. Kč) i záporná provozní marže 5,8 procent představují oproti roku 2012 zlepšení, přestože Ford musel čelit vyšším nákladům na restrukturalizaci (400 mil. USD) a poklesu celého trhu. V roce 2014 bude Ford pokračovat v investicích do inovativních produktů a do rozšiřování portfolia na nových trzích. Společnost je rovněž připravena pružně navyšovat výrobní kapacitu, bude-li to vyžadovat vývoj poptávky po jejích modelech.
Z těchto důvodů Ford očekává v letošním roce další solidní výsledek. Zisk před zdaněním by se měl pohybovat v intervalu 7 až 8 miliard USD; provozní marže i cash flow z automobilových operací budou ovšem nižší než v roce 2013. V Evropě bude pokračovat transformace, která si opět vyžádá náklady v přibližné výši 400 milionů USD. Od roku 2015 by se měl Ford v Evropě vrátit do černých čísel.