Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ford představil novou studii Ford Edge Concept, která poskytuje poměrně přesnou představu o technice, designu a dílenském zpracování připravovaného velkého SUV pro Evropu.
Koncept zároveň slouží k předvedení pokročilých technických řešení, jako je například automatické parkování s dálkovým ovládáním. Model Ford Edge je velmi populární ve Spojených státech i na dalších trzích. V budoucnu se stane prvním velkým luxusním SUV, které bude značka Ford nabízet i v Evropě. Již dříve společnost oznámila, že do roku 2017 chce uvést na evropské trhy 25 nových modelů, a Ford Edge má být jedním z nich. S modely Edge, Kuga a EcoSport bude mít Ford v Evropě ucelenou nabídku automobilů kategorie SUV.
Globální zájem o vozy SUV neustále roste. V Evropě (kde na vyšší stupně výbavy připadá až 70 % všech prodaných Fordů S-MAX) vyjde Edge vstříc poptávce po velkých, luxusních SUV s impozantním vzhledem a vytříbenými jízdními vlastnostmi na silnici. Podíl SUV na celém evropském trhu osobních automobilů vyrostl z 6,5 % v roce 2005 na 11,9 % v roce 2012. Ford předpokládá, že v letech 2013 až 2018 se tržní podíl vozů SUV v Evropě zvýší o 22 %.
Pokročilá technika, díky které budou auta „chytřejší“
Asistenční technologie a poloautomatické systémy Fordu Edge Concept naznačují, že vozy Ford budou v budoucnu ještě inteligentnější a samostatnější. Tyto technologie na bázi senzorů jsou základními stavebními kameny plně autonomní jízdy, ke které vývoj směřuje. Prozatím přispívají k bezpečnosti jízdy a usnadňují ovládání vozu. Technologie nazvaná Fully Assisted Parking Aid (systém plně automatického parkování) se momentálně nachází ve fázi prototypu. Umožňuje zaparkovat vůz stiskem tlačítka, aniž by řidič musel sedět uvnitř. K vyhledání parkovacího místa využívá ultrazvukové senzory a dokáže jak zaparkovat, tak opět z parkovacího místa vyjet. Ford také zahájil výzkumný projekt, který prověřuje možnosti autonomního vyhýbacího manévru. Vůz osazený prototypem nového systému upozorní řidiče na překážku nebo stojící vozidlo v jízdním pruhu. Pokud řidič neprovede žádnou akci směřující k odvrácení nehody, systém převezme kontrolu nad řízením i brzdami a provede vyhýbací manévr sám. Další novinkou je adaptivní řízení. Ovládání vozu při nízkých rychlostech je díky němu daleko snazší a řidič se s ním cítí jistější ve všech jízdních režimech.
Dynamický, sportovní design
Nový Ford Edge Concept se vyznačuje pečlivě zformovaným, atletickým vzhledem. Široká „ramena“ vytvářejí dojem běžce zakleknutého ve startovacím bloku. Sklon přední masky ovlivňuje i tvarování kapoty.
Ford Edge Concept má novou, technicky vyspělejší aktivní masku chladiče. Její žaluzie se automaticky otevírají tak, aby udržovaly motor v optimální teplotě a optimalizovaly aerodynamické vlastnosti vozu. Unikátní vzduchové clony v dolní části masky pak odvádějí vzduch od přídě do předních podběhů a také pod auto.
O luxusním zaměření interiéru svědčí mimo jiné kůží potažená palubní deska s ručně zhotovenými švy, desetipalcová dotyková obrazovka se systémem Ford SYNC nebo dynamická středová konzola s mechanickými spínači. Pro celý interiér Fordu Edge Concept je příznačná vysoká úroveň dílenského zpracování a kvalita použitých materiálů. Například zmíněná horní část palubní desky, středová konzola i části dveřních výplní jsou potaženy výběrovou černou kůží Nubuck.