Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Elektrické provedení lehkého užitkového automobilu Ford Transit vyzkoušejí vybraní firemní zákazníci.
S předstihem několika měsíců před plánovaným zahájením prodeje na vybraných trzích na jaře 2022 vyzkoušejí elektrický E-Transit v „ostrém“ nasazení vybraní firemní zákazníci v Německu, Norsku, a Velké Británii. Do intenzivního testování E-Transitu v podmínkách reálného komerčního provozu se zapojí doručovací a energetické společnosti i orgány veřejné správy. K partnerům patří odpadová společnost AWB, Balfour Beatty, radnice německého Kolína nad Rýnem, britská pobočka DHL Express, DPD, Norská pošta, Ocado a Recover Nordic.
Testovací flotilu tvoří kompletní řada plánovaných verzí E-Transitu, tedy Van, DCiV (Double Cab in Van) a podvozek s jednokabinou a nejrůznějšími nástavbami, a to ve variantách celkové hmotnosti 3,5 až 4,25 tuny. V rozmanitosti flotily se odráží komplexnost provozních požadavků, jimž musí vozy Transit vyhovět.
„Chceme předvést, že pomoc zákazníkům ve snižování dopadů jejich činnosti na životní prostředí může být v souladu se zvyšováním produktivity,“ řekl Dave Petts, Market Lead, Urban electrified vans, Ford of Europe. „Reálný provoz u zákazníků nám pomůže ukázat, jaké výhody E-Transit firmám nabízí, a současně z něj získáme cenné údaje o uživatelských zvyklostech, které nám umožní dále zdokonalovat provozní vlastnosti."
Zahájení provozních zkoušek je poslední fází vývoje nového E-Transitu. Předcházel mu intenzivní testovací program na polygonech a v laboratořích Fordu. Spolupracující strany budou prototypy vozů E-Transit provozovat po dobu šesti nebo dvanácti měsíců.
Rozmanité přestavby
Konstrukce E-Transitu umožňuje provádět přestavby stejně snadno a s využitím stejného dílenského vybavení jako v případě stávajících variant Transitu. Ve spolupráci s partnery ze sítě Fordem schválených kvalifikovaných přestavbářských společností byly některé ze zkoušených vozů upraveny tak, aby demonstrovaly všestrannost platformy E-Transit. Zde je několik příkladů:
Provozní zkoušky E-Transitu navazují na úspěšný předchozí projekt podobného charakteru, v němž zákazníci najezdili s vozy Transit Custom Plug-In Hybrid více než 240 000 kilometrů. Ukázalo se, že v centru Londýna se 75 procent nájezdu odehrálo na bezemisní elektrický pohon. Další testování v Kolíně nad Rýnem pak potvrdilo přínos takzvaného geofencingu, který umožňuje při vjezdu do vymezených oblastí, typicky s obzvláště silným znečištěním ovzduší, zapnout režim EV nyní automaticky.
Foto: Ford