Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Z výrobních závodů společnosti Ford v Evropě se již nevyváží vůbec žádný odpad. Ještě za rok 2011 ho firma odvezla na skládky 6 000 tun.
Tento objem přibližně odpovídá roční produkci města s 12 500 obyvateli. Každý rok přitom Ford vyrobí v Evropě 1,2 milionu automobilů. K inovativním metodám snižování množství odpadu patří například „briketování“ směsi kovových třísek a chladicí emulze v motorárně v britském Dagenhamu. Emulzi, jež se při briketování oddělí od třísek, lze opětovně použít při obrábění. Ve Valencii získává Ford alternativní palivo z materiálů, které již nemohou být recyklovány. Nejnověji dosáhly nulového vývozu na skládky továrny ve španělské Valencii a rumunské Craiově. Již dříve se k tomuto stavu dopracovaly závody v Bordeaux (Francie), Bridgendu a Dagenhamu (Velká Británie) a Kolíně nad Rýnem i Saarlouis (Německo).
Ford nedávno vydal Zprávu o trvalé udržitelnosti 2016, v níž dokumentuje svoje úspěchy v oblastech udržitelné výroby, kvality a bezpečnosti. Ford je pevně odhodlán vystupovat jako zodpovědná firma, která respektuje své zákazníky, zaměstnance, komunity v okolí svých továren i planetu.
V roce 2015 zavedl Ford v rámci svého výrobního systému (Ford Production System) nový způsob řízení spotřeby energie, jenž umožňuje na dálku ovládat vytápění továren. Jedná se o součást strategie, která od roku 2011 přispěla k poklesu spotřeby energie o 25 procent. To odpovídá roční úspoře 800 GWh. V letech 2013 až 2015 Ford také snížil objem vody potřebné pro výrobu jednoho vozu ze 4,04 m3 na 3,81 m3 a zredukoval množství emisí oxidu uhličitého na jeden vyrobený automobil z 0,78 na 0,72 tuny.
Foto:Ford