Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ford vyvíjel nový B-MAX jako „dětem odolný“ automobil; testy znečistění blátem, mlékem a sycenými nápoji simulovaly scénáře typické pro přepravu dětí a domácích mazlíčků.
Každý rodič dobře ví, jak obtížné je udržet interiér automobilu v čistotě při každodenní přepravě dětí a domácích mazlíčků. Ford chtěl v tomto směru rodičům maximálně usnadnit život, a vyvíjel proto nový B-MAX tak, aby byl maximálně „dětem odolný“. Technici podrobili B-MAX laboratorním testům simulujícím to nejtvrdší zacházení, jakého se automobilu může od dětí a zvířat dostat, včetně namáčení materiálů v mléce a sycených nápojích, testování textilií speciálním „palcátem“ a otloukání plastů těžkou pryžovou koulí.
„Vyzkoušeli jsme všechno od rozlití nealkoholických nápojů po zablácené boty, abychom si byli jisti, že to interiér B-MAXu vydrží,“ řekl Mark Montgomery, materiálový technik Ford of Europe. „Sám mám malé děti, takže velmi dobře vím, jaký nepořádek dokážou udělat.“
Na odolnost vůči tvorbě skvrn a snadnost čištění po čtyřiadvacetihodinovém máčení ve zmíněných tekutinách byly testovány všechny typy kůží a textilu nabízené pro různé stupně výbavy B-MAXu. Další na řadě bylo umazání hlínou a mastnotou. Technici Fordu zkoušeli rovněž odolnost látek vůči poškození od zipů, přezek a knoflíků na dětském oblečení či školních brašnách. Při „palcátovém testu“ se používá kovová koule s ostrými hroty, kterou se přes testovanou tkaninu přejede šestsetkrát. Simuluje se tak drhnutí zipů a přezek na oblečení. Při další zkoušce je testovaný vzorek textilního potahu opakovaně otírán suchým zipem. A konečně je zde test odolnosti vůči opotřebení způsobenému opakovaným používáním, který trvá 17 hodin a sestává ze šedesáti tisíc otíracích cyklů. Plasty to při vývoji B-MAXu neměly o nic lehčí než látky. Při nárazových testech jsou plastové díly interiéru opakovaně otloukány pryžovou koulí desetkrát těžší než standardní fotbalový míč. Tyto zkoušky se navíc provádějí při teplotě -30 °C, kdy je plast mnohem křehčí. K testování odolnosti plastů proti škrábancům slouží kovové hroty. Otěruvzdornost koberců se testuje na speciální stolici s drsnými abrazivními koly.
„Všechny popisované testy potvrzují, že jsme udělali vše, co bylo v našich silách, aby i po tisícím nastoupení celé rodiny vypadal interiér B-MAXu stejně dobře jako poprvé,“ dodal Montgomery. „Teď je to skutečně dokonale ‚dětem odolný’ vůz!“