MotorInfo

Fleetoví klienti testovali spotřebu modelu Peugeot 308

15.4.2014 21:45
Fleetoví klienti testovali spotřebu modelu Peugeot 308

Fleetové oddělení společnosti Peugeot Česká republika podrobilo nový model Peugeot 308 testování s cílem přesvědčit firemní zákazníky o kvalitách vozu, a to zejména z hlediska úspornosti.

Testující porotu a zároveň soutěžící skupinu tvořilo 40 zástupců různých firem, kteří v rámci týdenních testů vůz nejen hodnotili, ale také se snažili spotřebovat co nejméně paliva. Motivací soutěžit pro ně bylo získání vozu Peugeot 308 na 308 dní zdarma pro první tři nejúspornější. Výherce dosáhl průměrné spotřeby 3,4 l/100 km.

Od 7. listopadu 2013 do 26. března 2014 probíhalo rozsáhlé testování modelu Peugeot 308 fleetovými klienty a s tím spojená soutěž o zapůjčení nového vozu Peugeot 308 na 308 dní. K dispozici byly čtyři identické testovací vozy Peugeot 308 ALLURE 1.6 HDi 115k STT6.

Soutěže se zúčastnilo 40 vybraných firem – fleetoví klienti značky i potenciální zákazníci, kteří zatím ve svých vozových parcích automobily Peugeot nemají. Soutěžící dostali Peugeot 308 na týdenní test a jejich úkolem bylo najet s tímto vozem v běžném každodenním provozu nejméně 308 km a dosáhnout přitom co nejnižší spotřeby.

To se nejlépe podařilo panu Janu Purmovi z firmy EUREST, spol. s r. o., který dosáhl průměrné spotřeby 3,4 l / 100 km, což je o 0,4 l nafty méně než kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem. Výherce s vozem za testovací týden ujel 647 km. Na druhém místě se umístil Petr Kolman ze společnosti Raiffeisenbank a.s., jehož vůz sice rovněž vykázal spotřebu 3,4 l/100 km, ovšem s nižším nájezdem, tedy 317 km (dle pravidel soutěže při stejném výsledku rozhodl o vítězství vyšší nájezd). Třetím odměněným soutěžícím se stal Vojtěch Štucaur z firmy Asseco, který za týden ujel 486 km s průměrem 3,6 l/ 100 km.

„Naším cílem nebylo lámat rekordy ve spotřebě. Šlo o to, aby se zákazníci přesvědčili o tom, že s modelem 308 mohou jezdit velice úsporně, aniž by utrpěl jejich komfort či radost z řízení. Někteří účastníci soutěže se tedy cíleně snažili přizpůsobit styl jízdy dosažení minimální spotřeby, zatímco jiní zkrátka jen testovali a posuzovali, zda Peugeot 308 vyhovuje jejich požadavkům. Hodnocení zákazníků nám poskytlo cennou zpětnou vazbu a přesvědčilo nás o tom, že tento vůz má skutečně velký potenciál zařadit se do firemních vozových parků v řadě společností,“ okomentoval průběh soutěže Pavel Havelka, Fleet manažer společnosti Peugeot Česká republika.