MotorInfo

Finále Optifuel Challenge 2014

14.11.2014 07:21
Finále Optifuel Challenge 2014

Finále Optifuel Challenge 2014, mezinárodní soutěže v hospodárné jízdě pořádané Renault Trucks, se letos konalo v Nice.

Osmadvacet řidičů z 15 zemí přijalo výzvu rentability a hospodárné jízdy za volantem Renault Trucks T 460 Optifuel. Stéphane Saves francouzský řidič ze společnosti Semezies zvítězil před druhým v pořadí francouzským řidičem Jean-Philippe Rioux ze společnosti Stef a třetím šestadvacetiletým Maďarem Dánielem Nagy ze společnosti Káta-Kamion.

Stéphane Saves získal titul mezinárodního šampiona v hospodárné jízdě pro francouzskou společnost  Semezies. Řidič, který se věnuje své profesi posledních šest let, přiznal: „Cítil jsem, že mám šanci. Renault Trucks mi poskytl velmi dobré školení hospodárné jízdy, které mi pomohlo ušetřit 6 litrů na 100 kilometrů, a proto jsem se také aktivně zapojil do projektu Optifuel. Každý den používám Infomax, abych zlepšil svůj styl řízení a samozřejmě spotřebu. Ale i přesto jsem do cíle přijel se staženým žaludkem! Cítil jsem takový tlak…“ A pokračoval: „Jsem strašně šťastný, že jsem vyhrál. Doufám, že i příští rok dostanu příležitost se o tento titul poprat, anebo jej přenechám některému z mých kolegů, protože v naší firmě máme několik velmi dobrých řidičů.“ Corinne Semezies, generální ředitelka společnosti, která v Nice vítězného řidiče doprovázela, pak řekla: „Tato cena je Stéphanovi odměnou za jeho každodenní práci a samozřejmě je to i odměna pro ostatní řidiče naší společnosti, kteří se podílejí na snižování spotřeby.“  Společnost Transports Semezies, která má 12 stálých řidičů se na tomto projektu aktivně podílí: „Klademe velký důraz na školení řidičů, jednou proškoleni, mohou využít veškerý svůj potenciál. Stahujeme údaje z Optifuel Infomax tak, aby se opravdu každý mohl zlepšit, současně ale řidiči mezi sebou nesoutěží. Naše společnost je společností rodinnou s přátelským a rodinným duchem,“ uzavřela. Díky školení řidičů její společnost ušetří 25 000 litrů pohonných hmot ročně a nižší jsou samozřejmě i náklady na údržbu vozidel, zvláště díky lepšímu používání brzdového pedálu. Stéphane Saves získal voucher v hodnotě 8 000 euro na nákup zboží podle svého výběru, mini iPad a navigaci pro nákladní vozidla Nav’Truck Europe. Odměnou pro vítěznou společnost Semezies je roční pronájem modelu Renault Trucks T 460 Optifuel. Další francouzský řidič Jean-Philippe Rioux ze společnosti Stef obsadil i druhou příčku. Přiznal, že se na soutěž nijak zvlášť nepřipravoval. Tento řidič těžil ze svých více než třicetiletých zkušeností, kterých denně využívá v rámci své společnosti: „Mým cílem bylo umístění na stupních vítězů, a proto jsem velmi šťastný. Jsem spokojený se svým výkonem, Optiroll jsem používal na 50 % a myslím si, že toto optimální použití bylo klíčem k úspěchu.“ Jeana-Philippa Rioux doprovázel Gilles Wachalski, který se ve společnosti Stef stará o školení řidičů. „Toto druhé místo je oceněním kvality našich řidičů, kteří jsou proškolováni každé tři roky. Školení je součástí jejich hodnocení a také firemní kultury,“ vysvětlil. Pro něj osobně je to perfekcionismus jeho řidiče, který stojí za úspěchem v soutěži: „Má vrozený smysl pro dobře odvedenou práci, pracuje se zaujetím a vždy hledá dokonalost. A hlavně, miluje svoji práci.“ Jean-Philippe Rioux si odnesl voucher na 2 000 euro na nákup zboží podle svého výběru, Nav’Truck Europe, mini iPad a pro svoji společnost získal voucher v hodnotě 3 000 euro na nákup v síti Renault Trucks.

Třetí příčka na stupních vítězů patřila teprve šestadvacetiletému maďarskému řidiči Dánielu Nagy ze společnosti Káta-Kamion. Ta je současně dealerem značky Renault Trucks v Maďarsku, která přesvědčila Dániela k účasti v Optifuel Challenge, protože věřila v jeho úspěch. Hospodárná jízda je každodenní součástí tohoto mladého řidiče: „Naše společnost je naší rodinnou firmou a proto je pro mne velmi důležité udělat vše pro snížení mé spotřeby,“ přiznal  Dániel Nagy. Istvan Nagy, generální ředitel společnosti potvrdil, že na spotřebu svých řidičů klade velký důraz a ta je také cílem pravidelných kontrol. Nejlepší řidič pak získá odměnu, kdy si může vybrat vozidlo a trasu, kterou pojede. „Jsem nesmírně šťastný, že náš řidič získal třetí příčku a o to víc, že je to můj syn,“ uzavřel Istvan Nagy. Maďarský řidič získal voucher na nákup zboží podle svého výběru v hodnotě 1 000 euro, Nav’Truck Europe, mini iPad a pro svoji společnost získal voucher v hodnotě 2 000 euro na nákup v síti Renault Trucks.

Soutěž

Mezinárodní finále Optifuel Challenge 2014 přivítalo 28 nejlepších řidičů v hospodárné jízdě, kteří do finálového klání postoupili z národních kol soutěže, která se konala v 15 zemích za účasti 1 200 společností a 6 000 řidičů. Finalisté absolvovali klání za volantem Renault Trucks T, který byl v září zvolen International Truck of the Year 2015. Renault Trucks organizuje Optifuel Challenge od roku 2012. Soutěž odráží závazek francouzského výrobce vůči svým zákazníkům v oblasti úspory pohonných hmot a globálního přístupu v nabídce vozidla a přidružených služeb, které přispívají k trvalému snížení spotřeby od prvního kilometru.

Soutěž měla dvě části. Ta první otestovala teoretické znalosti účastníků v oblasti hospodárné jízdy nákladního vozidla a optimální spotřeby pohonných hmot. V druhé části pak následovala jízda v běžném provozu za volantem Renault Trucks T 460 Optifuel vybaveného motorem DTI 11 za doprovodu instruktora. Transparentní průběh soutěže zajistilo losování pořadí jednotlivých jízd účastníků a soutěžních souprav (vozidla + návěs). U všech vozidel byl také změřen tlak v pneumatikách. Referenční vozidlo navíc absolvovalo s každou skupinou řidičů soutěžní trasu, aby v případě potřeby zohlednilo různé elementy, které mohly narušit jízdu a mohly mít vliv na celkový výsledek. Po příjezdu byly hodnoceny prostřednictvím softwaru Renault Trucks, Optifuel Infomax tyto údaje: jízda (počet sešlápnutí brzdového pedálu, % spotřeby v ekonomickém poli), rychlost a spotřeba. Každou jízdu pak porotci s řidičem vyhodnotili a poskytli mu podrobnou analýzu jeho stylu jízdy.

Soutěžící řidiči byli současně členy národních týmů, které dále tvořili zástupce jeho společnosti a zástupce Renault Trucks z dané země. Ti mohli sledovat výkony řidiče v reálném čase prostřednictvím systému Optifleet řešení pro správu vozového parku.

 

Foto:Renault Trucks