Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Třmeny s pružinou použité v brzdách Knorr ProTec S® jsou nyní k dostání také pro široký sortiment brzdových destiček Ferodo® pro užitkové automobily
Společnost Federal-Mogul zavádí široký sortiment prvotřídních brzdových destiček Ferodo® s pružinou třmenu dle progresivního konstrukčního řešení brzdy Knorr ProTec S®, používané pro užitkové automobily. Tyto nové brzdové destičky, které mají pružinu pevně přivařenou k nosné základní desce, jsou určeny pro nákladní automobily a přívěsy v kombinaci s třmenem brzdy Knorr SN7.
Pracovníci vývoje třecích komponentů Federal-Mogul úzce spolupracovali s výrobcem brzd Knorr a vedoucími evropskými výrobci nákladních automobilů, aby bylo možno přednosti technologie ProTec S, to znamená delší životnost pružiny a tišší, bezpečnější a rychlejší zabrzdění, použít i pro výrobky Ferodo.
“Značka Ferodo je neustále poháněna vpřed vývojem techniky, takže vždy jako první uplatňuje nejnovější konstrukční řešení, upřednostňované výrobci originální výbavy vozidel, v širokém sortimentu svých třecích komponentů určených pro opravu a servis vozidel,” říká Silvano Veglia, výrobní ředitel divize brzd Federal-Mogul, který má na starosti teritorium Evropa, Střední Východ a Afrika. “V tomto ohledu je konstrukce třmenu s pružinou ProTec S ideálním doplňkem sortimentu našich výrobků.”
Na rozdíl od běžně vyráběných třmenů brzdy s pružinou, připevněnou k brzdové destičce svorkou, se konstrukce ProTec S vyznačuje tím, že pružina je k základní desce trvale přivařena. Toto technické řešení zajišťuje vyšší pevnost instalace destičky, a tím i její lepší vedení, menší vibrace a nižší hlučnost. Konstrukce ProTec S funguje jako kluzné zařízení, a tím chrání brzdu před otěrem v důsledku nečistot usazených mezi pružinou a přítlačnou svorkou a zajišťuje snadnější zpětný pohyb brzdové destičky směrem od kotouče, což snižuje opotřebení při volném otáčení. Kromě toho přivařená pružina podle konstrukčního řešení Federal-Mogul vylučuje riziko spojené s použitím staré pružiny v kombinaci s novou brzdovou destičkou, k čemuž v praxi někdy dochází.