MotorInfo

Fabia je pětihvězdičková

5.11.2014 12:05
Fabia je pětihvězdičková

Nová Škoda Fabia získala v nezávislých testech Euro NCAP nejlepší hodnocení v podobě pěti hvězdiček.

Tento výsledek potvrzuje vysokou úroveň bezpečnosti nového malého vozu značky Škoda, který bude v nejbližších dnech uveden na první evropské trhy. Hodnocení Euro NCAP je založeno na výsledcích testů v oblastech ochrany dospělých cestujících a dětí, ochrany chodců a podpůrných bezpečnostních systémů.

„Při vývoji nové generace modelu Fabia bylo našim cílem přivést do segmentu malých vozů vynikající úroveň bezpečnosti,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje Dr. Frank Welsch. „Maximálním možným hodnocením v podobě pěti hvězd bylo dosažení tohoto cíle potvrzeno také ze strany nezávislých odborníků. Tento výsledek dokazuje, že nová Fabia je jedním z nejbezpečnějších malých vozů na trhu,“ dodává Dr. Welsch.

Nová Fabia obdržela nejlepší hodnocení pěti hvězd ve všech hodnocených kategoriích (ochrana dospělých cestujících, bezpečnost dětí, bezpečnostní asistenční systémy a ochrana chodců). Velmi dobře byla hodnocena zvláště stabilita kabiny vozu. Při hodnocení bezpečnosti dětí dosáhla Fabia maximálního počtu bodů za ochranu dětí ve věku 18 měsíců a velmi dobré hodnocení dostala i za ochranu tříletých dětí.

Fabia boduje svými moderními bezpečnostními systémy, které byly donedávna vyhrazeny spíše vozům z vyšších segmentů. Premiéru zde má například volitelný Front Assistant s funkcí nouzové brzdy. Systém pomocí radaru permanentně sleduje odstup od vozů jedoucích vpředu a zasáhne, pokud jej vyhodnotí jako nedostatečný. Systém pracuje ve čtyřech stupních intenzity od varování až po plné brzdění. Poprvé se v modelu Fabia objevila také multikolizní brzda, která je součástí sériově dodávaného elektronického stabilizačního systému ESC. Multikolizní brzda snižuje po kolizi riziko dalšího nárazu. Driver Activity Assistant varuje před hrozící únavou řidiče a pro model Fabia je k dispozici poprvé. Dalšími bezpečnostními, resp. asistenčními systémy na palubě jsou například Speedlimiter (omezovač rychlosti), asistent pro rozjezd do kopce Hill Hold Control a kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.

O maximální ochranu v případě nehody se postarají dokonale sladěné prvky bezpečnostní výbavy. Posádku v případě kolize chrání až šest airbagů – čelních, bočních a hlavových – v kombinaci s pěti tříbodovými bezpečnostními pásy. Tuhost karoserie a vhodně navržené deformační zóny jsou základem vysoké úrovně pasivní bezpečnosti.

 

Foto:Euro NCAP