Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Celkem 50 inženýrů a 40 vozů je připraveno ujet 25 000 kilometrů a absolvovat 80 testů v pouštní oblasti na jihu Španělska, kde se denní teploty běžně vyšplhají až k 45 °C ve stínu.
Čeká je extrémní letní testování, jeden z nejnáročnějších zkušebních programů pro osobní vozy, skutečný „výcvikový tábor pro nováčky“, který trvá tři týdny. Teď je na řadě SEAT Ateca. A jaké extrémní testy na tato vozidla čekají? Zde je několik příkladů.
- Test trakce a sjíždění strmých svahů. Zkouška činnosti protiprokluzového systému a asistenta pro sjíždění strmých svahů HDC (Hill Descent Control) probíhá během sjíždění svahů se sklonem až 35 %. HDC umožňuje bezpečnou jízdu ze svahu, aniž by řidič musel ovládat pedál brzdy, a v případě nutnosti automaticky aktivuje systém ABS.
- Test s přívěsem. Při jízdě s přívěsem se zvyšuje riziko ztráty ovladatelnosti vozidla. Tento test ověřuje funkčnost systému pro stabilizaci přívěsu TSP (Trailer Stability Program), který přispívá k udržení jízdní stability celé soupravy.
- Test pro eliminaci rušivých zvuků. Běžný automobil má více než 3 000 dílů. Tento test zaručuje, aby všechny komponenty pracovaly v dokonalé harmonii a nezpůsobovaly žádné rušivé zvuky pro cestující bez ohledu na druh nebo stav povrchu vozovky.
- Test v prašném prostředí. Vozidlo vpředu projíždí pouští a zvedá velká oblaka prachu, jimiž projíždí bezprostředně následující vozidlo, u něhož je testována životnost vzduchového filtru.
- Test na šotolině. Vozidla ujedou 3 000 kilometrů na specifickém okruhu se šotolinovým povrchem. Po testu je analyzován vliv šotoliny na stav celé spodní části vozu, podběhů kol a vnějších i vnitřních ploch nárazníků. Cílem je zajistit odolnost všech dílů po celou dobu životnosti vozidla.
Vozidla byla po dobu téměř jednoho měsíce podrobována více než 80 různým zkouškám ve všech možných konfiguracích, aby nebylo nic ponecháno náhodě. Díky extrémnímu testování, které zajišťují stovky inženýrů a techniků po celém světě, si mohou být řidiči vozů SEAT jisti spolehlivým provozem na jakýchkoli cestách kdekoli na světě. Dalším úkolem bude zimní testování.
Foto:SEAT