Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Extrémní „géčko“ vyvolalo vynikající odezvu - koncept G 500 4x42 nadchl mnoho zákazníků a bude se sériově vyrábět.
V historii třídy G, bohaté na superlativy, je G 500 4x42 novým vrcholem v modelové nabídce. Po technické stránce je vybaven pohonem všech kol včetně portálových náprav a novým motorem V8 se zdvihovým objemem čtyři litry, přeplňováním dvěma turbodmychadly a výkonem 310 kW (422 k).
Všechny ostatní modely třídy G byly zdokonaleny jak v interiéru, tak v oblasti poháněcího ústrojí a splňují nyní nejpřísnější emisní normu Euro 6. Zákazníci mohou modely G 350 d, G 500, AMG G 63, AMG G 65 a G 500 4x42 již objednávat.
Rodina extrémních modelů třídy G má nový přírůstek. Sourozencem modelu AMG G 63 6x6 je nový G 500 4x42. Sériové modely třídy G mu poskytly základ v podobě karoserie a žebřinového rámu, který si bez problémů poradí s výrazně vyšším výkonovým potenciálem modelu G 500 4x42 i bez jakýchkoli výztuh. AMG G 63 6x6 poskytl upravenou verzi trvalého pohonu všech kol s portálovými nápravami.
V motorovém prostoru pracuje nový vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem čtyři litry, přímým vstřikováním paliva a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Hospodárný a čistý motor V8 4,0 litru Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 310 kW (422 k) a maximální točivý moment 610 N.m. Přitom splňuje emisní normu Euro 6 včetně maximálního limitu emisí pevných částic, který vstoupí v platnost od roku 2016. Osmiválec se může pochlubit exkluzivními geny, protože jeho základem je nová generace motorů V8, vyvinutá společností Mercedes-AMG, která propůjčuje křídla sportovním modelům Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63s mimořádnou dynamikou. G 500 4x42 bude k dispozici u prodejců značky Mercedes-Benz od prosince 2015.
V terénu i na silnicích vysoko nad zemí
Podvozek s dvojitými tlumicími a pružinovými vzpěrami a nastavitelnými tlumiči je rovněž nový. Cestující si v interiéru modelu G 500 4x42 mohou užívat komfort a atmosféru na úrovni luxusního sedanu. Vzhledem k hlavním technickým údajům podvozku a hnacího řetězce je jen logické, že pro G 500 4x42 začíná terénní svět tam, kde ostatní vozidla kapitulují. Překvapivá je však také skutečnost, že nové „G“ předvádí přesvědčivé výkony i na asfaltu. Zvýšená třída G s výrazně širším rozchodem kol portálových náprav v porovnání s výchozí sériovou verzí (+299 mm), velkými 22“ koly s pneumatikami rozměru 325/55 R 22 a nastavitelným tlumením s režimem Sport projíždí navzdory vyššímu těžišti zatáčkami tak dynamicky, že se cestující budou domnívat, že sedí spíš ve sportovním než v terénním automobilu. To platí i pro jízdu po nezpevněných cestách nebo zasněžených silnicích, přičemž na těchto kluzkých površích může řidič zažít jízdu jako se soutěžním vozem.
Trvalý pohon všech kol, terénní redukční převod v rozdělovací převodovce, tři za jízdy uzavíratelné diferenciály, a to vše v kombinaci s portálovými nápravami – takovou techniku žádný jiný terénní automobil nenabízí. Portálové nápravy, vyvinuté pro mnohostranné využití, rozšiřují terénní portfolio značky Mercedes-Benz a jsou technickým skvostem modelu G 500 4x42. Na rozdíl od konvenčních tuhých náprav nejsou kola uložena v úrovni osy nápravy, ale díky portálovým převodovkám v nábojích kol jsou umístěna výrazně níž. U modelu G 500 4x42 vzrostla díky tomu světlá výška na 450 milimetrů a brodivost na 1 000 milimetrů.
Důsledná optimalizace techniky a velmi kvalitní výbava
Třída G píše historii už od svého uvedení na trh v roce 1979 a je základem pro celou rodinu modelů SUV značky Mercedes-Benz. Od uvedení prvního modelu třídy G bylo zákazníkům předáno více než 250 000 těchto vozidel. Mercedes-Benz udržuje legendární terénní vozidlo důsledným vývojem a velmi kvalitní výbavou na nejaktuálnější technické úrovni. Třída G nabízí nově až o 16 procent vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Nový zážehový motor V8 nalézá uplatnění také v modelu G500. Všechny motory, zážehové i vznětové, jsou připraveny na budoucnost, protože nyní vyhovují požadavkům nejpřísnější emisní normy Euro 6. Nově nastavený podvozek a citlivější řízení stabilizačního systému ESP zvyšují jízdní stabilitu, bezpečnost a jízdní komfort na silnici. Zdokonalen byl rovněž exteriér a interiér. Zároveň je uveden do prodeje exkluzivní speciální model AMG EDITION 463. Nové modely lze nyní již objednávat a u prodejců se objeví od září 2015.
Přehled modelů:
Model |
Motor |
cm3 |
kW (k) |
N.m |
0-100 km/h (s) |
Cena v Kč vč. DPH |
G 350 d |
V6 |
2 987 |
180 (245) |
600 |
8,8 |
2 358 290 |
G 500 |
V8 |
3 982 |
310 (422) |
610 |
5,9 |
2 763 640 |
G 500 4x42 |
V8 |
3 982 |
310 (422) |
610 |
7,4 |
5 953 200 |
AMG G 63 |
V8 |
5 461 |
420 (571) |
760 |
5,4 |
3 773 990 |
AMG G 65 |
V12 |
5 980 |
463 (630) |
1000 |
5,3 |
7 157 150 |
Foto:Mercedes-Benz