MotorInfo

Evropské prodeje značky Volvo rostou

6.10.2014 11:29
Evropské prodeje značky Volvo rostou

Prodeje automobilky Volvo Cars na území Evropy vzrostly v prvních osmi měsících roku 2014 o 12,9 %, díky čemuž se Volvo stalo jednou z pěti prémiových značek s nejrychlejším růstem v Evropě.

To vyplývá z hodnot, které nezávislým způsobem shromáždilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Silných osm měsíců bylo dáno především zdravým vývojem na větších evropských trzích, jako jsou Německo, Spojené království a Švédsko, přičemž však došlo ke stabilnímu růstu také ve Francii, Itálii, Polsku, Španělsku a Finsku. Evropa představuje pro automobilku Volvo Cars nejdůležitější region, neboť je zde realizována více než polovina celkového prodeje společnosti.

„Celkové oživení evropského trhu s automobily probíhá opatrně, ale Volvo se tomuto trendu evidentně vzpírá,“ prohlašuje Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars. „Mám obrovskou radost, když vidím, že se naše auta v našich největších a nejdůležitějších regionech prodávají tak dobře. Těšíme se na budoucnost, v níž budeme vzhledem k naší aktuální pozici těžit z oživení evropského trhu ještě více.“

Značka Volvo stoupla v očích evropských zákazníků také uvedením nové rodiny dvoulitrových čtyřválcových motorů Drive-E přímo z dílny automobilky Volvo Cars. Hnací agregáty Drive-E nabízejí řidičům kombinaci výkonu a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí.

Pokud jde o situaci v okolním světě, automobilka Volvo Cars zaznamenala silný nárůst také v Číně, což je největší samostatný trh. Zde v prvních osmi měsících letošního roku vzrostly prodeje o 36,9 %, díky čemuž značka překonala své konkurenty. Silná prodejnost v Číně a Evropě kompenzovala prodejní pokles 10,9 %, k němuž došlo v tom samém období v USA – výsledkem je globální nárůst prodeje v prvních osmi měsících roku 2014 o 9,2 %.

Automobilka Volvo Cars předpokládá, že celkový nárůst prodeje za rok 2014 bude v průměru 10 %.

Foto:Volvo