MotorInfo

Evropa kupuje stále méně nových aut

17.7.2012 13:19
Evropa kupuje stále méně nových aut

Trh osobních automobilů v Evropě poklesl o 6,3 %, oproti 1. pololetí 2011 se zaregistrovalo o 465 000 vozů méně, uvádí Sdružení automobilového průmyslu.

Podle údajů o prvních registracích nových osobních automobilů za 1. pololetí 2012, zveřejněných Evropskou asociací výrobců automobilů ACEA, nedošlo v zemích EU27 a EFTA (EFTA = Norsko, Island a Švýcarsko) ke změně nepřízného trendu. Za uvedené období zde bylo poprvé zaregistrováno 6 896 348 nových osobních automobilů, což je o 6,31 % méně než ve stejném období roku 2011. U osobních automobilů značky Škoda a Hyundai, vyráběných v ČR, byl však byl zaznamenáván růst registrací.

V zemích EU27 bylo přitom zaregistrováno jen 6 644 829 ks nových osobních automobilů, což oproti roku 2011 představuje pokles o 6,81 %. Jedná se o dosud nejnižší prodejní výsledky v zemích EU za 1. pololetí od roku 2005; hodnoty prvních registrací jsou i pod úrovní „krizového“ roku 2009, kdy bylo v zemích EU zaregistrováno „pouze“ 7 273 959 ks osobních automobilů.

Pokles prodejů byl podchycen na čtyřech ze sedmi v současné době největších evropských trzích (to jsou trhy s registracemi za 1. pololetí 2012 nad 250 000 ks), tedy na trhu Francie (1 048 982 ks, pokles o 14,37 %),  Itálie (814 179 ks, -19,73 %), Španělska (406 070 ks, -8,17 %) a Belgie (zaregistrováno 285 116 ks, pokles o 12,66 %). Německý trh vzrostl o 0,73 % (na 1 634 401 ks), trh ve Velké Británii se zvýšil na 1 057 680 ks, to je růst o 2,72 % a růst o 1,26 % zaznamenal i nizozemský trh (332 490 ks). Uvedených 7 trhů tvoří 80,9 % evropského trhu osobních automobilů.

U prvních dvanácti značek (dle počtu prvních registrací za 1. pololetí 2012) došlo oproti roku 2011 k nárůstu pouze u značek Audi, Mercedes a Škoda. Z dalších značek s růstem registrací nutno uvést především korejské značky Hyundai a Kia.