Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
O víkendu 17.-19. června se na mosteckém autodromu uskuteční v rámci oslav 33. výročí založení okruhu podnik nazvaný The Most FIA CARS CENTRAL Europe Challenge.
Při této příležitosti se českému publiku mimo jezdců Středoevropského zónového mistrovství představí také jezdci nového Octavia Cupu, jejichž řady pro tento víkend rozšíří také Tomáš Enge. Jezdci Octavia Cupu od začátku sezóny absolvovali již závody na Hungaroringu a Red Bull Ringu a mostecký podnik představuje první ze dvou zastávek na území České republiky tohoto již v minulosti velice prestižního poháru. Octavia Cup patřil v uplynulých letech k tomu nejlepšímu, co naše okruhová scéna zažila. Současný promotér dělá vše proto, aby na tuto tradici úspěšně navázal, což ukázaly první dva odjeté závody.
"S mosteckým autodromem spolupracuji již druhým rokem a nabídky na start právě při tomto podniku si velice vážím. Bude to pro mě výjimečný závod, neboť jsem členem týmu Reiter Engineering a start mimo týmové barvy je naprostou výjimkou," vysvětluje Tomáš Enge a dále dodává.
"S předokolkou jsem startoval naposledy před deseti lety na podzimním Epilogu, kde jsem hájil barvy týmu BRT na voze Škoda Octavia. Dlouhý čas už uběhl také od mého posledního závodu na domácí trati. Naposledy to bylo v roce 2010 při závodě FIA GT, kdy jsem startoval s Darrenem Turnerem ve voze Aston Martin DBR9. Loni na podzim jsem měl startovat při 12 hodinovém Epilogu, ale po nehodě týmového kolegy pro nás víkend skončil hned ve volném tréninku. S novou Octávkou jsem se svezl poprvé loni na podzim a znovu teď na konci května v rámci testu na Autodromu Most. Hned prvních pár metrů ukázalo, že v průběhu zimy a jara se udělala na voze řada vylepšení. Auto je velice rychlé a dobře se řídí, a tak jsem zvědav, jak se bude chovat při závodních podmínkách."
A co si Tomáš Enge myslí o pohárovém závodění?
"Pohárové závodění představuje jednu z divácky nejatraktivnějších závodních disciplín. Díky tomu, že jezdci nastupují s identickou technikou, nabízí tyto závody jasné srovnání toho, jak na tom který jezdec je. Diváci se mohou vždy těšit na velice těsné souboje kolo na kolo a kontakty při kterých se tají dech. Navíc dráha v Mostě je velice rychlá a atraktivní. Tamní retadér na konci cílové rovinky již pamatuje celou řadu strkanic, v nichž vznikla spousta šrámů a pomačkaných plechů. To není pochopitelně nic příjemného pro nás závodníky, ale pro diváky na svahu jsou to přesně ty momenty, o kterých se diskutuje ještě dlouho po skončení závodu. Moc se na to těším. A to nejen na závody, ale také na setkání s fanoušky a přáteli, které v paddocku mám. Čeká nás jistě velice atraktivní víkend, na který bych chtěl pozvat všechny fandy českého motorsportu."
Zdroj a foto: www.tomasengeracing.cz