Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Podle odhadů společnosti Bosch se v roce 2025 vyrobí téměř 20 milionů hybridních a elektrických vozidel.
Bosch vnímá elektromobilitu jako důležitý obor budoucnosti. Firma zabývající se technologiemi a poskytováním služeb nyní za tímto účelem založila vlastní organizační jednotku elektromobility. Tato jednotka je součástí nové divize Powertrain Solutions. Od začátku roku 2018 by do ní měly kromě oblasti elektromobility patřit i dnešní divize Benzinové systémy a Dieselové systémy. Společnost Bosch tak bude stávajícím a novým zákazníkům nabízet všechny technologie pohonných jednotek z jednoho zdroje. Bosch při vytváření elektromobility paralelně pracuje také na dalším vývoji technologií spalovacích motorů. V roce 2025 bude k 20 milionům hybridních a elektrických vozidel navíc na světě jezdit kolem 85 milionů nových vozidel s benzinovým nebo naftovým motorem.
„Ať se jedná o dieselové pohony, benzínové motory nebo o vývoj elektromobility, představuje Bosch pro výrobce automobilů vždy špičku pro partnery ve vývoji i v oblasti technologií. Ze strategického hlediska jsme na přechod k automobilům s elektrickým pohonem dobře připraveni,“ říká Dr. Rolf Bulander, předseda oblasti podnikání Mobility Solutions a člen představenstva Robert Bosch GmbH.
„Ať se jedná o palivo nebo elektřinu, společnost Bosch bude součástí pohonů i v budoucnu. Dnes ještě totiž není rozhodnuto, který pohon nebo které kombinace typů pohonů kdy převládnou. Z tohoto důvodu upřednostňujeme dvousměrný přístup, a jak u elektromobility, tak u spalovacích motorů rozvíjíme svoje dovednosti a odborné znalosti,“ vysvětluje dále Bulander. Z pozice technologického lídra a na trhu pohonných jednotek se Bosch aktivně podílí na vývoji konceptů mobility. Nová divize Powertrain Solutions do budoucna slibuje rozsáhlé portfolio technologií, které lidem bude pomáhat cestovat po světě více efektivně, ekonomicky a ekologicky.
Vysoké investice do inovací pohonu
Bosch na vývoj pohonů ročně vydá několik miliard eur. Jen do průlomu elektromobility firma investuje 400 milionů eur za rok. Zásadní je přitom výzkum a vývoj v oblasti baterií. Společnost Bosch je na celém světě jediný klasický dodavatel automobilového průmyslu, který provádí výzkum jak na aktuálních, tak na budoucích technologiích bateriových článků. Ve spolupráci se světovými výrobci vozidel již firma dokázala v sériové výrobě realizovat více než 30 projektů. Futuristickým námětem elektromobility se ve společnosti Bosch zabývá kolem 1 800 odborníků.
Blíže trhu a zákazníkům
Prostřednictvím nové divize Powertrain Solutions chce Bosch podporovat zákazníky v oblasti pohonných jednotek z jediného zdroje a kromě jednotlivých komponent chce nabízet stále více kompletních řešení. „Naši zákazníci stále více potřebují řešení přesahující hranice spalovacích motorů. Tato dynamická proměna směřující k elektrifikaci pomůže nové divizi vytvořit vůdčí pozici. Své zákazníky v tomto procesu přeměny podpoříme pomocí znalostí a technologií,“ vysvětluje Bulander.
Divize Powertrain Solutions strategicky sleduje tři hlavní oblasti: Osobní a užitková vozidla se spalovacím motorem a hybridním pohonem a také elektromobily. Čelí tak velmi komplexní výzvě. „Velký potenciál růstu vidíme v oblasti elektromobility a užitkových vozidel. U osobních automobilů s klasickým spalovacím motorem se především soustředíme na zvýšení efektivity,“ říká Bulander. Všechny pohonné jednotky potřebují technické inovace, neboť dlouhodobě dokáže konkurenci odolávat pouze ten, kdo na trh přichází s produkty, které nadále snižují spotřebu paliva a emise.
Změny na trhu
Bosch i v nadcházejících letech bude rozvíjet všechny technologie paralelně, protože pouze tak dokáže firma velmi rychle a flexibilně reagovat na změny na trhu ve všech oblastech pohonných jednotek. Momentálně není pochyb, že mobilita brzy přejde na elektřinu. Nyní však nikdo nedokáže seriózně předpovědět, jak rychle a v jaké podobě tato změna nastane. V rámci divize Powertrain Solutions bude po celém světě na více než 60 pracovištích a v celkem 25 zemích pracovat kolem 88 000 zaměstnanců. Již dnes zaměstnanci z divizí Benzinové a Dieselové systémy velmi úzce a úspěšně spolupracují. Od roku 2018 bude tato spolupráce nadále rozvíjena prostřednictvím nové divize. Počet zaměstnanců se touto reorganizací téměř nezmění.
Ilustrace:Bosch