MotorInfo

Dva nové top modely od Porsche přicházejí

30.3.2014 09:19
Dva nové top modely od Porsche přicházejí

Dvojice nejvýkonnějších a nejrychlejších sportovních modelů Porsche s motorem uprostřed je připravena vyrazit na český trh v květnu letošního roku.

Modely Boxster GTS a Cayman GTS s posílenými motory a podvozkem PASM stanovují pro svůj segment nová měřítka sportovních vlastností. Oba vrcholné modely se na první pohled odlišují specifickou přední částí, modifikovanou zádí, zatmavenými světlomety (standardně vybavenými systémem Porsche Dynamic Light System) a nápisy provedenými v jemně lesklé černé barvě. Jméno o nich vypovídá mnohé: u Porsche znamená „GTS“ zkratku pro Gran Turismo Sport a již od roku 1963, tedy od vzniku modelu 904 Carrera GTS, slibuje prvotřídní dynamiku. Porsche s těmito dvěma dvoumístnými vozy v této tradici pokračuje, a to jak při použití na závodním okruhu, tak na silnici.

Šestiválcové ploché motory boxer nových vrcholných typů vycházejí z jednotek o objemu 3,4 litru modelů Boxster S a Cayman S. Optimalizace a jemné ladění zvýšily výkon o dalších 15 k (11 kW). To znamená, že Boxster GTS má nyní výkon 330 k (243 kW), zatímco Cayman GTS nabízí až 340 k (250 kW). U každého z těchto modelů došlo také ke zvýšení točivého momentu o 10 N.m. Oba sportovní vozy mají ve standardní výbavě paket Sport Chrono, díky němuž dokáže ve spojení s na přání dodávanou dvouspojkovou převodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK) a v režimu Sport Plus Boxster GTS z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,7 s. Cayman GTS je ještě o desetinu rychlejší.

Nejvyšší rychlost – měřená ve spojení s manuální převodovkou – dosahuje u Boxsteru GTS hodnoty 281 km/h, takže je prvním prémiovým roadsterem překračujícím rychlost 280 km/h. S hodnotou 285 km/h je Cayman GTS ještě rychlejší. Oba tyto modely jsou současně prvními dvoumístnými vozy značky Porsche s motorem uprostřed, které plní emisní normu Euro 6. Přitom dosahují ve spojení s převodovkou PDK kombinované spotřeby 8,2 l/100 km (s manuální převodovkou 9,0 l/100 km).

Zásluhou aktivního podvozku PASM a paketu Sport Chrono může řidič volit mezi progresivní sportovností na jedné straně a komfortem vhodným například pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Skvělým základem jsou 20" kola Carrera S, jež vpředu obouvají pneumatiky s rozměry 235/35 a vzadu 265/35. Standardní výbavou obou modelů jsou kůží čalouněná sportovní sedadla, která jsou jako v jiných modelech GTS doplněna prvky z alcantary.

Nové modely přinášejí charakter verzí GTS do modelových řad Boxster a Cayman. Stejně, jako je tomu u modelů Cayenne GTS a Panamera GTS, také v tomto případě jde o extrémně sportovní vrcholné verze, poskytující v daných segmentech mimořádnou dávku jízdní dynamiky. Toto pojmenování má původ v závodním voze 904 Carrera GTS z roku 1963, který bylo možné přihlásit také pro běžný provoz. V 80. a 90. letech tento princip poněkud kultivovaly modely 924 GTS a 928 GTS. Znovuobjeven byl následně v roce 2007 v modelu Cayenne GTS a následně byl implementován také do modelových řad 911 a Panamera.

Modely vstoupí na trh v květnu 2014. Cena vozu Porsche Boxster GTS byla určena na 69 949,- € a Porsche Cayman GTS na 73 757,- € včetně DPH.