MotorInfo

Dva nové koncepty Subaru pro Frankfurt

27.7.2013 12:22
Dva nové koncepty Subaru pro Frankfurt

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, oznámil, že na 65. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu odhalí studie Subaru VIZIV Concept a Subaru WRX Concept.  

Prezentací studií koncern FHI umožní nahlédnout do budoucnosti tohoto tradičního výrobce vozů s pohonem všech kol. V Evropě se vůbec poprvé představuje nová studie WRX Concept, která předznamenává například designový směr dalšího vývoje oblíbeného modelu WRX STI, na jejímž základě také šestá generace tohoto sportovního vozu vznikne. V Německu též bude poprvé ke spatření studie VIZIV Concept. „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace) a má vyjadřovat další směřování vývoje existujícího konceptu z kategorie crossoverů. Pohon konceptu VIZIV zajišťuje „Subaru Boxer Diesel Hybrid“, jenž spojuje dvoulitrový přeplňovaný diesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů.

WRX Concept

Dynamičtěji pojatý exteriér konceptu WRX oproti současnému provedení WRX STI přináší střídající se konkávní a konvexní plochy. Při pohledu zpředu zaujme pohled připomínající býka, zatímco široké podběhy kol poukazují na vysoký výkon ukrytý pod kapotou, opět s velkým otvorem sání vzduchu. Zezadu upoutají čtyři neonově žluté koncovky výfuku, stejně tak jako rozměrný difuzor zajišťující ještě vyšší přítlak. Konstruktéři tak mohli u konceptu WRX vypustit velké zadní křídlo, které je pro model WRX STI charakteristické. V tomto směru je vnější vzhled supersportu výrazně rafinovanější než model současné generace. Při pohledu z boku dominuje elegantní linie střechy evokující siluetu kupé. O dynamice a nekompromisním charakteru vypovídá i celková délka 4 520 mm, šířka 1 890 mm a výška pouhých 1 390 mm. Celkově je nový koncept širší a nižší, což společně s typickým motorem Subaru Boxer a stálým pohonem všech kol „Symmetrical AWD“ znamená ještě lepší ovladatelnost. K tomu přispívá i dlouhý rozvor vozu (2 760 mm).

Již tak nízké těžiště vozu, dané zástavbou motoru Boxer, je u konceptu ještě o něco níže díky cíleným změnám v rozložení hmotnosti. Střešní komponenty konceptu WRX jsou proto vyrobeny z uhlíkových vláken. Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. v evropské premiéře ve Frankfurtu ukazuje, jak vývojáři divize Subaru Technica International (odtud zkr. STI) spatřují budoucnost značky v tomto odvětví.

VIZIV

Vývojová studie „VIZIV Concept“ je příslibem zajímavé kombinace charakteristických předností vozů Subaru: stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, výkonných motorů a pohodlné i bezpečné jízdy, společně s technologií hospodárného hybridního pohonu. O tom, že nebyly obětovány dynamické schopnosti, vypovídá klínový tvar karoserie konceptu VIZIV, průběžně se zvedající od předního blatníku až po koncové svítilny. Kola ve vystupujících podbězích se nacházejí v samotných rozích karoserie, což přináší nejen dobré jízdní vlastnosti, ale díky krátkým převisům i spolehlivý pohyb mimo zpevněné cesty. Interiér konceptu VIZIV je příslibem vysoké úrovně pohodlí. Díky speciálním informačním displejům před spolujezdcem a zadními sedadly si mohou všichni pasažéři cestu vychutnávat stejně, jako by sami seděli za volantem. Jelikož jsou zadní kola poháněna nezávisle, bylo možné vypustit spojovací hřídel, a tedy umístit akumulátor hybridního motoru doprostřed vozu, bez omezení prostoru pro cestující. Toto uspořádání rovněž přispívá k velmi nízkému těžišti vozu.

Koncept VIZIV jako vůbec první využívá hybridní pohon s motorem Subaru Boxer diesel. Hybridní soustava pohonu typu plug-in zahrnuje dvoulitrový turbodiesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů. Spalovací motor umístěný na obvyklém místě spolupracuje s automatickou převodovkou Lineartronic a elektromotorem upraveným na vysoký točivý moment. Ten slouží k pohonu kol a současně i ke generování energie. Vůz dále pohání dva plně nezávislé elektromotory na zadních kolech. Řidič má k dispozici systém „Hybrid SI-DRIVE“, jehož prostřednictvím může zvolit nastavení dle osobních preferencí. Toto řešení se uplatní i v dalším vývoji systému SI-DRIVE z dnešních modelů Subaru. Kromě režimů „Intelligent“ a „Sport“ je zde i nový mód „Eco-Cruise“ zaměřený na obzvláště hospodárný styl jízdy.