Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ministr dopravy Zbyněk Stanjura navštívil Moravskoslezský kraj a návštěvu zahájil prohlídkou dvou klíčových staveb na silnici I/11 mezi Ostravou a Opavou, které by měly být dokončeny v roce 2015.
Poté ministr dopravy slavnostně otevřel další úsek cyklistické Slezské magistrály v úseku Krnov – Opava – Velké Hoštice. Dalším z důležitých bodů jednání byla příprava severovýchodního obchvatu Krnova. Na výstavbu čtyřproudé silnice I/11 v šestikilometrovém úseku Ostrava Prodloužená Rudná – hranice okresu Opava bylo v roce 2013 přiděleno 650 milionů korun. Se zhotovitelem se podařilo dojednat 10% snížení ceny, předpokládá se spolufinancování z OPD a stavba se může po letech váhání naplno rozběhnout. Posun zaznamenala také příprava téměř desetikilometrového úseku Mokré Lazce – hranice okresů Opava a Ostrava. Pro rok 2013 na ni byla přidělena částka 1,37 mld. „Jenom na tyto dvě klíčové stavby na silnici I/11 máme pro tento rok k dispozici dvě miliardy korun. Se zhotovitelem jsme uzavřeli dodatky, díky nimž jsme na jedné straně docílili řady slev a na straně druhé jsme se zavázali k harmonogramu a financování. Neočekávám dále už žádnou komplikaci,“ uvedl ministr Stanjura. Oba úseky čtyřproudého spojení Ostravy s Opavou by se motoristům mohly otevřít najednou, a to do konce roku 2015. „Všichni občané západní části Moravskoslezského kraje získají přístup na dálnici a výrazně se uleví obyvatelům městského obvodu Ostrava-Poruba,“ dodal ministr s tím, že činí veškeré kroky i k tomu, aby byly zahájeny také stavby I/68 mezi Třanovicemi a Nebory a navazující úseky I/11 Nebory – Oldřichovice a Oldřichovice – Bystřice.
Cyklistická stezka č. 55 „Slezská magistrála“ patří mezi dálkové trasy nadregionálního významu. Je dlouhá 111 km a její začátek je situován ve městě Jeseník. Úsek z Krnova do Opavy je nejnovějším úsekem. Celý úsek měří necelých 26 km a je více než z poloviny veden po zpevněných a upravených cyklostezkách. Projíždí se přes šest vesnic nejen po nefrekventovaných úsecích podél hlavního silničního tahu na Krnov, ale i v přírodní lokalitě kolem státní hranice s Polskem. „Jsem rád, že jsem dnes mohl otevřít další úsek Slezské magistrály, kterou jsem jako někdejší primátor Opavy podporoval od počátku. Podobné projekty pomáhají nejen cykloturistice v regionu, ale také přispívají k tomu, aby kolo bylo atraktivnějším a bezpečným dopravním prostředkem,“ sdělil ministr Stanjura.
Dále ministr v Krnově jednal o stavbě silnice I/57 - severovýchodní obchvat Krnova. Zahájení stavby se předpokládá v polovině roku 2014, zprovoznění v roce 2017. Vedle toho se na výjezdu řešil také plán západního obchvatu Krnova, na který dosud nebyly vyčleněny finanční prostředky. Součástí diskuze byly také připravované stavby silnic I/11, a to východní část severního obchvatu Opavy mezi zprovozněnou spojkou S1 a Rolnickou ulicí, která by měla být zprovozněna do konce roku 2017, a západní část severního obchvatu Opavy, kde by do konce roku 2015 mělo dojít k vydání územního rozhodnutí.