Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Skupina DKV Mobility Services Group, jejíž součástí je společnost DKV Euro Service, lídr na evropském trhu palivových a servisních karet, dosáhla v roce 2015 celkového výnosu z provozních činností 5,8 miliardy eur.
To odpovídá meziročnímu růstu 1,8 %. „Přestože byla cena nafty v uplynulém roce vzhledem k současné nadměrné nabídce na světovém trhu průměrně o 12 % nižší než v předchozím roce, podařilo se skupině DKV Group tento vývoj úspěšně kompenzovat,“ říká výkonný ředitel skupiny Dr. Alexander Hufnagl.
Loňský rok byl úspěšný i pro pobočku DKV v České a Slovenské republice. „Podařilo se nám dosáhnout dvojciferného nárůstu u všech produktových skupin, přičemž výtoče motorové nafty narostly o více než 20 %. Za nárůsty stojí kromě příznivé situace na straně dopravců také vysoká míra spokojenosti stávajících zákazníků s našimi službami a vynikající akviziční činnost,“ uvádí Ondřej Pavlík, výkonný ředitel české a slovenské pobočky DKV Euro Service.
Podle O. Pavlíka měla obchodně dobrý nebo dokonce výborný rok i většina zákazníků společnosti DKV Euro Service. Domácí poptávka, export zboží do probouzejících se západních ekonomik a klesající ceny nafty byly hybnou silou ozdravení celého sektoru silniční nákladní dopravy. „Naše analýzy ukazují, že si dopravci jako celek poradili s konjunkturou ekonomiky velmi dobře. Největší nárůsty jsme zaznamenali u dopravních firem podnikajících v automobilovém sektoru a průmyslové výrobě,“ říká O. Pavlík.
Růst ekonomiky by měl pokračovat i v letošním roce. „Scénáře vývoje cen ropy jsou pro nejbližší měsíce v podstatě neměnné a pro dopravce příznivé: litr ropy bude i dále levnější než litr nejlevnější balené vody,“ konstatuje O. Pavlík. Stejně tak sazby mýt pro rok 2016 většinou zůstávají na stejných hodnotách nebo jen vyrovnávají nízkou úroveň inflace. „Dopravci by se ale měli zavčas zajistit proti růstu cen paliva z dnešních hodnot a proti dopadům opuštění kurzovního závazku ČNB,“ doporučuje O. Pavlík. Ředitel české pobočky DKV zároveň upozorňuje na velký rozptyl stojanových cen: „Dopravní firmy by měly pečlivě zvažovat, kde jejich řidiči tankují, rozdíly mezi nejnižšími a nejvyššími cenami u tuzemských čerpacích stanic dosahují v současné době až 40 %.“
Proti všem příznivým vyhlídkám stojí aktuální nedostatek řidičů. „Obávám se, že problém s řidiči se ještě více prohloubí, neboť se jeho struktura neřeší. Navíc poptávka po dopravních kapacitách s největší pravděpodobností dále poroste a v nepřímé úměře k tomu se nabídka dostupných řidičů spíše sníží. Tím se rozevřou nůžky mezi nabídkou a poptávkou ještě více a vytvoří se tlak na významnější růst mzdových nákladů,“ upozorňuje O. Pavlík. Paradoxně by však tento problém mohl přispět k omezení dopravní kapacity, a tím k růstu přepravních sazeb.
Ilustrační foto:DKV