Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
DHL Supply Chain testuje v pražských ulicích nákladní elektromobil pro zásobování obchodů.
Nákladní elektromobil o celkové hmotnosti 7,5 tuny testuje při zavážení obchodů v pražských ulicích společnost DHL Supply Chain.
"DHL se jako vedoucí společnost v oblasti logistiky zavázala v rámci programu GoGreen snížit produkci skleníkových plynů do roku 2020 o 30 %," říká Filip Budík, generální ředitel společnosti. "Největší podíl na emisích CO2 činí právě doprava, proto jsme se logicky zaměřili tímto směrem."
Zkušební provoz v Praze navazuje na aktivity pobočky DHL Supply Chain ve Velké Británii, která již více než rok v provozu zkouší dvanáct nákladních elektromobilů značky Smith Newton. Stejný vůz tedy teď brázdí pražské ulice. Nákladní automobil se od běžných zásobovacích vozidel liší zejména bezhlučným provozem. Pro našince je vůz velmi povědomý, což není nic neobvyklého, protože je postaven na podvozku známého českého výrobce Avia. Kompletní výrobek je pak dílem společnosti Smith Electric Vehicles, která má již více než devadesátiletou zkušenost se stavbou a provozem elektromobilů v Británii, například u známých vozidel pro rozvoz mléka.
Testovaný nákladní automobil je poháněn elektromotorem o výkonu 120 kW, který odebírá proud z lithium-iontových akumulátorů. Největší rychlost je 80 km/h a dojezd podle provozních podmínek a dle typu akumulátorů činí až 200 km. S téměř nehlučným provozrem je Newton ideální pro rozvážku v pozdně odpoledních a nočních hodinách, nebo pro práci v klidových rezidenčních oblastech a také pro použití na pravidelných trasách s návratem na základnu a vykládkou na více místech.
"V současné době prověřujeme technické možnosti vozidla a jeho aplikovatelnost včetně ekonomické návratnosti, kterou odhadujeme na čtyři až pět let," říká Filip Budík. "Návratnost investic však v tomto případě není nejdůležitějším faktorem, tím je naše rozhodnutí otevřít novou éru v ekologickém zásobování městských center, a tím příspět ke snížení emisí z výfukových plynů. Věříme, že provozní zkoušky budou úspěšné a příklad DHL bude inspirovat i další dopravce k nasazení vozidel s nulovými emisemi."
DHL Supply Chain je součástí skupiny Deutsche Post DHL a je lídrem v oblasti logistických služeb. Operuje v 60 zemích světa, kde pracuje pro největší firmy, pro něž spravuje přes 23 milionů m2 skladovacích ploch. V České republice DHL Supply Chain poskytuje skladování, mezinárodní přepravu, distribuci zboží do prodejen a další služby pro zákazníky z oblasti automobilového, technologického, módního a hračkářského průmyslu. Distribuční centra společnosti mají rozlohu přes 265 tisíc m2 a pro zákazníky DHL jezdí 600 nákladních vozidel.
Nasazení elktromobilů se předpokládá nejdříve v Praze, kde by sloužily k zásobování prodejen zákazníků. Následovat by pak mohlo i Brno a celkem by se do provozu zatím mohlo dostat zhruba tři až pět vozidel.
Technické údaje elektromobilu Smith Newton
Výrobce: Smith Electric Vehicles
Provedení: Newton je k dispozici jako podvozek s kabinou s celkovou hmotností vozidla 7,5 t; 10 t a 12 t. V nabídce je i provedení s větším blokem akumulátorů a tři různé rozvory kol (3,9; 4,5 a 5,1 m).
Dojezd: 50 - 240 km (na dojezd mají vliv různé faktory, včetně kapacity akumulátorů, stylu jízdy, stoupání silnice, celkové hmotnosti vozidla a nákladu).
Maximální rychlost: 80 km/h
Doba nabíjení: 8 hodin
Akumulátory: utěsněný blok lithium-iontových akumulátorů
Nabíječka: plně automatická, palubní nabíječka
Motor: výkon 120 kW
Řídicí ústrojí: vektorový řídicí systém se střídavým proudem s rekuperačním brzděním