MotorInfo

DHL rozšiřuje v ČR vozový park

12.8.2014 22:45
DHL rozšiřuje v ČR vozový park

Společnost DHL Supply Chain v prvním pololetí 2014 významně rozšířila svůj vozový park v České republice.

K dosavadním 29 vozidlům přibylo od začátku letošního roku 21 nových nákladních aut, určených především pro sektory Automotive, FMCG a Fashion. DHL tak naplňuje strategii zvyšování soběstačnosti v silniční dopravě, která reaguje na rostoucí poptávku po dopravních službách.

„Rozšíření vlastní flotily o dalších 21 vozidel podporuje naši strategii zajišťovat část dopravních výkonů vlastními prostředky. Zároveň je pro nás důležité si uvědomit, že s nynějšími 50 vozidly jsme se zařadili po bok našich dodavatelů dopravních služeb a stali se jedním z dopravců, působících na dopravním trhu. Jsme rovněž inspirací a vzorem pro kolegy DHL z okolních zemí, kteří díky tomu vyhodnocují možnosti vlastní flotily,“ říká Martin Ćmiel, ředitel dopravy DHL Supply Chain pro Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Polsko.

Český vozový park společnosti DHL Supply Chain byl v letošním roce rozšiřován v pěti krocích. V květnu proběhlo předání tří tahačů Scania pro divizi Automotive, o měsíc později posílily vozový park divizí FMCG a Fashion tři soupravy tahačů Scania a návěsů Schmitz. Od června jezdí v barvách DHL také tři dodávkové vozy Mercedes-Benz a přibylo dalších osm tahačů Mercedes-Benz s návěsy Schmitz rovněž pro divizi Automotive. V červenci flotilu doplnila čtyři nákladní vozidla DAF s izotermickou skříňovou nástavbou a hydraulickým čelem pro rozvážkovou dopravu.

Ochrana životního prostředí patří mezi priority společnosti DHL Supply Chain, a tak jsou všechna nová vozidla vybavena motory, které plní emisní normu Euro VI. K maximální provozní hospodárnosti přispívají kromě vyspělých zařízení výrobců pro sledování spotřeby paliva, pohybu vozidel i způsobu řízení řidičů také navigační terminály s obousměrnou komunikací a dokonalým propojením s přepravním systémem DHL Supply Chain. Dva návěsy jsou navíc vybaveny novými spoilery v oblasti podvozku, které snižují aerodynamický odpor vzduchu. Od tohoto opatření se očekává snížení spotřeby paliva o 3 až 4 %.