Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Pojišťovna UNIQA připravila užitečné desatero k individuálnímu cestovnímu pojištění.
Blíží se sezona hlavních dovolených a mnozí z nás opět zamíří za odpočinkem nebo poznáním do zahraničí. K pobytu v cizině patří vhodné cestovní pojištění. Aby klienta dostatečně chránilo, je třeba věnovat pozornost jeho výběru i správnému využití v případě nečekané události.
1. Respektujte oficiální pokyny
Při cestách do zahraničí je třeba zohlednit aktuální situaci v destinaci, kam míříte. Na webu Ministerstva zahraničních věcí najdete aktuální přehled zemí, lokalit nebo regionů, kde hrozí turistům akutní rizika. Může se jednat o politické nepokoje, hrozbu teroristického útoku nebo třeba epidemie. Pojišťovny se řídí tímto přehledem ve svých podmínkách – nedoporučuje-li kompetentní úřad někam cestovat, cestovní pojištění se na pobyt v těchto oblastech nevztahuje.
2. Pozor při cestách vyžadujících zvláštní přípravu
Při cestách do vzdálených a exotických destinací je třeba předem zjistit lokální rizika, ať už bezpečnostní, nebo zdravotní a jiná. Jde-li o prostředí náročné na kondici či zrádná s ohledem na možné choroby, musí turista včas myslet na preventivní prohlídky a potřebná očkování, a také na adekvátní vybavení cestovní lékárničky.
3. Nastavte si přiměřenou výši pojistných částek
Vyplatí se myslet na dostatečné, nikoli jen nejlevnější pojištění. Platí, že čím odlehlejší, zaostalejší a méně lidnatá je oblast, kam míříte, či naopak čím dražší z hlediska zdravotní péče, tím vyšší částky krytí byste měli volit. Ve výši nákladů na léčbu suverénně vedou Spojené státy americké. Vždy se informujte na výluky z pojištění – pozor například na požití alkoholu nebo na vozidla z půjčovny!
4. Asistenční služba je tu pro vás 24 hodin denně
Jednou z hlavních předností cestovního pojištění je nepřetržitá asistence na telefonu. S tou se lze spojit odkudkoli a v českém jazyce konzultovat vaše trable. Experti Vám poradí optimální postup a leccos vyjednají i za vás s lokálními úřady nebo zdravotnickými zařízeními. Budete-li se držet jejich pokynů, usnadníte tím výrazně vyřízení pojistné události. Mějte kartičku pojištění neustále u sebe a telefonní číslo na asistenci si uložte do svého mobilu.
5. Nepodceňujte potřebu pojištění odpovědnosti
Určitě nezapomeňte na pojištění odpovědnosti, které vám v případě hloupé náhody může zachránit statisíce i miliony. Vztahuje se například na situace, kdy vaše děti shodí něco z regálu v obchodě, spadne vám předmět z hotelové terasy na dole zaparkovaná auta, rozbijete neúmyslně vybavení v hotelovém pokoji, anebo někoho zraníte při rekreačním sportu.
6. Pozor při podepisování lokálních dokumentů k události
V zahraničí dejte pozor, na jaké dokumenty připojujete svůj podpis. Zvláště v případech, kdy vše není jasné, nebo nerozumíte lokálnímu jazyku. V případě pochybností se vyplatí přivolat i policii, případně se poradit s asistenční službou na telefonu. Podepíšete-li nějaký dokument, je pak už velmi komplikované věc rozporovat nebo zvrátit ve váš prospěch.
7. Uschovejte originály všech dokladů
Pro vyřízení pojistné události je třeba doložit veškeré náklady, které jste v této souvislosti vynaložili. Shromážděte všechna potvrzení nebo paragony a předejte je pojišťovně po návratu domů. Pamatujte současně, že pojišťovna vám uhradí jen takové náklady, které byly zaplaceny efektivně a prokazatelně na řešení nastalé situace. Je třeba hledět na přiměřenost zvoleného řešení. I zde lze doporučit předem dohodnout postup s asistenční linkou, aby se předešlo zbytečným diskusím o vhodnosti a účinnosti nákladů k náhradě.
8. Nahlaste pojistnou událost včas
Podle pojistných podmínek je třeba, aby klient nahlásil svoji škodu ze zahraničí nejpozději třicet dnů po návratu domů. Jde hlavně o prvotní registraci události, všechny ostatní náležitosti a dokládání mohou následovat i poté.
9. Předcházejte vzniku pojistných událostí
Pojištěný klient je povinen chovat se tak, aby nepřispěl svým přístupem nebo aktivitami ke zvýšení nebezpečí vzniku pojistné události, anebo k většímu rozsahu jejích následků. Jinými slovy je povinen se zdržet jakýchkoli kroků, které by zvětšovaly riziko. To se týká především přeceňování sil, konzumace alkoholu, nezanechání informace, kam se vydává, apod.
10. Pojištění sjednané v zahraničí
Mějte na paměti, že cestovní pojištění sjednané už za hranicemi, tedy během pobytu v cizině, začne platit teprve za sedm dnů! Je dobré myslet na pojištění už před odjezdem. V takovém případě vám platí prakticky ihned po zaplacení pojistného.