MotorInfo

Das WeltAuto úspěšně v roce 2012

15.2.2013 23:44
Das WeltAuto úspěšně v roce 2012

Program prodeje ojetých vozidel Das WeltAuto, který je součástí strategie koncernu Volkswagen, má za sebou úspěšný rok 2012.

Navzdory náročnému přechodu celé sítě ze zavedené značky auto-plus na novou značku Das WeltAuto se podařilo celkový prodej kvalitních ojetých vozů zvýšit meziročně o 15,9 % na 14 390 vozů. Na celkové obchodní bilanci mají největší podíl ojeté vozy značky Škoda (6 735 vozů; +27,0 %). Na druhém místě v pomyslné prodejní hitparádě značek se umístily osobní vozy Volkswagen (2 515 vozů; +2,9 %). Po nich následovaly vozy ostatních značek (2 542 vozů; +14,6 %). Loňský nárůst prodeje značky Audi o 10,5 % (na 1 425 vozů) demonstroval značný zájem českých zákazníků o ojeté prémiové vozy. Mírné zvýšení poptávky registrovali prodejci Das WeltAuto také u značek SEAT (614 vozů; +0,5 %) a Volkswagen Užitkové vozy (559 vozů; +1,3 %).

„S nadprůměrnými obchodními výsledky v loňském roce jsme samozřejmě velmi spokojeni. Letos však nehodláme usnout na vavřínech a chystáme další posílení naší pozice. Nicméně na základě ekonomických prognóz očekáváme v roce 2013 mírný pokles trhu s ojetými vozy, a to zejména ve vyšších segmentech, v nichž se nám v roce 2012 dařilo velmi dobře, protože naši zákazníci měli velký zájem i o luxusní vozy a další vozy vyšších kategorií,“ říká Roman Filip, vedoucí programu Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika.

Rok 2012 byl nejen ve znamení úspěšného prodeje, ale i zdařile realizovaného přechodu celé sítě ze značky auto-plus na Das WeltAuto. Rebranding značky byl podpořen reklamní a propagační kampaní především v tisku a na internetu. V rámci tohoto kroku byl zahájen provoz nových webových stránek, jejichž návštěvnost se neustále zvyšuje. V průměru měsíčně shlédne nabídku sítě Das WeltAuto na internetu 277 000 unikátních návštěvníků. Das WeltAuto není jen nový název, ale i nové standardy prodeje, které se vyrovnají úrovni prodeje nových vozů.

„Nákup ojetého vozu je vždy spojen s riziky, ale my se je snažíme co nejvíce minimalizovat nabídkou profesionálních služeb a kompletních informací společně s autorizovaným servisem a nadstandardními zárukami včetně garance technického stavu, původu a počtu ujetých kilometrů. Další předností je nabídka atraktivního financování ojetých vozů ve spolupráci se společností ŠkoFIN. Spokojenost zákazníka je pro nás na prvním místě, a tak tomu bude i v roce 2013,“ říká Roman Filip.

Členství autorizovaných prodejců nových vozidel Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy nebo Škoda v programu Das WeltAuto je podmíněno náročnou certifikací, která osvědčuje kvalitu servisního a prodejního zázemí společně s kvalifikovaným personálním zajištěním na úrovni srovnatelné s prodejem nových vozů. Samozřejmostí je i průběžné školení prodejního personálu, aby bylo zajištěno dodržování vysokých standardů a procesů prodeje ojetých vozů. Důraz na kvalitu a spokojenost zákazníků podtrhuje rovněž pravidelně prováděný „mystery shopping“ u všech prodejců. V současnosti je síť Das WeltAuto zastoupena na 38 prodejních místech po celé České republice.

 

Foto: Tomáš Malý