MotorInfo

Das WeltAuto prodalo za prvních devět měsíců téměř 11 000 ojetých vozů

15.10.2013 19:43
Das WeltAuto prodalo za prvních devět měsíců téměř 11 000 ojetých vozů

Program prodeje ojetých vozidel Das WeltAuto hlásí za první tři čtvrtletí 10 931 prodaných ojetých vozů, což znamená meziroční nárůst o 2 %.

Trh nových osobních vozů v České republice v letošním roce očekává pokles přibližně o 4,5 %. „Zákazníci, kteří si dříve kupovali nová auta, ale nyní se z různých důvodů orientují na ojeté vozy, se primárně poohlížejí po kvalitních zánovních ojetinách s průkaznou historií,“ uvedla ve své zprávě společnost Cebia spol. s.r.o. Celkový trh ojetých vozidel se obecně pohybuje na úrovni roku 2012 anebo mírně roste.

Z hlediska oblíbenosti ojetých vozů jednotlivých značek své vedoucí postavení potvrdila domácí Škoda s 5 263 prodanými vozy během prvních devíti měsíců letošního roku. Velkému nárůstu zájmu zákazníků se po celý letošní rok těší ojeté vozy značky Volkswagen, jejichž prodej se v programu Das WeltAuto v období od ledna do září meziročně zvýšil o 20 % na 2 198 vozů. Pozitivní vývoj oblíbených značek se bohužel neprojevil v prémiovém segmentu, který je reprezentován vozy vyšších cenových relací. Toto je způsobeno pokračující složitou ekonomickou situací v Eurozóně. Z obvykle populárních značek, kterým se tento negativní vývoj nevyhnul, musíme zmínit vozy Audi, kde došlo k poklesu prodeje oproti minulým rokům.

Stejně jako ostatní oblasti lidské činnosti i prodej ojetých vozidel se vyvíjí, což potvrzuje odklon od standardního způsobu nakupování. V dnešní moderní době je nejdůležitějším nástrojem pro prodej ojetých vozů internet. Odhaduje se, že téměř 90 % zákazníků si vůz nejdříve vyhledá v internetové nabídce a až poté cíleně navštíví prodejce, u něhož vůz prodávají. Jen přibližně 10 % zákazníků přichází k prodejci přímo tzv. „z ulice“ a vybírá si vůz z jeho nabídky. Na www.dasweltauto.cz je na jednom místě přehledně soustředěna kompletní nabídka ojetých vozů (aktuálně více než 2 500 vozidel) s možností snadného vyhledávání podle zadaných parametrů.