MotorInfo

Další vítězství pro Porsche v Le Mans

25.6.2015 09:01
Další vítězství pro Porsche v Le Mans

V 83. ročníku závodu 24 hodin Le Mans vybojovalo Porsche své 17. celkové vítězství.

Pokrokové Porsche 919 Hybrid s Earlem Bamberem (NZ), Nikem Hülkenbergem (D) a Nickem Tanbym (GB) za volantem vybojovali první místo přesně 45 let poté, co na okruhu Sarthe Porsche triumfovalo poprvé. Porsche navíc vybojovalo dvojité vítězství, když na druhém místě skončila posádka Timo Bernhard (D), Brendon Hartley (NZ) a Mark Webber (AUS). Tento úspěch byl čtvrtým dvojitým vítězstvím pro značku po letech 1971,1987 a 1998. Americký pilot a herec Patrick Dempsey vybojoval svůj dosud nejlepší výsledek kariéry, s Porsche 911 RSR dojel ve třídě GTE-Am na druhém místě.

 

 

 

Několik zajímavostí o tomto závodě: 

  • Vítězný tým absolvoval 395 kol (5 382,82 km). Tento závod byl o pouhá 2 kola kratší než nejdelší ročník historie – 2010.
  • Průměrná rychlost vítězného Porsche 919 Hybrid byla 224,2 km/h.
  • Nejvyšší rychlosti 340,2 km/hdosáhl Mark Webber v sobotu v 16:40 h.
  • Porsche 919 Hybrid rekuperuje 2,22 kWh (8 MJ) během jednoho kola. Kdyby to byla elektrárna, vystačila by tato energie na zásobování rodinného domu po dobu tří měsíců.
  • Součástí realizačního týmu Porsche bylo 120 osob.
  • Porsche Team absolvoval 90 zastávek v boxech, 30 pro každý vůz.
  • Během 26 z těchto zastávek došlo k výměně řidičů a pneumatik.
  • Každý ze tří vozů ujel na jedné sadě pneumatik nejvýše 54 kol. Ve voze číslo 17 ujel tento ultra dlouhý úsek Mark Webber, s vozem 18 to byl Neel Jani a s prototypem číslo 19 Nico Hülkenberg.
  • Všechny tři vozy Porsche 919 Hybrid spotřebovaly za závod 116 pneumatik.
  • Pneumatika i s ráfkem váží 19,9 kg. Mechanici tak přemístili jen v tomto ohledu 2 308,4 kg.
  • Nejrychlejší zastávka v boxech týmu Porsche zahrnující výměnu jezdců a pneumatik zabrala 1:13,9 min.
  • Nejkratší zastávka pro doplnění paliva trvala 51,3 s.
  • Celkem strávily všechny tři vozy Porsche v boxech 95 minut a 36 sekund. Druhý nejlepší čas pro tým nasazující tři vozy byl 130 minut.
  • Vítězný vůz spotřeboval1 896 l paliva.
  • Převodovka vítězného Porsche provedla během 24 hodin 25 293 zařazení (nahoru i dolů).
  • Nejdelší dobu za volantem ze všech devíti pilotů vozů Porsche třídy LMP1 byl Nico Jani s časem 10 hodin a 10 minut. Ve vítězném voze strávil nejvíce času Nico Hülkenberg (osm hodin a 52 minut).
  • Nejvíce hmotnosti ztratil během závodu Mark Webber. Když startoval, vážil 81,2 kg (včetně vybavení a helmy), po závodě váha ukázala 78,2 kg.
  • Během každé jízdy měli jezdci k dispozici 0,85 l pití. Láhev na pití se měnila během každé zastávky pro doplnění paliva.
  • Během závodu nebylo potřeba vyměnit téměř žádný díl. Po výjezdu mimo trať bylo třeba vozu číslo 18 dvakrát vyměnit přední část. Automobil číslo 19 musel v devět hodin ráno zajet pro nový kryt motoru a zadní přítlačné křídlo, což ale neznamenalo během výjezdu Safety Caru žádnou časovou ztrátu.
  • Během celého 24hodinového závodu byl každému Porsche 919 Hybrid doplněn jeden litr oleje. Pro optimální viditelnost mělo čelní sklo všech tří prototypů na sobě čtveřici snímatelné vrstvy.
  • Nejvyšší teplota 25 stupňů Celsia panovala v 16 hodin v sobotu. Nejchladněji bylo mezi 3. a7. hodinou, kdy se teplota pohybovala kolem 16 stupňů Celsia.
  • V kokpitu bylo naměřeno nejvíce 27 stupňů Celsia.
  • Noc trvala osm hodin, slunce zapadlo ve 21:59 a opět se objevilo v 5:59.
  • Během 24 hodin se do boxů přeneslo 13,5 GB dat z každého vozu.
  • Safety Car vyjel během závodu čtyřikrát. Včetně takzvaných „pomalých zón“ s měřením rychlosti byl závod omezen na celkem 195 minut.
  • Po třech závodech Mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) vede celkové hodnocení (i díky zisku dvojitého počtu bodů v Le Mans) se 140 body Porsche následované Audi (124 b.) a Toyotou (71 b.).


Foto:Porsche