MotorInfo

Dacia uvádí na trh Logan MCV

12.10.2013 20:04
Dacia uvádí na trh Logan MCV

Po nových vozech Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway, Dokker a Dokker Van, doplňuje společnost Dacia svoji nabídku a představuje nový Logan MCV.

Model vozu Logan MCV kombi byl uveden na trh v roce 2006 a prodalo se ho 340 000 kusů ve čtyřiceti zemích. Nový Logan MCV nabízí kromě jiného prostorný interiér pro přepravu až pěti cestujících a zavazadlový prostor o objemu 573 litrů. Od první úrovně výbavy nabízí komfort, bezpečnost a praktičnost v podobě elektronického stabilizačního systému ESC, posilovače řízení, bočních airbagů  a zadního lavicového sedadla sklopného v poměru 1/3-2/3. A nabízí také nejnovější prvky výbavy - multimediální a navigační systém MEDIA NAV, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory a funkci Eco Mode. Hospodárné používání je zajištěno novými zážehovými i vznětovými motory.

Se svými rozměry 4,49 m na délku a 573 litry zavazadlového prostoru nabízí Logan MCV značnou přepravní kapacitu. Je o 430 mm delší než nové Sandero a nabízí možnost přepravovat předměty o délce 2,7 m.

Také vnitřnímu prostoru nového Loganu MCV byla věnována zvláštní pozornost, jejímž cílem bylo, aby odpovídal očekávání klientů vyhledávajících snadnou obsluhu. Místo řidiče je s možností nastavení sedadla i volantu (dle verze). Interiér byl pečlivě promyšlen, aby usnadňoval pobyt ve voze díky praktickým a přístupným úložným prostorům, jako přihrádky v předních a zadních dveřích, kapsy nebo úložný prostor na palubní desce: celkem 16 litrů vnitřního úložného prostoru. Kryt zavazadlového prostoru (k dispozici dle verze) je navíc vybaven jednou pevnou částí s odkládací zónou nabízející další úložný prostor. Standardní zadní lavicové sedadlo sklopné v poměru 1/3-2/3 zaručuje intuitivní manipulaci a vysokou úroveň modularity.

MEDIA NAV, komplexní multimediální systém (dle verze). Používá se jednoduše a intuitivně a jeho velká barevná dotyková obrazovka o velikosti 7 palců (18 cm) a domovská stránka „Menu“ umožňují snadný pohyb mezi jednotlivými funkcemi. Do těchto funkcí patří i technologie Bluetooth handsfree pro bezpečné volání a navigační systém se zobrazením ve formátu 2D nebo 3D (ptačí perspektiva). Přenosná zařízení se připojí k zásuvkám typu USB nebo jack, které jsou z důvodu větší ergonomičnosti umístěny na čelní straně panelu.

Dacia Plug&Radio, základní multimediální systém (dle verze), nabízí jednoduché a účinné multimediální řešení. Je vybaven obrazovkou plně integrovanou do středové čelní části, dostatečně velkou pro zobrazení informace ve třech řádcích. Dacia Plug&Radio zahrnuje rádio, mechaniku CD kompatibilní s formátem MP3, technologii Bluetooth handsfree pro bezpečné volání a zásuvky typu USB a jack umístěné na čelní straně.

Tempomat a omezovač rychlosti (dle verze): obě funkce a uložená rychlost se ovládají přímo na volantu.

Zadní parkovací senzory (dle verze): díky snímačům umístěným v zadním nárazníku indikuje akustický signál řidiči blízkost překážky za vozem.

Posilovač řízení, ve standardu od první úrovně výbavy, zajišťuje komfort a radost z řízení všem.

Obnovená řada motorů

Stejně jako pro nové vozy Logan a Sandero jsou dostupné dva zážehové motory: motor 1.2 16v 75, a zcela nový tříválcový zážehový přeplňovaný motor TCe 90. Tento motor je výkonný a lehký, neboť jeho hmotnost je o 15 kg nižší než u motorů stejného výkonu. Spotřeba paliva činí 5 l/100 km a emise CO2: 116 g/km.  Nabídku doplňuje vznětový motor 1.5 dCi, který je k dispozici s výkonem 66 kW (90 k) nebo 55 kW (75 k).

Navíc Dacia pokračuje v podpoře LPG jako hospodárné alternativy nafty. Motor 1.2 16v 75  je k dispozici ve dvoupalivové verzi benzin/LPG s nižšími provozními náklady a sníženými emisemi CO2 (120 g/km v režimu LPG). Stejně jako u všech vozů Dacia LPG si řidič volí jízdu v režimu benzin nebo LPG díky velmi jednoduché manipulaci. Vozidla na LPG - modely vyrobené v Pitesti - představují téměř desetinu prodaných vozů Dacia.

Funkce Eco Mode (dle motoru) umožňuje řidiči, aby kdykoliv optimalizoval spotřebu paliva. Je-li tato funkce aktivní, upravuje některé parametry řízení, přičemž modifikuje fungování motoru a tepelný komfort v poměru akceptovatelném pro řidiče a cestující. Eco Mode zaručuje úsporu paliva a nižší emise CO2, což může podle stylu řízení a jízdních podmínek představovat až 10 %.

Bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESC) je nabízen již od první úrovně výbavy. Zajišťuje stabilitu vozidla v náročných podmínkách, jakými jsou objíždění překážky, ztráta adheze v zatáčce nebo jízda po kluzké vozovce. Pomoc při nouzovém brzdění AFU doplňuje protiblokovací systém brzd ABS. V případě nouzového brzdění systém AFU působí na hydraulický systém za účelem vyvinutí maximálního tlaku na brzdy od samého počátku brzdění až po dosažení prahu spuštění ABS.

Za účelem zajištění maximální ochrany svých cestujících disponuje nový Logan MCV od první úrovně výbavy také čelními airbagy řidiče a spolujezdce a nyní i bočními airbagy v přední části. V případě opomenutí zapnutí bezpečnostního pásu je řidič a spolujezdec upozorněn vizuálním i akustickým signálem. Upevňovací body ISOFIX se nachází na obou zadních bočních sedadlech. Tento systém usnadňuje bezpečné upevnění dětské sedačky. Každá konstrukce karoserie obsahuje zesílené zóny s naprogramovanou deformací. Nárazník a oblast kapoty jsou, pokud jde o tvar, pevnost a tloušťku, zkonstruovány tak, aby umožnily co nejlepší absorpci nárazů a zejména pak ochranu chodce v případě čelního nárazu.

Dacia využívá know-how skupiny Renault v oblasti kvality, přičemž se opírá o procesy a standardy posílené aliancí Renault-Nissan. Nový vůz Dacia Logan MCV bude vyráběn v závodě v rumunské Pitesti. Stejně jako všechny závody skupiny, uplatňuje i závod v Pitesti systém SPR (výrobní systém Renault). Tento postup, společný pro všechny závody skupiny Renault, umožňuje splňovat nejvyšší požadavek: vyrábět kvalitní produkty. Dacia rovněž těží ze spolehlivosti motorů aliance, vyzkoušených na vozech Renault a Nissan. Například nejprodávanější motor aliance 1.5 dCi (1,2 milionů kusů v roce 2011) je součástí vozů Dacia.

Časem prověřené motory

Stejně jako vozy Renault jsou i vozy Dacia testovány v nejextrémnějších situacích. Kromě klasických testů ve zkušebních podmínkách podrobuje skupina Renault své nové vozy extrémním testům v reálných podmínkách, aby ověřila zejména jejich správné stárnutí: např. 1,9 milionů testovacích kilometrů u vozu Lodgy. Dacia se řadí do čela seznamu vítězů nejspolehlivějších značek za rok 2012 (anketa Unie spotřebitelů 5 evropských zemí: Francie, Španělska, Portugalska, Belgie a Itálie).

Podle posledních výsledků organizace ADAC z roku 2012 se kvalita vozů za poslední tři roky postupně zvyšuje. Nezaostává ani kvalita služeb: za svůj poprodejní servis dosáhla Dacia nejlepšího výsledku v historii, jakého kdy automobilová značka za 25 let dosáhla, v podobě získaného ocenění - ceny „3 zlatých šroubováků“. (Průzkum časopisu Autobild, červenec 2011).

Záruka výrobce na 3 roky/100 000 km platí pro všechny modely řady. Zajišťuje přijetí v jakékoliv části sítě a opravu na nejvyšší úrovni.

Ceník vozů Dacia Logan MCV

VÝBAVA

MOTOR

CENA (Kč)

Access

1,2 16V 55 kW/75 k

179 900

Ambiance

1,2 16V 55 kW/75 k

194 900

1,2 16V 53 kW/72 k LPG

214 900

Arctica

1,2 16V 55 kW/75 k

214 900

1,2 16V 53 kW/72 k LPG

234 900

0,9 TCe 66 kW/90 k

242 900

1,5 dCi 55 kW/75 k

279 900

1,5 dCi 66 kW/90 k

284 900