MotorInfo

Dacia prodala již 3 500 000 vozidel

25.11.2015 20:56
Dacia prodala již  3 500 000 vozidel

Za něco málo přes 10 let získala Dacia v Evropě a Středomoří více než 3 500 000 zákazníků. Jubilejní vůz Sandero Stepway si koupila anglická zákaznice.

Dvaatřicetiletá Jody Panovová převzala od obchodního ředitele pro Evropu Denise Le Vota klíčky od 3 500 000. Dacie prodané od znovuzrození značky v roce 2004. Jody Panovová, vdaná matka dvou dětí, je nyní šťastnou majitelkou vozu Dacia Sandero Stepway a nové auto si koupila poprvé. Předání klíčků proběhlo u dealera Dacie v Mill Lane (londýnské předměstí). Během své cesty do Turecka viděli rodiče Jody Panovové na silnicích velké množství Dacií a po svém návratu z dovolené poradili své dceři, aby se poptala po těchto autech, která „se zdají být dobrá“. Když Jody přišla pro radu k prodejci v Mill Lane, zaujal ji především design Sandera Stepway … tak si ho vzápětí objednala.

„Dnes předáváme 3,5milionté klíče do vozu Dacia a jsem velmi rád, že je to ve Spojeném království, kde jsme značku uvedli na trh v roce 2013," řekl Denis Le Vot, obchodní ředitel pro Evropu G9 skupiny Renault. "Překročením této mety v podobě 3,5 milionů zákazníků potvrzuje značka Dacia svůj úspěch díky jednoduchému a jasnému slibu, který perfektně splňuje očekávání zákazníků, kteří žádají spolehlivá a bezpečná vozidla s moderní výbavou a funkcemi za dostupné ceny.“

Dva roky po celkovém faceliftu své produktové řady pokračuje Dacia ve svém růstu. Během prvního pololetí roku 2015 vzrostl prodej značky Dacia o 10,1 % a celkově činil 290 024 vozidel. V Evropě se prodej během prvního pololetí zvýšil o 5,5 % na 205 436 vozů. Ve Francii má Dacia stabilní 5. místo na trhu s osobními vozidly neboli 5,3% tržní podíl a 4. místo v prodeji soukromým zákazníkům. V České republice je Dacia dlouhodobě 3. nejprodávanější značkou české soukromé klientele a model Duster zůstává i nadále prvním importovaných SUV s celkovým počtem 2 956 prodaných vozů ke konci října 2015. Ze 44 zemí, které prodávají značku Dacia, jich během prvního pololetí 2015 19 zaznamenalo prodejní rekord.

Komunita zákazníků, která se vyvíjí

Kromě prodejního úspěchu se Dacii podařilo vytvořit společenství zákazníků. V mnoha zemích se zákazníci setkávají, aby si vyměnili a sdíleli společné hodnoty: otevřenou mysl, jednoduchost a velkorysost. Počiny, na kterých se schází velké množství zákazníků, se konají v různých zemích a odrážejí pouto zákazníků ke značce. Ve Francii se u příležitosti velkého výročí značky Dacia setkalo 11 000 osob, 6 200 lidí se sešlo v České republice, 3 000 osob se zúčastnilo obrovského pikniku v Dánsku a 3 400 v Německu. A u příležitosti oslavy 10. výročí značky Dacia v Maroku přišlo na koncert hvězdy světového formátu Khaleda, hrajícího v hudebním stylu raï, 4 500 diváků. Koncert rovněž sledovaly statisíce televizních diváků. Tyto události v rámci komunity přitahují každým rokem stále více účastníků. Jedná se o skutečné chvíle sounáležitosti, které umožňují silné pouto mezi zákazníky a značkou. 

 

Foto:Dacia