Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že kumulativní celosvětové prodeje plně hybridních modelů tohoto výrobce dosáhly 30. dubna letošního roku 4 miliony vozů.
Kumulativní prodeje plně hybridních modelů na evropských trzích dosáhly výše 423 000 vozů. TMC se rozhodla věnovat úsilí obecnému rozšíření vozů s plně hybridním pohonem. Proto si otázku ochrany životního prostředí určila jako jednu z priorit fungování společnosti a vychází z přesvědčení, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít skutečně pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti.
Toyota uvedla v srpnu 1997 na japonský trh svůj první hybridní elektromobil Coaster (autobus), po němž v prosinci 1997 následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Model Prius se v roce 2000 začal prodávat v Evropě, Severní Americe a na dalších trzích. Druhá generace Toyoty Prius se představila v roce 2003, kdy TMC začala rozšiřovat využití své plně hybridní technologie v dalších typech vozů, např. ve velkoprostorových automobilech, vozech kategorie SUV, sedanech s pohonem zadních kol a kompaktních vozech se splývavou zádí. Velmi pozitivního přijetí ze strany zákazníků po celém světě se dočkala zejména třetí generace modelu Prius uvedená v květnu 2009, a tak celkové kumulativní prodeje hybridních vozů TMC dosáhly koncem února 2011 milníku 3 milionů jednotek.
V Evropě se plně hybridní technologie pohonu od Toyoty objevuje v modelech Toyota Prius, Toyota Auris Hybrid a v novém modelu Toyota Yaris Hybrid, přičemž dva poslední jmenované modely sjíždějí z linek výrobních závodů v Evropě. Toyota ještě letos uvede modely Toyota Prius+ a Prius Plug-in Hybrid. TMC se i nadále zasazuje o rozšiřování své produktové řady a zvyšování počtu zemí a regionů, kde své hybridní vozy nabízí.
TMC v současnosti prodává 18 osobních modelů s plně hybridním pohonem, které nabízí přibližně v 80 zemích a regionech celého světa. Vozy s hybridním pohonem letos představovaly 15 % globálních prodejů TMC, přičemž v Evropě se tento typ pohonu objevuje u 10 % vozů značek Toyota a Lexus prodávaných v tomto regionu.
TMC deklarovala výpočtem, že vozy s plně hybridním pohonem vyrobené TMC od roku 1997 do 30. dubna 2012 dokázaly ušetřit cca 26 mil. tun1 emisí CO2 – plynu, jenž je považován za příčinu globálních klimatických změn – v porovnání s modely srovnatelných rozměrů a výkonu poháněnými zážehovým motorem. Úspora paliva byla vyčíslena hodnotou přibližně 9 miliard litrů, což je příkladně roční spotřeba pohonných látek (benzínu a nafty) v zemi jako je Belgie2.
TMC staví technologie hybridního pohonu (včetně technologií komponent nezbytných k vývoji různých vozů šetrných k životnímu prostředí) do role svých klíčových technologií. I nadále plánuje pracovat na opatřeních k dalšímu zvyšování výkonu, snižování nákladů a rozšiřování produktové řady, včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků. Toyota Motor Europe plánuje v roce 2012 zvýšit tržní podíl plně hybridních modelů Toyota a Lexus na 14 %.
V České republice byla v polovině května 2012 plně hybridní technologie podpořena doslova revolučními cenami všech dosud nabízených i nově uvedených hybridních modelů.
_______________________________________________________
1Počet registrovaných vozidel x ujetá vzdálenost x náklady na palivo (reálná efektivita spalování paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel CO2
2Spotřeba benzinu a nafty byla v Belgii v roce 2010 vy výši 9,4 miliard litrů (zdroj Eurostat)