MotorInfo

Continental WinterContact TS 850 P přichází na český trh

10.10.2014 14:06
Continental WinterContact TS 850 P přichází na český trh

Společnost Continental uvádí do prodeje novou prémiovou zimní pneumatiku Continental WinterContact TS 850 P

Ta je určena pro silněji motorizovaná osobní vozidla a SUV, a Continental tak odpovídá na neustále rostoucí poptávku po velkých rozměrech obutí. Pneumatika, která se již umístila na špičce v aktuálních testech magazínů AutoBild, přináší řadu inovací i zdokonalených prvků pro bezpečnější jízdu.

U nového modelu WinterContact TS 850 P se vývojářům podařilo dosáhnout znatelného zlepšení výkonových charakteristik. Své předchůdce překonává nejen v handlingu na sněhu a suché vozovce, ale i v brzdném výkonu a poskytuje také další pokročilé vlastnosti díky novému dezénu běhounu. Společnost Continental navíc tento svůj nový produkt nabízí za nezměněnou cenu.

O pět procent lepší handling na sněhu

Stěžejním prvkem dezénu u zimních pneumatik je vnitřní ramenní část, jež má největší dopad na bezpečnost a požitek z jízdy na zasněžených silnicích. Oproti předchozím modelům těží nová pneumatika z větších úhlů a těsnějšího uložení lamel. Na povrchu běhounu je navíc rozmístěno více bloků, což vede k výraznému nárůstu počtu bočních hran. Lamely ve středu běhounu a na vnitřní straně pneumatiky jsou schopny pojmout větší množství sněhu a využít ho ke zvýšení tření, díky čemuž pneumatika dosahuje lepší přilnavosti. Výsledkem je pětiprocentní zlepšení handlingu na sněhu.

Dvouprocentní zlepšení handlingu na suché vozovce

Handling a jízdní vlastnosti zimních pneumatik na suché vozovce výrazně ovlivňuje tuhost běhounu. Aby vývojáři tuto vlastnost při práci s asymetrickými dezény běhounu zlepšili, zaměřili se primárně na vnější ramenní část pneumatiky. Lamely v blocích běhounu na vnější straně pneumatiky jsou navrženy s cílem zajistit vyšší tuhost bloků. Řízení je tak při zatáčení ve velkých rychlostech ještě přesnější. Lamely a bloky na vnitřní straně a ve střední části běhounu se do sebe navzájem zaklesnou, díky tomu mohou být záběrové vlastnosti ještě lepší. Další inovaci představuje využití nižší bočnice umožňující rychlý nárůst bočních sil.

Až pětiprocentní zlepšení brzdných vlastností

Požadované záběrové vlastnosti při brzdění u asymetrických dezénů běhounu zajišťují střední části kontaktní plochy pneumatiky. Mimořádně účinnému zpomalení napomáhá i několik prvků využívaných u letních pneumatik: ve středu běhounu se nachází přerušovaný pruh zabraňující blokům běhounu v naklánění, takže extrémní síly působící při brzdění je možné efektivně přenést na suchou nebo mokrou vozovku. Při zatáčení vytváří pružnost těchto bloků větší kontaktní plochu pneumatiky – značné rezervy záběrových vlastností lze využít i při brzdění v zatáčce. Brzdná dráha se tak v závislosti na tom, zda je vozovka suchá, nebo mokrá, může zkrátit až o pět procent.

Verze pro SUV – skvělý výkon i na štěrku

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P SUV dostala do vínku větší bloky běhounu, díky nimž se v něm při jízdě štěrkem nezachytávají kamínky. Kostra je zároveň navržena tak, aby se dokázala bez problémů vypořádat s vyšší hmotností vozů SUV a účinně přenášela vysoké síly působící při brzdění, zatáčení a zrychlování.

Počínaje nadcházející zimní sezonou Continental WinterContact TS 850 P společně s Continental WinterContact TS 850 P SUV začnou postupně nahrazovat model ContiWinterContact TS 830 P a ContiCrossContact Winter, jež ale budou stále dostupné v široké škále různých rozměrů. Doplní tak etablovanou pneumatiku ContiWinterContact TS 850 (14–17 palců).

Novou pneumatiku WinterContact TS 850 P ocenila redakce časopisu AutoBild sportscars v prvním testu zimních pneumatik sezony (číslo 10/2014), a to nejvyšší známkou „příkladná“. Odborníci stanovili finální verdikt v tomto znění: „Přesvědčivá zimní pneumatika s příkladnou kvalitou jízdy na mokré vozovce. Vynikající řízení za mokra i sucha s přesnou odezvou a stabilním bočním vedením. Krátké brzdné dráhy na zasněžené a mokré vozovce. Nízký valivý odpor.“ AutoBild sportscars testoval s vozidlem BMW M 135i kromě WinterContact TS 850 P ještě pět modelů pneumatik evropských a asijských výrobců o rozměru 235/35 R 19 ve 13 kritériích, která zohledňovala nejen bezpečnostní, ale i sportovní aspekty. Nová zimní pneumatika od společnosti Continental obsadila jedno z předních míst jak při brzdění na sněhu a testu na mokré vozovce, tak i při řízení za sucha. Jde o přesvědčivý debut našeho nového zimního modelu pro dynamicky rostoucí segment UHP, díky němuž lze směle říct, že zima může přijít," uvedl manažer pro vnější komunikaci a PR společnosti Continental Alexander Bahlmann.

Na základě celkových výsledků testu dala redakce v obecné rovině jednoznačně přednost širším modelům zimních pneumatik. Podle odborníků si jen málo řidičů uvědomuje, že právě tyto pneumatiky jsou lepší volbou i pro použití v zimě. Jejich přednosti v podobě lepší dynamiky v zatáčkách a kratších brzdných drah na sněhu, mokré i suché vozovce to ale jasně dokazují.