Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Během posledních 15 let došlo díky pneumatikám k významnému zlepšení v aktivní jízdní bezpečnosti. Stojí za tím modernizace jejich výroby, vývoj pokročilejších směsí i optimalizace dezénů.
Výrobcům pneumatik, se tak povedlo podstatně zkrátit brzdnou dráhu, zlepšit handling a snížit valivý odpor. Srovnáním nových pneumatik s předchozími modely zaznamenají vývojáři obvykle „jen“ jednociferná procentní zlepšení. To, jak pozoruhodného pokroku bylo skutečně dosaženo, zjistíme, až když vedle sebe postavíme pneumatiku z roku 2000 a nejnovější produkt. Například brzdný výkon na mokru se u dnešních pneumatik zlepšil až téměř o 20 %.
Společnost Continental provedla během letošní TechShow 2015 neobvyklý experiment. BMW řady 1, modelový rok 2015, bylo osazeno osobními pneumatikami ContiPremiumContact z modelového roku 2000, konstrukčně typickými pro danou dobu. Naopak auto stejné značky z modelového roku 2000 inženýři vybavili nejnovějšími pneumatikami ContiPremiumContact 5. Při back-to-back testování handlingu na mokru vykázalo patnáct let staré auto na okruhu Contidrom výrazné zlepšení zejména v přesnosti a bezpečnosti řízení. Výkon nového vozu na starých pneumatikách však podstatně poklesl. To dokazuje, že pokrok dosažený ve vývoji pneumatik nemohou nahradit ani nejnovější asistenční systémy, a naopak výkonnými pneumatikami lze alespoň částečně suplovat elektronickou kontrolu stability.
Pneumatiky nesou velký díl odpovědnosti za aktivní bezpečnost jízdy. Pouze u technologicky vyspělého a prémiového produktu lze zaručit krátkou brzdnou dráhu, vysokou úroveň přesnosti řízení, silnou směrovou stabilitu, a zabránit tak vzniku aquaplaningu. Právě proto Continental doporučuje montáž prémiových pneumatik i na starší osobní automobily bez nejmodernějších bezpečnostních a asistenčních systémů. Srovnávací test rovněž zdůraznil, že i nová vozidla vybavená řadou asistenčních systémů budou dosahovat maximálních výkonů jenom tehdy, pokud jejich pneumatiky dokážou dostatečně účinně přenést dynamické síly na vozovku, a zajistí tak dobrou přilnavost.
Foto:Continental