MotorInfo

Cloudové služby automobilů Volvo

7.1.2014 14:25
Cloudové služby automobilů  Volvo

Na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas představila společnost Volvo Car Group spolu s  Ericssonem online automobilové služby fungující na principu cloudu.

S uvedením systému Sensus Connect představila společnost Volvo Car Group zdokonalená řešení palubního systému Infotainment a navigačního systému. Služby založené na principu cloudu umožňují všem řidičům přímo ze svého vozu najít a zaplatit parkovací místo, objevovat nové restaurace v místě cíle, jednoduše streamovat svou oblíbenou hudbu atd.

Na základě rozsáhlého zákaznického průzkumu a inovací se toto výhradně švédské spojení zaměřilo na vývoj řešení uspokojujících současné i budoucí požadavky na online vozidla. Výsledek je průnikem odborných znalostí o jízdním chování společnosti Volvo Cars a technických poznatků v oblasti komunikačních technologií společnosti Ericsson.

Cloudové služby automobilů  Volvo, založené na platformě Ericsson podporující využívání většího množství služeb, zahrnují řešení Park&Pay pro vyhledání parkovacího místa a zaplacení za něj, online objednání servisu a informačně-zábavní aplikace jako třeba Rdio, TuneIn a Stitcher a mnoho dalších, které šetří čas, zvyšují pohodlí a nabízejí nesčetné množství zábavních funkcí, které zpříjemní cestování.

Toto řešení je realizováno a spravováno jako globálně řízená služba na principu cloudu, jež v praxi funguje na základě regionálních a centrálních uzlů. Ty zajišťují efektivní zprostředkování a předání služeb a informací do vozu. Princip cloudu – vše za všech okolností – nabízí mimořádnou flexibilitu, co se týče kapacity a konkrétního obsahu, takže se může dokonale přizpůsobit potřebám koncového uživatele. Zásadní roli v koncepci tohoto řešení a jeho integraci do IS/IT prostředí Volvo Cars a palubní jednotky automobilu hrála schopnost integrace systémů Ericsson. Nové řešení bude dostupné na všech trzích Volvo Cars po celém světě.

„Technologie by měly usnadňovat život. Proto jsme při vytváření systému Sensus Connect pozorně naslouchali požadavkům našich zákazníků. Není to o nabídce tisíců aplikací; jde o to, dát vám přesně to, co potřebujete, ještě předtím, než vůbec zjistíte, že to potřebujete,“ shrnuje základní myšlenku David Holeček, manažer značky pro konektivitu ve společnosti Volvo Cars.

Díky pečlivému výběru partnerů, jakými jsou například Ericsson, HERE, Yelp, Glympse, kteří představují špičky ve svých oborech, a poskytovatelů parkovacích služeb, se Volvo může soustředit na to, co umí nejlépe: zprostředkovat svým zákazníkům bezpečnou, pohodlnou a co nejpříjemnější jízdu.

„Řidič si nyní může prostřednictvím vysoce kvalitního systému reproduktorů jednoduše vychutnávat svou oblíbenou hudbu z různých zdrojů nebo si nechat systémem ve voze přečíst své textové zprávy, aniž by byl nucen pustit volant,“ pokračuje David Holeček. „Představte si vůz, který vám nejen oznámí, že nastal čas objednat se do servisu, ale zároveň rovnou navrhne termín návštěvy servisu. To je však jen první krok k plné integraci služeb autorizovaného dealera do digitálního palubního systému, který bude v budoucnu nabízet ještě více služeb. Řekněte sbohem drahým nebo zastaralým mapám, součástí našeho navigačního systému Sensus jsou mapové aktualizace po celou dobu životnosti automobilu. Skutečně neexistuje žádný důvod, proč by to mělo být složitější.“

Zdokonalený systém Sensus Connect nabízí bohatý výběr aplikací fungujících na základě cloudu, které jsou navrženy, aby maximálně usnadnily cestování.

„Dvě z mých oblíbených výhod nového systému Sensus Connect jsou Glympse, aplikace umožňující sdílet aktuální polohu s ostatními, jimž se zobrazí na jejich mobilních telefonech (což je perfektní funkce pro srazy na neznámém místě nebo pro návštěvu přátel v jejich novém domě), a pak také fakt, že lze vůz využívat jako Wi-Fi hotspot pro všechna online zařízení, která díky integrované střešní anténě získají nejlepší možný příjem signálu,“ říká na závěr David Holeček.