Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Současné plány týkající se mýta jsou dle ADAC Motorwelt zřejmě jen dočasným řešením celoevropského mýtného systému. Proto jsou jasně znevýhodněni lidé dojíždějící do zaměstnání nebo ti, kteří často cestují.
Návrh zákona ohledně mýta pro osobní automobily, který byl schválený spolkovým kabinetem, připravuje cestu pro plošný systém mýta na evropské úrovni – na úkor a náklady německých řidičů. Jak informuje ADAC Motorwelt ve svém nejnovějším vydání, v případě plánů spolkové vlády ohledně mýta se možná jedná pouze o přechodné řešení. V návrhu zákona se uvádí, že spolková vláda po dvouleté vyhodnocující fázi podpoří celoevropský jednotný systém mýta bez národních bariér.
Plány Evropské komise k tomu stanoví odvod v závislosti na vzdálenosti, což by pro mnoho řidičů také v Německu znamenalo další náklady. Hluboko do kapsy budou mít zejména ti, kteří dojíždějí nebo jsou často na cestách. V černočervené koaliční smlouvě spolková vláda ještě vyloučila větší zatížení pro tuzemské řidiče.
Mezi členy německého autoklubu ADAC naráží takovéto „evropské mýtné“ převážně na pochyby a odmítnutí. Podle nedávného průzkumu souhlasí se zavedením jednotného EU-mýtného pro osobní automobily, u kterého se výše nákladů odvíjí od ujetých kilometrů, pouze čtvrtina obyvatel (26%). Téměř polovina členů (42%) se vyslovila jednoznačně proti.
Ulrich Klaus Becker, Viceprezident ADAC pro dopravu: „ Budeme hájit zájmy našich klubových členů i v budoucnu, na zavedení mýta pohlížíme kriticky a připomínáme politikům jejich slib, že zabrání dalším nákladům pro řidiče.“
Podklady:ADAC Motorwelt, ÚAMK
Ilustrační fotoADAC Motorwelt