MotorInfo

Citroën v prvním pololetí 2013

31.7.2013 11:35
Citroën v prvním pololetí 2013

Výsledky značky Citroën jsou na konci 1. pololetí příznivě ovlivněny především jejím mezinárodním rozvojem - prodeje mimo Evropu stouply o 23 %.

Za touto dynamikou stojí uvedení vozů C-Elysée a C4 L, dvou sedanů, které značka určila pro trhy s velkým růstem. V Číně a v Latinské Americe zaznamenal Citroën dvakrát větší růst než trh. Další silnou stránkou je řada DS, která potvrdila svůj úspěch po celém světě. Od jejího uvedení na trh se prodalo již více než 360 000 vozů této řady. Produktová ofenzíva značky se ještě urychlí díky novému C4 Picasso, který v měsíci po svém uvedení na trh registruje již více 8 000 objednávek, což je více než stanovený cíl (160 %).

Generální ředitel Citroënu Frédéric Banzet uvedl: „Na výsledky značky má od začátku roku vliv naše mezinárodní a produktová ofenzíva. V tomto trendu budeme i nadále pokračovat. Bude zahájena výroba vozů C-Elysée a DS5 v Číně, využijeme úspěšné uvedení nového Citroënu C4 Picasso a přijdeme na trh s modelem Grand C4 Picasso. Jsem si jistý, že všechny tyto nové vozy se setkají s velkým úspěchem a přispěji k oživení výsledků značky, na které měly v Evropě dopad problémy při výrobě modelu C3. A vzhledem k tomu, že zásadními vlastnostmi značky CITROËN je kreativita a odvaha, představíme za několik týdnů koncept, který předznamená první model naší budoucí řady C. Zájemci se mohou těšit na zářijový frankfurtský autosalon!“

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ FAKTA

Značka, která se stále více internacionalizuje (objemy mimo Evropu +23 %, tj. 39 % světových prodejů)

Čína: vykazuje mnohem vyšší růst než trh (+30,5 % na trhu s růstem +16 %)

Latinská Amerika: prodeje rostoucí dvakrát rychleji než trh. V Argentině vykazuje největší nárůst ze všech značek automobilek vyrábějících osobní auta (+44,4 %)

Alžírsko a Turecko: výrazný nárůst díky úspěchu vozu C-Elysée

Uvádění vozů C-Elysée a C4 L na nové trhy: C-Elysée již registruje 29 000 prodaných kusů. V Číně se již prodalo 20 000 vozů C4 L, výroba tohoto modelu byla spuštěna v Rusku a Latinské Americe

Potvrzený přesun směrem k luxusnějším kategoriím

Řada DS  360 000 prodaných vozů řady DS za 3 roky. 20 % objednávek osobních vozů v Evropě. V lednu spuštění prodeje modelu DS3 Cabrio a již 7 000 objednávek. DS5: třetina vozů prodaných v Evropě je vybavena hybridní dieselovou technologií Hybrid4 (88 g CO2/km a 3,4 l/100 km)

Řada C: úspěšné uvedení nového C4 Picasso (8 000 objednávek), které znamená generační skok (nová platforma EMP2, „Best in class“ z hlediska emisí CO2, výrazný design, novátorské technologie) a jasně ukazuje na posun značky směrem k luxusnějším kategoriím (80 % objednávek se týká 2 nejvyšších verzí výbavy)

Dynamika, která bude pokračovat díky:

  • spuštění výroby v Číně:  C-Elysée ve městě Wuhan (červenec) a DS5 v Šen-čenu (září)
  • zářijovému uvedení nového Grand C4 Picasso na trh, u kterého se u značky poprvé objeví technologie BlueHDi splňující budoucí normu Euro 6,  jež se prosazuje jako nejúčinnější řešení pro zpracování oxidů dusíku (-90 %) a snížení emisí CO2
  • rozšíření řady benzinových motorů PureTech s verzemi Turbo
  • vstupu značky do mistrovství světa cestovních automobilů (FIA WTCC) se Sébastienem Loebem, k němuž dojde v roce 2014, což výrazně přispěje k posílení image a obchodní ofenzívy značky
  • otevření showroomu DS World v Paříži, kterému předcházelo jeho otevření v čínské Šanghaji.

VÝSLEDKY ZA 6 MĚSÍCŮ ROKU 2013 

Citroën prodal v prvním pololetí v celém světě 653 000 vozů (-1,7 % vs. 2012), přičemž druhé čtvrtletí bylo úspěšnější než první (+16,2 %).

V Evropě přetrvává obtížná situace, trh od počátku roku zaznamenal pokles o 7 %. Nejvíc postiženy jsou zejména trhy na jihu Evropě, které jsou pro značku historicky nejsilnější (Francie: -10,9 %, Španělsko: -4,7 %, Itálie: -11,3 %). Značku krom toho postihly problémy v továrně v Aulnay-sous-Bois, které vedly k výraznému poklesu výroby vozu C3, což je nejprodávanější model značky. Takže i když Citroën zlepšil svůj podíl na britském trhu (+0,2 procentního bodu na 4,2 %), v zemích střední a východní Evropy (+0,1 procentního bodu na 4,5%) a v Pobaltí (+0,6 procentního bodu na 4,0 %), celkově prodej vozů značky v Evropě poklesl o 13,8 %.

Ve světě se prodeje značky zvýšily o 23 % a představují již 39 % celkových prodejů, tj. o 8 % více než před rokem. Čína, největší automobilový trh na světě, který je pro značku 2. nejdůležitější, představuje více než polovinu mimoevropských prodejů značky (tj.21 % všech prodejů). Díky 1. společnému podniku Dongfeng Citroën stoupají prodeje značky téměř dvakrát rychleji než trh (+30,5 % na trhu vykazujícím růst +16 %), díky čemuž se o 0,2 % zvýšila její penetrace na trhu. Tento nárůst se opírá především o úspěch posledně uvedeného modelu, kterým je C4 L. Tento nový sedan, který se vyrábí přímo v Číně, má stále větší úspěch – prodalo se ho již 20 000 kusů, přitom verze s nejsilnějším motorem 1,8 l se na trh dostala až letos v květnu. Tyto výsledky jsou o to uspokojivější, že je provází i potvrzený úspěch vozů C5 (18 000 kusů, +16,6 %) a C-Quatre (58 000, +12,4 %). Tato dynamika se týká i prodejní sítě, která již pokrývá více než 80 % největších měst v zemi a zahrnuje 410 prodejen „4S“. Síť je uznávaná pro kvalitu svých obchodních služeb a obsadila 3. místo v pořadí Sales Satisfaction JD Power 2013. 2. společný podnik Chagan DS poskytuje čínským zákazníkům nový přístup v oblasti prémiových vozů nabízející inovace, eleganci a pařížský luxus. Síť DS již tvoří 28 prodejen v největších čínských městech (Peking, Šanghaj, Šen-čen, Canton, atd.). V centru Šanghaje byl otevřen první showroom DS World, který je určen výhradně k prodeji vozů řady DS. Časopis „Car and Driver“ mu udělil cenu „Best Service Agency“ (bez prémiových značek).

V Latinské Americe značka ve 3 nejdůležitějších zemích (Argentina, Brazílie, Čína) roste dvakrát rychleji než trh (+11,9 % na trhu vykazujícím růst +6,2 %). Značka, která hodlá tento růst ještě zvýšit, se chystá uvést v této části světa C4 L (který zde ponese označení C4 Lounge), jehož výroba byla nedávno zahájena v argentinském městě Palomar. Argentina ostatně svými výsledky nad ostatními vyniká, prodeje zde stouply pětkrát rychleji než trh (+44,4 % na trhu, který registruje nárůst o +8,2 %). 

V Rusku, kde trh poklesl o -5,5 %, se Citroën pustil toto pololetí do útoku a uvedl na trh dva nové modely: C-Elysée v březnu a C4 L (v Rusku s označením C4 Sedan) v červnu. Tento vůz je vyráběn přímo v Rusku, ve městě Kaluga. Pokud jde o řadu DS, tak model DS4 představuje sám o sobě více než 5 % prodejů značky. Rozvíjí se prodejní síť, která již dnes zahrnuje 66 prodejen rozmístěných ve 49 městech.

V ostatních zemích světa

C-Elysée je největším trumfem obchodní ofenzívy značky mimo Evropu. Své původní prodejní cíle překročila o 31 % a registruje již 29 000 objednávek. V Alžírsku tento model dosáhl již více než 6 500 objednávek a přesáhl tak původní cíl pro rok 2013. V Turecku se prodalo 6 000 vozů C-Elysée, což představuje 40 % prodejů osobních vozů Citroën v této zemi a 15 % tržní podíl v tomto segmentu. Ze souhrnného pohledu je nutné si povšimnout i toho, jaké značka získala nové tržní podíly na Ukrajině (+24,3 %, tedy nárůst o +0,5 % na 2 %), v Alžírsku (+81,4 %, tj. +1 % na 3,8 %) a v Turecku (+18 %, tj. +0,2 % na 3,9 %).

Dalším důkazem mezinárodní dynamiky značky jsou 3 nové smlouvy týkající se vývozu, především do Austrálie.