MotorInfo

Citroën připravuje stále inteligentnější auta

20.10.2012 23:22
Citroën připravuje stále inteligentnější auta

Citroën na pařížském autosalonu představil technologické know-how, zejména v oblasti bezpečnosti, kde nabízí stále inteligentnější a všem dostupné technologie.

Jedná se například o službu Citroën eTouch, zajišťující automatické volání pomoci v případě nehody.  Jsou to ale i inovace budoucnosti u koncepčního vozu Numéro 9, jako jsou například holografická světla, která promítáním hologramu varují řidiče následujícího vozu před rizikem kolize.

Vozy Citroën, vystavené na pařížském autosalonu, v sobě koncentrovaly užitečné a intuitivní technologie, přinášející pocit bezpečnosti a ulehčení každodenních cest. Patří mezi ně například technologie umožňující soustředit se na to, co je nejdůležitější, jako je systém sledování mrtvého úhlu u Citroënu C4, který pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka informuje řidiče o tom, že se do tzv. mrtvých úhlů dostal jiný vůz; nebo technologie zlepšující viditelnost, jako jsou bixenonové samonatáčecí světlomety, zajišťující optimální osvětlení zatáček; technologie bojující proti ztrátě bdělosti, jako je varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (v některých případech i s video systémem), který při každém nenadálém překročení dělicí čáry varuje řidiče vibrací sedáku; a technologie zajišťující bezpečnost všech, jako je zejména právě služba Citroën eTouch, zaručující v případě nehody nebo poruchy přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah příslušných složek záchranného systému díky modulu GPS a zabudované SIM kartě. Tyto služby jsou bezplatné, jsou k dispozici nepřetržitě a po celou dobu životnosti vozu.

Technologie budoucnosti

Citroën pracuje pochopitelně i na technologiích budoucnosti a své možnosti na pařížském autosalonu ilustroval prostřednictvím koncepčního vozu Numéro 9, který nabízí - holografická světla promítající na zadní část koncepčního vozu hologram, který varuje řidiče, jehož vozidlo se dostalo příliš blízko, a snižuje tak riziko kolize; parkovací asistent s 3D leteckým pohledem pomocí dvou 180° kamer umístěných v přední a zadní části vozu; a nakonec také bezpečnostní systém spojující kameru a laserový radiolokátor lidar, umožňující najít mobilní i stabilní překážky (chodce, auta,…) a zajišťující automatické zabrzdění, které umožní vůz zastavit ještě před nárazem.