Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Citroën u svého nového konceptu Cactus uvádí, že je něčím více, než pouhým koncepčním vozem. Představuje totiž skutečnou vizi toho, jak budou vypadat budoucí modely řady C.
Všechno začalo představením koncepčního vozu C-Cactus na frankfurtském autosalonu v roce 2007. Radikální koncepce vozu přinesla zásadní otázku - co nového motoristé od svých automobilů očekávají? Které funkce a služby jsou důležité? Inženýry a designéry to přivedlo ke zcela novému pohledu na zažité principy, a k novým řešením. Tento pragmatický přístup vyústil v odstranění všeho, co je nadbytečné, a k položení většího důrazu na všechno, co přispívá k pohodě. Výsledkem je představený vůz Cactus, koncept, který je předzvěstí příštích modelů řady C. Ty se na scéně objeví v roce 2014.
Čistý a funkční design
Cílem designu koncepčního vozu Cactus bylo snoubit estetiku a praktičnost. Vůz je reakcí na snahu dosáhnout správných objemů a účinnosti i v těch nejmenších detailech. Designéři přijali přístup spočívající v ponechání jen toho zásadního, jeho následné optimalizaci pro dosažení přirozeně dokonalé formy. Díky tomu se oprostili od tradičních přístupů a vyzkoušeli si odvážná řešení přinášející skutečné výsledky. Tvar vozu působí nově a přitom zcela samozřejmě, je snadno zapamatovatelný, podobně jako auta, která poznamenala svou epochu. Jeho styl je snadno identifikovatelný:
Airbump
Tento grafický prvek je umístěn na bocích a náraznících. Jde o vyjádření nového přístupu, který designu dodává i funkčnost. Airbump navyšuje styl vozu, zvýrazňuje jeho charakter svou originalitou a možnostmi osobních úprav na míru. Navíc nabízí ochranu proti agresivitě plynoucí z každodenního života. Zpracování „soft“ jeho pružného povrchu odolává škrábancům a má v sobě zabudované vzduchové kapsle tlumící nárazy.
Optimální proporce
Ze stylu vozu vyzařuje technologie a kvalita provedení, vyhýbající se všem formám agresivity. Čelní strana je předobrazem vizuální identity budoucích modelů řady C. Jejími charakteristickými rysy jsou:
Zadní strana využívá stejný princip, se světly s LED diodami vytvářejícími 3D efekt, které jsou zabudovány do velkého Airbumpu chránícího zavazadlový prostor. Tento design s radikálními prvky je také příslibem příjemného, ergonomického a pohodlného interiéru. Absence bočních oken, zadního okna a prostředních sloupků vzbuzuje chuť prohlédnout si zcela nový typ interiéru, a to jak z hlediska architektury, tak z hlediska zpracování barev a materiálů.
Koncepce interiéru
Hlavním cílem je uvolnit prostor pro řidiče a posádku. Vyklidit kabinu a nabídnout jednoduchý a příjemný prostor, tedy větší pohodlí. Štíhlá palubní deska úplně uvolňuje prostor u podlahy, spolujezdec na předním sedadle má k dispozici velkou odkládací přihrádku se snadným přístupem. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky 100% digitálnímu rozhraní a optimalizaci uspořádání místa řidiče:
Tento nový přístup k architektuře interiéru se odrazil i na předních sedadlech, která se podobají pohovce pro větší komfort a příjemné sezení. Většího komfortu bylo dosaženo i díky prosklené střeše s tepelnou izolací, která propouští světlo, ale ne teplo. Chrání proti UV paprskům díky vlastnostem, které jsou srovnatelné se slunečními brýlemi kategorie 4. Dalším cílem bylo nabídnout na palubě elegantní a uvolněnou atmosféru. Díky vnitřnímu uspořádání se v kabině vytvořil značný prostor pro autentické přírodní materiály. Čalounění sedadel a dveří tvoří kombinace dvou materiálů odkazujících na současný nábytek: jde o modře melírovanou bavlnu a přírodní „velbloudí“ kůži (rostlinně vyčiněná kůže), kterou najdeme i na palubní desce a volantu. Na svět zavazadel odkazuje horní odkládací přihrádka na palubní desce a kliky dveří, které designéři zpracovali podobně jako ozdobné prvky na cestovních zavazadlech.
Technologie
Technologie použité ve voze Cactus se snadno používají, jsou úsporné a ekologické, všem přístupné a umožňující připojení nejrůznějších přístrojů. Jsou jednoznačně orientované směrem k novým potřebám motoristů. Výsledkem tohoto přístupu je i nový pohon Hybrid Air. Toto plně hybridní řešení v sobě spojuje stlačený vzduch a hydrauliku s benzinovým motorem typu PureTech. S využitím mnohaletého know-how značky se podařilo dosáhnout spotřeby paliva, která je nižší než 3 l/100 km.
Všechny ovladače jsou seskupené na dotykovém osmipalcovém displeji umístěném uprostřed palubní desky. Displej je ergonomický, snadno se ovládá a poskytuje přístup ke službě Citroën Multicity Connect. Řidič a posádka mají k dispozici portál s aplikacemi na internetu, který na základě údajů získaných od vozu (počet ujetých kilometrů, rychlost, dojezd, pozice GPS,…) poskytuje informace přizpůsobené potřebám posádky (upozornění na rizikové oblasti, umístění čerpacích stanic, zajímavá turistická místa, atd.).