MotorInfo

Citroën odhaluje inovovaný model C-Elysée.

14.11.2016 15:15
Citroën odhaluje inovovaný model C-Elysée.

Citroën C-Elysée je vůz určený pro mezinárodní trhy. Tohoto úspěšného modelu se od uvedení na trh na konci roku 2012 prodalo na velkých trzích, jako je Čína, Turecko nebo Alžírsko, téměř 400 000 kusů.

Současně je vůz úspěšný i ve sportu, neboť získal 3 tituly mistra světa v Poháru konstruktérů FIA WTCC. Jeho design se nyní změnil, přední maska je reprezentativnější, zadní světla byla vybavena 3D diodami, dostal nová litá 16" kola a dva nové odstíny karoserie. Navíc je vybaven i technologiemi usnadňujícími řízení, které zahrnují systém Citroën Connect Radio a Citroën Connect Nav s dotykovým 7" displejem. Prodej vozu bude zahájen v prvním čtvrtletí roku 2017.

Citroën C-Elysée se svým stylem a výbavou obrací na zákazníky, kteří hledají reprezentativní a cenově dostupné auto nižší střední třídy. Vůz, který byl na konci roku 2012 uveden na trhy ve Středomoří a na konci roku 2013 v Číně, se ukázal jako bestseller značky na tak významných trzích, jako je Čína, Turecko nebo Alžírsko: od uvedení na trh se ho ve světě prodalo již více než 400 000 kusů. V roce 2015 bylo nově registrováno 117 000 vozů, z toho téměř 90 000 v Číně. Obchodní úspěch potvrdil i úspěch vozu C-Elysée v mistrovství světa FIA WTCC, kde Citroën získal během 3 let tři tituly v Poháru konstruktérů a tři tituly v Poháru pilotů. Model C-Elysée WTCC, který přispěl k proslulosti jak modelu, tak značky Citroën, dnes přenechává místo novému sportovnímu dobrodružství, které ztělesňuje příchod Nového Citroënu C3 do šampionát FIA WRC.

C-Elysée byl zkoncipován tak, aby se zvýraznil jeho typický tříprostorový tvar. Získal zcela novou přepracovanou přední masku. Díky novému nárazníku bylo u vozu možné uplatnit nové stylistické principy, které značka používá u hatchbacků určených pro mezinárodní trhy, a podpořit tak jeho společenské postavení, robustnost a šířku. Nová maska chladiče a chromované lišty se táhnou až ke světlometům, které byly zcela přepracovány. Jsou větší a do každého je zabudovaný chromovaný kužel, takže působí moderně. Díky této kontinuitě mezi maskou chladiče a světlomety působí vůz širší. Dojem ve spodní části nárazníku posiluje horizontálně pojatý přístup vzduchu a nové lišty mlhovek. Díky těmto dílům sedí auto lépe na silnici a je lépe chráněno. Nad mlhovky byla umístěna nová světla s LED diodami.  

V zadní části vozu C-Elysée jsou světla s 3D efektem, které vytvářejí zadní světelný podpis vozů Citroën. I ony posilují vnímání šířky vozu. Na boční straně jsou u 16" kol dvě novinky: ozdobný „3D“ dvoubarevný disk a litý ráfek s diamantovým výbrusem „San Diego“. Kola tak posilují dynamiku vozu a kontrast siluety a ladí s novou přední maskou. Vůz získal dva nové modernější odstíny karoserie: Lazuli Blue a Gris Acier.

U palubní desky je před spolucestujícím vpředu ozdobná lišta, jejíž vzhled se liší podle stupně výbavy. Všechny materiály byly zvoleny tak, aby vozu dodávaly eleganci, robustnost a velmi snadnou údržbu. Palubní deska prošla úpravou, aby do ní mohl být zabudován dotykový 7" displej. Vývojem prošel i sdružený přístroj, jehož ciferníky nabízejí novou výraznější a jasnější grafiku. U vyšších verzí výbavy se mezi oběma ciferníky nachází nový displej s bílým zobrazením, na němž se soustředí informace o řízení. 

Citroën C-Elysée využívá odborné znalosti značky v oblasti podvozku, kvality a technologie. Zákazníkům, kteří hledají cenově dostupný vůz nabízí dokonalou rovnováhu mezi těmito požadavky. Jeho jízdní stabilita je pohodlný bez ohledu na typ silnice. I když je zvenku kompaktní, nabízí prostor na zadních sedadlech na úrovni větších vozů, k tomu zavazadlový prostor o objemu 506 l. Citroën C-Elysée je věrný filozofii značky Citroën, která tkví v nabídce intuitivních technologií zvyšujících pohodu. V tomto případě jde o zpětnou parkovací kameru a nejnovější generace rádia a navigace propojených s dotykovým displejem 7". CITROËN Connect Radio: manipulace s rádiem je díky nové generaci  dotykového displeje 7" s kapacitní technologií plynulejší, zařízení rychleji reaguje. Seskupuje následující funkce: telefon s technologií Bluetooth (přístup k telefonnímu seznamu a přijímání druhého hovoru), multimédia s možností poslechu hudby uložené v telefonu, možnost spouštění aplikací v telefonu přes Mirror Screen (Android Auto & Carplay), multimédia se čtyřmi reproduktory a rádiem AM/FM (ovládání na volantu). Pro snadnější používání je k dispozici i funkce hlasového ovládání telefonu i médií. CITROËN Connect Nav: tato nová dotyková 3D navigace s mobilním připojením v reálném čase a doplňující Citroën Connect Radio umožňuje provádět 2 prsty zoom (typ iPAd), nové typy map usnadňují navádění. Nejdůležitější města Evropy  a památky jsou provedeny v 3D zobrazení. Realisticky jsou zobrazené rovněž všechny terénní nerovnosti. V případě dálnice s více pruhy umožňuje systém šipek rychlejší zobrazení správného pruhu, kterým má řidič jet. Při navádění se na displeji objeví vyskakovací okno, díky kterému vidí řidič blížící se ke složité křižovatce perspektivně vyvedené směrové dopravní značky. Paket Citroën Connect Nav  zahrnuje dopravní informace v reálném čase a nabídku alternativních tras TomTom, zobrazení informací o počasí, umístění parkovišť a čerpacích stanic, místní hledání zájmových míst POI na internetu, „Nebezpečné úseky“ s upozorněním na místa, kde hrozí nehody nebo nebezpečí (trvale nebo dočasně). Aktualizace map a softwaru  je prostřednictvím USB flashdisku.


Citroën C-Elysée je vybaven výkonnými a úspornými motory, nabídka je přizpůsobena jednotlivým regionům světa, kde se prodává. V benzinové verzi jde o motor PureTech 82 s manuální převodovkou a VTi 115 s manuální nebo automatickou šeststupňovou převodovkou poslední generace EAT6. V případě naftových motorů jde o motory HDi 92 a BlueHDi 100.

Citroën C-Elysée se vyrábí ve španělském městě Vigo a na trh bude uveden v prvním čtvrtletí 2017. Čínská verze vyráběné ve Wuhanu projde podobným vývojem v prvním čtvrtletí roku 2017.

 

Foto:Citroën