MotorInfo

Citroën na autosalonu Ženeva 2014

28.2.2014 09:26
Citroën na autosalonu Ženeva 2014

Citroën při příležitosti ženevského autosalonu představí ve světové premiéře dva vozy - Citroën C4 CACTUS a nový Citroën C1.

Dvě světové premiéry, které dokonale ztělesňují změnu přístupu značky ke své základní řadě, s důrazem kladeným na jasné priority: více designu, více komfortu, více užitečných technologií a to vše s nižšími náklady. První novinka: Citroën C4 CACTUS. Jde o skutečnou alternativu ke kompaktním sedanům, která boří zažité principy. A Citroën jde ještě dál a přichází s originální verzí této světové premiéry – koncepčním vozem C4 CACTUS Aventure. Automobilka představuje rovněž nový Citroën C1. Odhalí také novou variantu vozu Citroën C5, verzi CrossTourer, model vzdávající hold odpružení Hydractive III+, které značka nabízí jako jediná na světě. A konečně se na ženevském autosalonu představí nový Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso, které již registrují více než 72 000 objednávek.

Řada DS, která se prezentuje jako alternativa k tradičním prémiovým značkám a dál se rozvíjí, především na světových trzích, kam uvádí model DS 5LS, luxusní, silný a elegantní sedan vyráběný v továrně v čínském městě Šen-čen. Eleganci nalezneme i v novém provedení exteriéru, které nese označení Faubourg Addict a je součástí nabídky u modelů DS3, DS3 Cabrio, DS4 a DS5. Řada DS rovněž prokazuje stále větší odvahu, jak je vidět například u vozu DS3 Cabrio Racing, sportovní verzi, v níž se spojují přednosti vozu DS3 Racing a potěšení z jízdy v kabrioletu. Řada DS se obohacuje o nové možnosti osobních úprav na míru: součástí příplatkové výbavy vozu DS4 se stává dvoubarevná střecha. A konečně vůz DS5 dostal do výbavy nový motor BlueHDi a nápravový systém s vylepšeným jízdním komfortem.

Technologická ofenzíva s novými motory, v nichž se spojuje uživatelská radost a účinnost a přitom už dnes splňují budoucí emisní normu Euro 6. Nabídka benzinových motorů je obohacena o motor PureTech Turbo u vozu C4 e-THP 130, který umožňuje snížit spotřebu paliva a emise CO2 oproti předchozí generaci průměrně o 23 %. Nabídka dieselových motorů se rozšiřuje o nové motory BlueHDi, které zahrnují nejúčinnější technologie pro zpracování oxidů dusíku (NOx) a současně snižují emise CO2. Tato technologie je k dispozici u různých motorů a různých modelů značky, například u DS5 BlueHDi 120 (102 g CO2/km) a DS5 BlueHDi 180 (114 g CO2/km ) nebo C4 CACTUS BlueHDi 100 (82 g CO2/km). A konečně ilustruje technologickou ofenzívu značky také nová sportovní výzva: představuje se Citroën C-Elysée WTCC, který se na startu závodu poprvé objeví na mistrovství světa FIA cestovních vozů 12. dubna 2014 v marockém Marrákéši. Jde o novou sportovní výzvu pro značku, která již v mistrovství světa WRC získala 8 Pohárů konstruktérů.