MotorInfo

Citroën na autosalonu Ženeva 2012

28.2.2012 23:56
Citroën na autosalonu Ženeva 2012

Citroën na ženevský autosalon přichází s kreativitou a odvahou v technických inovacích, nových službách i v přesunu výroby směrem k luxusnějším produktům.

Řada DS zaznamenala se 180 000 prodanými vozy po celém světě nepopiratelný úspěch, který dál rozvíjí. Na trhu se objevuje vůz DS5 Hybrid4, první hybridní diesel značky Citroën, a nové verze: elegantní Citroën DS3 Ultra Prestige, DS4 a DS5 Paris Rendez-vous nebo vyjádření toho nejlepšího z francouzské elegance, limitovaná série DS3 Racing S. Loeb či koncept DS4 Racing Concept. Značka navíc pro doplnění celé řady DS spustila ve Francii klub vyhrazený majitelům vozů DS: Citroën DS Privilège.

Nové kompaktní SUV Citroën C4 Aircross dokonale zapadá do strategie přesunu k vozům vyšších kategorií. Tuto strategii posiluje i příchod nových tvarů – Citroën C3 Red Block a dále vozy Citroën C1 a Citroën Berlingo Multispace, které prošly faceliftem.

Pět gramů během 1 roku: to je úspora dosažená díky mikrohybridní technologii e-HDI, a technologiím Full Electric a Full Hybrid Diesel na průměrných emisích CO2. Vozy s elektrickým pohonem jsou běžnou součástí nabídky Citroën a navíc díky novým cenám vozu C-Zéro jsou nyní pro veřejnost dostupnější. Citroën na ženevském autosalonu rovněž předvádí odpružení Hydractive, které představuje exkluzivní technologii značky, jež je k dispozici u vozů Citroën C5 a C6.

Značka nabízí konkrétní řešení ve službách mobility jako je Citroën eTouch, nabídka dostupná u většiny modelů značky, která pomáhá zachraňovat životy, dále Citroën Multicity, nabídka služeb usnadňujících cestování. Nabídka Citroën Multicity, která funguje ve Francii a několik týdnů již i v Německu, přilákala během jediného roku více než 1,5 milionů zájemců. Služby v nejbližší době doplní nabídka spolujízd a používání jednoho vozu více lidmi (car-sharing).

Kromě všech těchto konkrétních inovativních řešení značka neustále přemýšlí o celém problému mobility a neváhá vstupovat na nové cesty: s využitím toho nejlepšího z know-how „Kreativní technologie“ vytvořila koncept luxusního minibusu Tubik nabitého technologií, který se plně podřizuje zásadní ideji: navrátit chuť do cestování.

ŘADA DS, LUXUS FRANCOUZSKÉHO STYLU

Citroën na svém stánku představí všechny tři modely řady DS, přičemž důraz klade na nejnovější přírůstek Citroën DS5. Citroën DS3 překročil dva roky po svém uvedení na trh 140 000 prodaných kusů. Pro toto moderní auto určené do městského provozu je charakteristický především výrazný, který je exkluzivní díky široké škále úprav na míru. Citroën DS4, který je v prodeji od května 2011, již registruje téměř 30 000 objednávek. V jeho tvaru zvýšeného čtyřdveřového kupé se snoubí dynamika, exkluzivita a kompaktnost kupé s multifunkčností a prostorností kompaktního sedanu. A konečně Citroën DS5, který se ve Francii prodává od konce roku 2011, a jehož se během dvou měsíců v této jediné zemi prodalo téměř 4 000 kusů. Poslední přírůstek řady DS se odlišuje svým elegantním originálním stylem a inteligentní koncepcí. Pro doplnění posunu směrem k luxusnějším vozům a pro podporu uvedení řady DS spustila značka Citroën začátkem roku ve Francii klub Citroën DS Privilège, vyhrazený pro zákazníky řady DS. Spuštění v dalších evropských zemích bude brzy následovat. U klasické automobilové značky jde o premiéru.

V LUXUSNÍ ÚPRAVĚ

Citroën potvrzuje posun k luxusnějším výrobkům a v předpremiéře představuje modely řady DS v nejprestižnějších verzích. Verzích využívajících ušlechtilé materiály a v automobilovém světě dosud nevídané výrobní postupy. Verzích vyjadřujících to nejlepší z luxusu francouzského stylu. Citroën se chce o svůj zájem o ušlechtilé materiály podělit, a proto ve speciální části svého stánku představí své nejlepší mistry čalouníky a jejich práci.  

Citroën DS3 Ultra Prestige, předmět okouzlení 

Citroën DS3 Ultra Prestige, který je součástí nabídky od konce roku 2011, nabízí dosud nevídanou symbiózu barev a materiálů, který vás přenáší do světa haute couture. Povrch střechy Monogramme s motivem DS využívá hry světel a vytváří na ní tón v tónu jemné kontrasty mezi matnými a lesklými tóny. Verze Ultra Prestige je rovněž exkluzivně vybavena sedmnáctipalcovými koly antracitové barvy s diamantovým výbrusem, sportovním spojlerem a zatmavenými bočními a zadními skly. Interiér vozu Citroën DS3 Ultra Prestige používá potahy z kůže ve verzi Bracelet evokující články pásku náramkových hodinek, která je pro modely řady DS typická. Vepředu se využívá zbarvení „crescendo“, které se v automobilovém průmyslu objevuje úplně poprvé a inspiruje se ve světě módy. Postupem, který byl specificky vypracován pro tuto verzi, byl odstín sedadel odstupňován od bílé v horní části sedadel po černou na sedácích. Na palubní desce je pro potěšení smyslů použita bílá kůže „Alpin Weiss“. Barva displejů sdruženého přístroje dokonale ladí s bílým odstínem vnitřních ozdobných prvků a je důkazem nesmírného smyslu pro detail, který designéři prokázali. Sofistikovaný Citroën DS3 Ultra Prestige je opatřen textilními koberečky výjimečné tloušťky lemovanými prýmky s dvojitým prošitím.

Citroën DS4 a DS5 Paris Rendez-Vous, hřejivé limitované verze

Citroën zařazuje do své nabídky dvě sofistikované novinky: limitované edice DS4 a DS5 Paris Rendez-Vous. Obě mají bílou perleťovou karoserii, chromovaná zpětná zrcátka, leskle chromované prvky a černá litá devatenáctipalcová kola s diamantovým výbrusem. Tato limitovaná edice Paris Rendez-Vous nabízí výrazný interiér a upoutá zejména koženým čalouněním ve verzi Bracelet, které je pro modely řady DS typické, v hřejivě hnědém odstínu Criollo oživeném modrým prošitím. Na předních i zadních sedadlech je použita kůže semi-anilin v kvalitě, která je obvykle vyhrazena pro zakázkové šití. Palubní deska s koženým čalouněním Club vozu Citroën DS4 Paris Rendez-Vous je také k dispozici v novém hnědém odstínu Criollo.

SE ZÁVODNÍMI VERZEMI RACING

Citroën zanechal svými sedmi tituly mistra světa v Poháru konstruktérů v šampionátu WRC a osmi tituly v Poháru pilotů a spolujezdců pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu otisk v historii automobilového sportu. Značka tyto výsledky reflektuje v limitované sérii DS3 Racing S. Loeb a konceptu DS4 Racing Concept. Tyto dva modely jsou vystaveny poprvé, a to po boku vozu Citroën DS3 WRC. Obě auta jsou výrazně sportovního vzhledu.

Citroën DS4 Racing Concept, 100% sportovní koncept

Inženýři týmu Citroën Racing a designérského týmu si stejně jako v případě vozu DS3 Racing propůjčili vůz DS4 a upravili ho v duchu závodní divize značky. Tento koncept, který se poprvé představuje na ženevském autosalonu, nese 100% závodní rysy: jeho podvozek byl snížen o 35 mm oproti sériové verzi, rozchod byl rozšířen o 55 mm vpředu a o 75 mm vzadu, do vozu byly zabudovány prvky jako větrák, plášť předního nárazníku, prahové lišty a rozšířené části blatníků. Tým Citroën Racing zapracoval na motoru o objemu 1,6 l turbo, jehož výkon dosahuje 256 k, tzn. 160 k/l, což je u sériového vozu rekordní výsledek. Ten je o to pozoruhodnější, že emise CO2 činí pouhých 155 g/km. Velká péče byla věnována rovněž podvozku a nápravám. Brzdový systém je vpředu opatřen pevnými třmeny se 4 písty a specifickými kotouči o průměru 380 mm. Citroën DS4 Racing Concept je opatřen širšími devatenáctipalcovými pneumatikami (235/40). Další výraznou vlastností vozu Citroën DS4 Racing Concept je matný šedý lak s texturovým efektem. V motoristickém světě jde o premiéru. Tento nový lak díky zrnu, které obsahuje, zachycuje světlo různým způsobem a ještě víc zdůrazňuje linie auta. Odstín je střídmý a moderní. Ideální pro sportovní vůz. Linie exteriéru vozu Citroën DS4 Racing Concept jsou zvýrazněny i dvoubarevnou střechou a specifickými dvoubarevnými koly.

Citroën DS3 Racing S. Loeb, podepsaná číslovaná série

Citroën přichází při příležitosti ženevského autosalonu s limitovanou sérií DS3 Racing S. Loeb. Série je omezená na 200 kusů, vychází z vozu DS3 Racing, navíc je opatřena navigačním systémem MyWay. Její velkou zvláštností jsou použité barvy a materiály. Odstín karoserie je jedinečný: černá Tarmac (matná černá) s texturovým efektem. Jeho zvláštní zrnitý povrch umožní také ještě víc zdůraznit linie vozu. Střecha, kryty zpětných zrcátek, lišta kolem masky chladiče, lišta palubní desky a spodní část řadicí páky jsou červené barvy v odstínu Aden podobně jako vůz DS3. Osm vítězství Sébastiena Loeba a Daniela Eleny připomínají na vozu Citroën DS3 Racing S. Loeb specifické samolepicí fólie. Tato exkluzivní série bude na čalounění stropu opatřena číslovaným štítkem s podpisem Sébastiena Loeba.

A PLNĚ HYBRIDNÍ DIESELOVOU VERZÍ

Citroën DS5 je prvním modelem značky, který je vybaven plně hybridním pohonem, spojujícím dieselový motor HDi s elektrickým pohonem. Technologie Hybrid4 nabízí jak výkonnost (200k, pohon všech 4 kol, elektrický provoz ve městě, boost efekt při silném zrychlení v režimu sport), tak velmi nízké emise CO2 (99 g/km). Citroën DS5 Hybrid4 představuje velký technologický pokrok, úspory mohou v městském provozu dosahovat až 35 %. Originalita plně hybridního dieselového řešení je výsledkem kombinace několika technologií:

  • spalovací motor 2.0 HDi 160 FAP,
  • systém Stop&Start s reverzibilním alternátorem druhé generace,
  • pilotovaná šestistupňová převodovka s optimalizovanými převodovými stupni,
  • elektrický motor synchronního typu s permanentními magnety umístěný na zadní nápravě, který dokáže vyvinout výkon 27 kW (37 k),
  • a nadřazená řídicí jednotka Le Power Train Management Unit, automaticky řídící různé módy fungování dvou motorů s cílem upřednostnit nízkou spotřebu

Řidič má k dispozici 4 různé režimy:

  1. Režim „auto“, který automaticky řídí přechod mezi spalovacím a elektrickým motorem, aby se optimalizovala spotřeba paliva;
  2. Režim „Zero Emission Véhicle“ (ZEV) umožňuje jízdu pouze s elektrickým motorem, pokud rychlost nepřesáhne 60 km/hod;
  3. Režim „Pohon všech 4 kol“ (4WD) podporující jízdu při nízké rychlosti, kde zajišťuje pohon všech 4 kol (přední kola jsou poháněna spalovacím motorem a zadní elektrickým);
  4. Režim „Sport“ zvyšuje reaktivitu a hbitost maximálním využitím elektrického motoru, který tak zlepšuje výkon spalovacího motoru.

ŘADA C: POSUN SMĚREM K VYŠŠÍM KATEGORIÍM POKRAČUJE

světová premiéra: Citroën C4 Aircross, moderní přístup ke kompaktnímu suv

Citroën od dubna rozšiřuje nabídku a přichází s novinkou, s níž hodlá dobýt segment, který momentálně zaznamenává prudký rozmach. Citroën C4 Aircross propojuje design a technologické inovace a má upravit tradiční stylistické prvky kompaktních SUV. Tento nový tvar disponuje veškerými přednostmi, aby se dokázal dokonale přizpůsobit současnému životnímu stylu a umožnil únik z každodenní reality:

  • výrazný a elegantní styl vycházející z designového základu značky Citroën;
  • možnost výběru pohonu, kdy může uživatel podle chuti využít vlastnosti terénního vozu a k dispozici má tři ručně volitelné režimy (2WD, 4WD a LOCK);
  • ve verzi s motorem HDi 115 a pohonem na dvě kola emise pouhých 119 g CO2/km, většina typů motorů v nabídce používá technologii Stop&Start;
  • architektura důvtipně kombinuje kompaktnost s délkou 434 cm a velkorysý vnitřní prostor a nabízí objem zavazadlového prostoru 442 litrů;
  • komfort a potěšení z řízení, které stojí za úspěchem sedanů značky;
  • klid a pohoda na palubě díky vyšší poloze sedadla řidiče, prosklené panoramatické střeše a intuitivnímu místu řidiče, kde se priorita klade na komfort řízení a snadné běžné používání;
  • široká nabídka technologické výbavy: navigační systém NaviDrive s dotykovým displejem a kamerou pro snadné couvání, hands free otevírání a startování, systém Hi-fi Rockford, hudební server.

Citroën C4 Aircross bude k dispozici ve verzi s pohonem dvou nebo čtyř kol, na trh se dostane v prvním pololetí roku 2012.

Exkluzivně pro ženevský autosalon se Citroën C4 Aircross objeví ve výjimečném odstínu Vapor Grey s ojíněnou strukturou. Tento nový odstín je zpestřen chromovanými střešními tyčemi, vnějšími zpětnými zrcátky a klikami dveří, zatímco v interiéru se odstín Vapor Gray objevuje na dvoubarevných lištách s diamantovým výbrusem.

POSLEDNÍ NOVINKY

Nový Citroën C1, šarmantnější a ekologičtější než kdy jindy

Tento vůz Citroën základní kategorie okouzlil od svého uvedení na trh v roce 2005 již více než 620 000 zákazníků po celém světě. Kompaktní, úsporný a ekologický Citroën C1 se stal neopominutelnou součástí nabídky na trhu malých městských vozů. Na začátku roku 2012 se vrací s ještě šaramantnějším vzhledem a s novými argumenty: emise dosahují pouhých 99 g CO2/km, denní světla získala LED diody, v nabídce je audio systém s CD přehrávačem a systémem Connecting Box nebo pilotovaná převodovka s ovládáním na volantu.

Nový Citroën Berlingo Multispace

Nový Citroën Berlingo Multispace je pokračovatelem prvního vozu typu ludospace v historii. Citroën Berlingo se jako osobní automobil objevil v roce 1996, od té doby se ho prodalo téměř 1,4 milionu kusů a v Evropě se stále drží na prvních dvou místech ve své kategorii. V návaznosti na tento úspěch se z osobního Citroënu Berlingo stává Multispace. Čelní strana nového Citroënu Berlingo Multispace získala novou, širší a oblejší masku chladiče, která nese nové logo značky – stylizované šípy táhnoucí se až ke světlometům. Je rovněž nabízen ve dvou nových odstínech: hnědá Nocciola a modrá Belle-île. Zachovává si důmyslnou koncepci, nabízí totiž až 7 samostatných míst a Modutop®, který do interiéru vnáší prosvětlení, poskytuje osvětlení, odvětrávání a samostatné odkládací přihrádky pro všechny cestující na zadních sedadlech. Mikro-hybridní technologie e-HDi spojená s pilotovanou manuální šestistupňovou převodovkou navíc ještě o něco snižuje emise CO2 – činí tak 125 g/km. 

Citroën C3 Red Block, dynamičtější verze

Model Citroën C3 Red Block nabízí nové dynamické funkce, které mu společně s energičtějším vzhledem zajišťují dynamičtější chování. Citroën C3 Red Block se inspiroval od konceptu, který byl představen v Ženevě v loňském roce. Do prodeje se dostane na jaře. Technicky se vyznačuje dynamičtějším seřízením nápravového systému: tuhost závěsných pružin se zvýšila přibližně o 50 %, kolébání se snížilo o téměř 25 % a posilovač řízení je přizpůsoben novému nastavení odpružení, reaktivnost vozu je proto dynamičtější. Krom toho byla karoserie snížena o 25 mm a vůz je sériově vybaven elektronickým stabilizačním systémem, výsledkem je větší dynamika a účinnost. Citroën C3 Red Block je k dispozici se 3 motory: benzinovým VTi 120 a naftovým e-HDi 90 a e-HDi 110, všechny tři jsou spojeny s mechanickou převodovkou. Zvnějšku je použit šedý odstín Shark spojený s lištou nárazníku stejné barvy. Další barvy – bílá Banquise, šedá Aluminium, šedá Manitoba a černá Obsidien – jsou opatřeny leskle černou lištou nárazníku. Ostatní specifika vnějšího vzhledu vozu se týkají krytů zpětných zrcátek a tlačítek ovládání otevírání dveří, které jsou v odstínu černá Obsidien. A konečně sedmnáctipalcová černá kola s diamantovým výbrusem jsou opatřena pneumatikami 205/40. Pro interiér je typická leskle černá lišta palubní desky. Na pedálech a prahových lištách u předních dveří byl použit hliník. Průměr volantu se snížil o 20 mm, což díky větší živosti zvyšuje i radost z řízení. Za příplatek je k dispozici specifické čalounění z červené kůže.

TECHNOLOGICKÉ INOVACE VE SLUŽBÁCH MOBILITY 

MIKROHYBRIDNÍ TECHNOLOGIE e-HDi 

Mikrohybridní technologie e-HDi je k dispozici u mnoha modelů značky. Na ženevském autosalonu se objevuje u vozu Citroën C4. Emise CO2 se u této verze pohybují od 98 do 109 g/km, podle výbavy a velikosti kol. Mikrohybridní technologie e-HDi využívá funkci Stop&Start druhé generace, která umožňuje přepínat motor do pohotovostního režimu ve chvílích, kdy není nutné, aby byl v chodu. Použití alternátoru/startéru umožňuje rychlé a transparentní nastartování bez vibrací, absence hluku bylo dosaženo použitím řemene. Modely značky vybavené technologií e-HDi dosahují velmi citelného snížení spotřeby a emisí CO2. Průměrné snížení je 5 g/100 km. V městském prostředí může snížení spotřeby paliva a emisí CO2 dosáhnout až 15 %.

TECHNOLOGIE FULL ELECTRIC

S vozem C-Zéro Citroën obohatil svou nabídku v segmentu A o 100% elektrické řešení: nulová spotřeba paliva, nulové emise škodlivin, nulové emise CO2 a nulový hluk. Citroën C-ZERO byl koncipován s cílem usnadnit pohyb po městě a předměstí: jsou pro něj typické malé rozměry, překvapující výkony a dojezdová vzdálenost, která stačí pro každodenní cesty. Díky tomu, že od roku 2012 platí nové ceny vozu Citroën C-Zéro, stala se elektronabídka dostupná všem zájemcům. Přispělo k tomu vytvoření základní verze „Attraction“, zavedení nového způsobu prodeje, kdy si zákazník zakoupí vůz, ale baterie si pronajme. Cena pronájmu baterií (80 €/měsíc) se rovná ceně plné nádrže. Prodejní cena se tak citelně sníží a elektronabídka je tak nyní dostupná všem. Za Citroënem C-ZERO stojí zkušenost značky, která již prodala více než 5 500 elektrických vozů. Společně s modelem Berlingo First Electrique, který již v nabídce figuruje, tak má Citroën všechny trumfy proto, aby získal významné postavení na trhu. Citroën již u obou svých elektromobilů registruje dohromady více než 3 000 objednávek.

ODPRUŽENÍ HYDRACTIVE

Odpružení Hydractive, kterým je značka exkluzivní v automobilovém světě a montuje je do vozů C5 a C6, přináší jedinečnou syntézu mezi dynamikou a komfortem. Odpružení Hydractive III+ nabízí u vozu C5 dva režimy tuhosti a tlumení, díky nimž se v reálném čase řídí odpružení, které se automaticky přizpůsobuje stavu vozovky a stylu řízení. Model C6 navíc nabízí řízenou tuhost tlumičů, která ještě zvyšuje už tak výjimečný komfort vozu známý již z vozu C5. V režimu Sport si řidič může zvolit dynamičtější jízdní vlastnosti a upřednostnit stabilitu před komfortem. Řízení odpružení je spojeno s ovládáním stabilní polohy vozu v reálném čase. Světlá výška zůstává konstantní bez ohledu na zatížení vozidla, ve vyšší rychlosti se automaticky sníží, aby se zvýšila aerodynamika a snížila se spotřeba a emise CO2. Při nízké rychlosti je možné světlou výšku zvýšit, je-li potřeba překonat překážku.

CITROEN USNADŇUJE CESTY

Citroën nabízí prostřednictvím svých technologií, ale i služeb konkrétní a moderní řešení usnadňující mobilitu. S konceptem Citroën Tubik jde značka ještě dál.

CITROËN eTouch, INOVATIVNÍ SLUŽBY NA PALUBĚ

Kreativní technologie značky Citroën se projevuje i v nabídce nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu, které zajistí v případě poruchy nebo nehody přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah záchranných složek, to vše díky modulu GPS a zabudované SIM kartě. Obě tyto služby eTouch jsou bezplatné a fungují nepřetržitě, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. V nabídce jsou i další dvě služby, které jsou k dispozici on-line v osobní složce MyCitroën: Virtuální servisní knížka Citroën (sledování technického stavu a údržby vozidla) a služba Citroën Eco Driving (sledování emisí CO2).

CITROËN MULTICITY, DOSUD NEVÍDANÁ NABÍDKA SLUŽEB

1. března 2011 spustila značka ve Francii novou nabídku Citroën Multicity, která je k dispozici na v mobilních telefonech a na internetové stránce http://www.multicity.citroen.fr. Tvoří ji inovativní modul „vaše trasa z domu do domu“ (od prvního do posledního kilometru), který vám pro danou trasu umožní najít všechna možná řešení dopravy. Citroën Multicity funguje také jako pult, kde si můžete rezervovat letenky, jízdenky na vlak nebo si pronajmout auto (včetně modelu C-Zéro), i jako cestovní kancelář, kde si můžete zarezervovat víkend nebo celou dovolenou. A konečně tento portál nabízí specifické služby, usnadňující používání vozu (aktualizace map,..). Osm měsíců po spuštění již služby využilo 14 000 zákazníků a stránku navštěvuje více než 200 000 zájemců měsíčně. V nejbližších měsících bude služba spuštěna i v Německu a bude doplněna dalšími nabídkami, aby ještě více usnadnila cestování. V roce 2012 ji tak doplní nabídka spolujízd a používání jednoho vozu více lidmi (car-sharing).

CITROËN TUBIK

V době, kdy se už nemluví ani tak o vzdálenosti, jako o době strávené na cestě, v době, kdy se informace pohybují rychleji než člověk, kdy stejnou trasu lze urazit mnoha různými dopravními prostředky, kdy dávají spotřebitelé přednost především snadnosti, je úkolem pro výrobce automobilů být schopen již dnes nabízet odpovědi přizpůsobené budoucí problematice mobility. Další etapa byla překonána díky nové odpovědi: tou je koncept Tubik, jehož ambicí je navrátit chuť do cestování. Cílem konceptu Tubik bylo nabídnout devítimístný vůz se stylem a funkcemi, které se nezříkají podstaty reprezentativního moderního sedanu. Týmy designérů značky Citroën se inspirovaly u linií slavného modelu Citroën Type H, kterému veřejnost láskyplně přezdívala „TUB“ (jméno jeho předchůdce), a spojily výrazný a nekonvenční styl vozu s barvami a materiály, které odpovídají vyššímu stupni elegance a komfortu. Tubik jde ještě dál a posádce nabízí prostor v tom nejčistším duchu „lounge“, který je zasvěcen komfortu a odpočinku, aby dokázal obnovit radost z cestování. Díky mnoha možnostem modularity sedadel (polohovatelná, obrácená čelem k sobě,..) a použitým technologiím (velký polokruhový displej, ozvučení 5.1 s vysokým rozlišením,..) se zde posádka cítí velice dobře a pohodlně. Cesta se tak stává stejně důležitá jako cíl! Nabídnout takový objem a přitom nezvyšovat spotřebu vyžaduje nový pohon. Úspěšným řešením této rovnice je technologie Hybrid4. Tato plně hybridní technologie umožňuje společně s vynikající úrovní aerodynamiky zachování úrovně emisí CO2 srovnatelné s klasickým sedanem.