Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Citorën představí na autosalonu v Ženevě další technologickou novinku - systém Hybrid Air.
Citroën byl průkopníkem v používání filtru pevných části, jako první prodával systém Stop&Start, byl iniciátorem hybridního dieselového pohonu s technologií Hybrid4 a jako první začal prodávat elektromobil. Teď přichází s další novinkou - systémem Hybrid Air. Jde o plně hybridní řešení využívající stlačený vzduch a hydraulický systém.
Systém Hybrid Air zajišťuje spotřebu nižší než 3 l/100 km a není zde nutná žádná přídavná baterie. Tato technologie se dobře hodí pro modely segmentu B, C a pro užitkové vozy. Na ženevském stánku značky se představí u nového Citroënu C3, prototypu, který dosáhl rekordně nízké spotřeby 2,9 l/100 km (69 g CO2/km) a snížení spotřeby a emisí CO2 o 45% v městském provozu ve srovnání se spalovacím verzí stejné motorizace.
Technologii Hybrid Air vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën ve spolupráci se skupinou Bosch s využitím historického know-how konstruktérů značky, kteří hydrauliku v automobilech již dříve využívali. Již v roce 1955 přišel Citroën u vozu DS s převratnou inovací. Zvolená technologie využívající stlačený vzduch a vysokotlakou hydrauliku napomáhala současně chodu a ovládání odpružení, řízení, brzdění a poloautomatické převodovky. V roce 1958 vyrobili inženýři značky prototyp hybridního vozu 2 CV, který využíval stlačený vzduch a hydrauliku pro podporu spalovacího motoru. Projekt se nikdy nezrealizoval kvůli nezájmu trhu a technologiím, které nebyly v té době dostatečně přizpůsobené pro sériovou výrobu. V roce 2013 znamená technologie Hybrid Air převrat v automobilové výrobě.
Hybrid Air - spojení benzinového motoru a stlačeného vzduchu pomocí hydrauliky
Technologie Hybrid Air se opírá o spojení několika již osvědčených mechanismů a technologií: benzinového motoru Puretech, systému skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestavy dvou hydraulických čerpadel a automatického převodu využívajícího planetovou převodovku. Skupina PSA Peugeot Citroën podala během vývoje projektu 80 patentů. Celý systém řídí program, který na základě způsobu jízdy řidiče optimalizuje energetický výdej. K dispozici jsou 3 režimy:
Mimořádné výkony
Systém Hybrid Air upravený pro vůz Citroën C3 VTi 82 snižuje spotřebu paliva o třetinu na rekordní hodnotu 2,9 l/100 km ve smíšeném režimu a emise CO2 činí 69 g/km. Při jízdě ve městě se spotřeba paliva snižuje o cca 45 %.
Cenově dostupná nabídka
Technologie Hybrid Air, která funguje bez přídavných baterií, umožňuje nabízet vůz za atraktivní cenu na evropských i mezinárodních trzích. Tato technologie je funkční při všech klimatických či jízdních podmínkách, aniž by to mělo vliv na její účinnost. Může se používat v Evropě, ale i na všech trzích, kde je značka Citroën přítomna. Snadno se přizpůsobí pro osobní i lehké užitkové vozy, obzvlášť účinná je u vozů ze segmentů B a C.
Technologie bez kompromisů
Zabudování technologie Hybrid Air nemá žádný vliv na prostornost, což se týká zejména zavazadlového prostoru. Volba především mechanického systému zjednodušuje údržbu a usnadňuje recyklaci po vypršení životnosti vozu.
Toto snížení spotřeby paliva a emisí CO2 přináší i výrazné zlepšení pocitů při řízení, a to díky:
Výsledkem je zcela transparentní fungování celého systému.
Hybrid Air podrobně
3 režimy pro optimalizaci výkonu
Systém Hybrid Air, který v sobě koherentně spojuje několik technologií, využívá díky inteligentnímu elektronickému systému řízení vždy ten nejlepší ze 3 režimů. Tato optimalizace energetické účinnosti má za cíl snížit spotřebu paliva a optimalizovat využívání stlačeného vzduchu ze systému skladování energie.
Režim Air
Pokud je spuštěn režim Air, funguje stejně jako režim ZEV (nulové emise) u hybridních vozů. Spalovací motor se vypne. Uskladněná energie (stlačený vzduch) je přenášena pomocí hydraulických motorů a převodovky. V závislosti na daném provozu se 60 – 80 % jízd ve městě odehrává s tímto režimem. Maximální využití zpomalení a brzdění umožní efektivní nabíjení systému skladování stlačeného vzduchu. Tento režim je aktivní do rychlosti 70 km/hod.
Režim Spalovací motor
Režim využívající spalovací motor předává energii bez zásahu uskladněné energie. Tento režim se používá především mimo město. I zde během zpomalování a brzdění dochází okamžitě k rekuperaci energie pro účinné a rychlé využití režimu ZEV nebo „boost“ efektu v kombinovaném režimu.
Kombinovaný režim
Kombinovaný režim využívá výkonnosti spalovacího motoru a stlačeného vzduchu. Používá se především během akcelerace, kdy se zapojí obzvlášť citlivý „boost“ efekt (celkový výkon až 90 kW) a výsledkem je dynamika srovnatelná s motorem vyšší kategorie.
Prototyp C3 Hybrid Air
Návštěvníci ženevského autosalonu si budou moci prohlédnout vůz C3 Hybrid Air. Vystavený prototyp je specifický a kromě jiného nabízí:
Citroën tak od nynějška nabízí řadu špičkových technologií, které uspokojí jakýkoliv způsob využití: