MotorInfo

Citroën Grand C4 Picasso přichází na trh

19.10.2013 10:44
Citroën Grand C4 Picasso přichází na trh

Citroën vstupuje na český trh s novým Grand C4 Picasso, který se liší nejen v detailech od pětimístné verze a představuje zcela nový styl vozů MPV.

Grand C4 Picasso nabízí specifický design a proporce. Modulární platforma EMP2 umožnila výrazně zvýšit rozvor (284 cm, tzn. o 11 cm víc než původní verze) ve prospěch prostornosti paluby a zavazadlového prostoru (o 69 litrů víc než u předchozí verze), ale také designu, jehož autoři dostali větší svobodu. Přední převis bylo možné zkrátit o 11,6 cm, snížil se motorový blok a podlaha (až – 50 mm v případě motoru; -20 mm v případě podlahy) a rozšířil se rozchod (+82 mm vepředu, +31 mm vzadu).

Boční strana nového Grand C4 Picasso dodává vozu jasný rozlišitelný vzhled díky střešním obloukům, které sahají až ke spodní části čelního skla. Z bočního pohledu upoutá prostornost vozu a velké prosklené plochy, které zdůrazňují velký a pohodlný interiér.  Střední část hliníkových oblouků spojuje styl a praktičnost a současně zajišťuje funkci nosiče. Tvar blatníků podtrhuje charakter stylových linií. Čelní strana dává vyniknout nové identitě stylu Citroënu, pro kterou je charakteristický blok motoru s výraznými horizontálními liniemi a logem ve tvaru stylizovaných šípů, které sahají až k denním světlům s LED diodami.  Přímo pod nimi jsou umístěny jemné světlomety dodávající čelní straně technologický vzhled. Tento originální světelný podpis doplňují mlhová světla. Zadní světla s LED diodami vozu vytvářejí výrazný hluboký 3D efekt, který splňuje futuristické a technologické požadavky doby. K dynamice zadní strany přispívá i víko zavazadlového prostoru prozrazující jeho mohutnost. Po otevření se objeví široký a snadný přístup do zavazadlového prostoru.

Pro zdůraznění těchto stylových trumfů má Grand C4 Picasso v nabídce osm odstínů, od šedé Shark, šedé Aluminium, hnědé Hickory, bílé Banquise a černé Onyx po zářivě červenou Rubi, modrou Teles a modrou Kyanos. Vše doplňují tři typy litých kol o průměru 16, 17 a 18 palců.

Interiér

Linie interiéru jsou čisté a zpracované v duchu loftu. Tento dojem posiluje i sériově montované panoramatické čelní sklo a velká prosklená střecha. Celková prosklená plocha je více než 5,70 m2. V noci přispívá k pocitu pohody i bílé LED osvětlení vytvářející tlumenou atmosféru (strop, podsvícení odkládacích přihrádek, tabletů v opěradlech předních sedadel a klik dveří). Duch loftu v novém je zachován i u kvality použitých materiálů a v péči, která byla věnována každému detailu. Asymetrická palubní deska v sobě spojuje různé odstíny a materiály. Na straně řidiče dominuje černé technologické provedení, které se opakuje na straně spolujezdce ve světlejším, třpytivém odstínu (Ardoise nebo Champagne podle zvoleného odstínu interiéru).  Pokud chce majitel vozu dodat osobní charakter má možnost zobrazit si na 12" panoramatickém displeji uprostřed palubní desky vlastní fotky ve vysokém rozlišení. Celek doplňují lišty z lesklého chromu a leskle černé vkládané prvky.  Velká péče byla věnována i dveřním panelům - do madel byl laserem vypálen zcela nový motiv.

Přední sedadla vozu nabízejí asymetrický design s grafickým efektem dodávající sedadlům vzhled sofa; druhou řadu tvoří tři samostatná křesla s nastavitelným sedákem a sklonem opěradla; otvory ventilace jsou i pro cestující ve 3. řadě. Exkluzivní paket Lounge zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vepředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje. Cestující ve druhé řadě mohou využívat multimediální paket „plug & play“, díky němuž si mohou na 2 displejích zabudovaných do opěrek hlav předních sedadel pouštět oblíbené filmy.

100% digitální a 100% dotykové rozhraní

Grand C4 Picasso nabízí 100% digitální rozhraní pro řidiče, které je intuitivní. Elegantní palubní deska nabízí dva displeje umístěné v centrální části - sedmipalcový dotykový tablet a panoramatický dvanáctipalcový HD displej. Sériově montovaný sedmipalcový dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu:  dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby,… Všechny ovladače jsou na dosah prstů.

Dvanáctipalcový panoramatický displej HD umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat podle přání.  Podle vlastních potřeb si zvolí informace z navigace nebo informace týkající se podpůrných prvků řízení.  Řidič si tu dokonce může jako pozadí displeje nastavit velmi jednoduše svou soukromou fotografii z flash disku přes USB konektor.  Auto se stává skutečným prostorem pro život, v němž jsou všechny informace potřebné pro řízení umístěny v zorném poli řidiče. Nový grafický podklad Graphic doplňuje dvě barevná schémata, která jsou již k dispozici u pětimístné verze. Sedmipalcový dotykový displej také nabízí přístup k nejrůznějším aplikacím na portále Citroën Multicity Connect, aby byla posádka vozu neustále v obraze.  Portál se ovládá ze sedmipalcového dotykového displeje. Tyto aplikace, přizpůsobené pro využití v autě, usnadňují život řidiče i cestujících - aplikace „Palivo“ ho nasměruje k nejbližší a/nebo nejlevnější čerpací stanici; aplikace „Zlaté stránky“ a „Trip Advisor“ mu pomohou nalézt hotel nebo restauraci; aplikace „Michelin Trafic“ ho informuje o stavu provozu; aplikace „Coyote“ ho upozorní na oblasti s nebezpečným provozem. Všechny tyto aplikace jsou integrovány do rozhraní a mohou využívat informace od vozu (poloha, rychlost, trasa navigace, množství paliva v nádrži atd). Poskytují díky tomu v pravou chvíli vhodné informace, neboť předvídají potřeby řidiče v každé situaci.

Pohodové řízení

Kromě užitečných funkcí, jako je hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, zásuvka 220 V, podsvícené tablety nebo kamera pro snadné couvání, nabízí vůz další inovace pro snadné a pohodové řízení.

Systém Vision 360° - díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled, který ocení při vyjíždění z garáže. Má tak dokonalý přehled o nejbližším okolí kolem vozu. Výhled je širší a manévry snadnější.

Systém Park Assist - tento parkovací asistent řidiči pomůže při hledání místa a po jeho nalezení provede automatické zaparkování jak do řady, tak podélně.  Řidič se stará jen o akceleraci a brzdění.

Technologie pro vyšší bezpečnost

Aktivní systém regulace rychlosti, používající radar umístěný v předním nárazníku, který odhalí a upozorní na každé zpomalení vozidla vepředu a udržuje stálý odstup pomocí akcelerátoru a brzdění motoru, v mezích plus/mínus 25 km/hod. Jakmile se cesta uvolní, auto se vrátí automaticky k předem zvolené rychlosti.  Díky této inovaci klasického tempomatu je nová technologie dostupnější, je ostatně součástí sériové nabídky u úrovně Exclusive.

Varování před rizikem kolize využívající radar zabudovaný do přední části vozu varuje řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním. Tato výstraha funguje od rychlosti 30 km/hod. Systém využívá 3 úrovně varování podle stupně rizika (vizuální a zvuková výstraha, přitažení bezpečnostního pásu).

Intelligent Traction Control, elektronický systém zlepšující schopnost pohybu na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Pro komfort a jízdní stabilitu ve všech situacích, a to i v těch nejextrémnějších.

Aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou vybaveny motorkem, který pás automaticky v případě nebezpečí napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn pomocí vibrace v bezpečnostním pásu na překročení dělicí čáry.

Díky zpracování záběrů z miniaturní kamery zabudované do vnitřního zpětného zrcátka se podle okolního osvětlení a provozu automaticky přepínají dálková světla. Tato technologie umožňuje využívat dálková světla pětkrát častěji než při manuálním spouštění. Díky ní je vůz rovněž vybaven novou, prediktivnější generací systému varujícího před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojeného s kamerou).

Ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod. Kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.

Služba CITROËN eTouch, která mimo jiné zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu (v závislosti na dané zemi), dvě bezplatné služby, které fungují nepřetržitě, 24 hodin denně. Systém využívá zabudovanou SIM kartu a v případě nehody nebo poruchy zajistí přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah záchranných složek.

Díky těmto inteligentním technologiím je silnice pro řidiče, posádku i ostatní účastníky silničního provozu bezpečnější. Zkušební jezdci najeli do uvedení vozu do prodeje 3,5 milionu kilometrů v různých zemích a v nejrůznějších situacích včetně těch nejextrémnějších.

Stavba vozu pro větší modularitu a prostornost

Modulární platforma EMP2 umožnila posunout zadní kolo o 55 mm oproti pětimístné verzi, takže rozvor nyní dosahuje 284 cm (větší než u Citroënu C8). Grand C4 Picasso si zachoval stejnou délku jako předchozí generace a přitom umožňuje převážet až 7 osob díky třetí řadě sklopitelných sedadel; uvolnit více než 275 cm nákladového prostoru po sklopení předního sedadla do polohy stolek; nabídnout prostornost ve 2. a 3. řadě s maximální flexibilitou (maximální prostor ve výši kolen je 217 mm ve 2. řadě a 108 mm ve 3. řadě); poskytovat dostatečný přístup na sedadla ve 3. řadě v segmentu, s optimalizovanými rozměry a úhly otevření dveří (zadní kolo posunuté o 55 mm dozadu oproti pětimístné verzi) a délkou podélného posuvu sedadel ve 2. řadě 150 mm; nabízet zavazadlový prostor o 69 litrů větší než model předchozí generace: 645 litrů VDA a více než 700 litrů po přesunutí 2. řady na maximum směrem dopředu; šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy kol 117 cm. Tyto optimalizované rozměry (délka: 459 cm / šířka:  1,83 cm / výška:  163 cm) společně s elektrickým posilovačem řízení a poloměrem otáčení 11 m přispívají k mrštnosti vozu.

Vůz nabízí rovněž řadu důmyslných a praktických odkládacích přihrádek, které jsou rozmístěné po celé kabině.  Příkladem je osvětlená odkládací přihrádka uprostřed palubní desky se zásuvkou typu jack, USB přípojkou a zásuvkou 220 V, do které lze připojit smartphone nebo tablet, aniž by byly vidět zvenku.  Dále je to u verzí s pilotovanou manuální převodovkou odnímatelná konzole mezi sedadlem řidiče a spolujezdce, určená pro osobní věci, které tak zůstávají na dosah ruky. Jsou zde pochopitelně odkládací přihrádky pod sedadly vepředu a ve dveřních panelech, odkládací síťky, stolky v zadní části opěradel sedadel v 1. řadě s LED lampičkami a praktické schránky v podlaze ve 2. řadě.

Emise

Aby nový Grand C4 Picasso dostál výzvě ke snížení emisí CO2, byl odlehčen o více než 100 kg oproti předchozí generaci. Podařilo se to díky nové platformě EMP2, která ušetřila 60 kg; platforma používá u některých dílů hliník a ocel THLE (velmi vysokopevnostní ocel), podlaha v zadní části je z kompozitního materiálu; tvaru karoserie, díky kterému se ušetřilo dalších 40 kg; došlo k optimalizaci vnějších rozměrů a byly použity nové materiály, jako je například hliníková kapota a víko zavazadlového prostoru z kompozitního materiálu. A v případě verze HDi 115 Exclusive vůz váží téměř o 110 kg méně než rovnocenná verze předchozí generace.

Díky této snížené hmotnosti, důkladnému aerodynamickému zpracování (SCx 0,70) a optimalizované řadě motorů došlo k výraznému snížení emisí a spotřeby: průměrně jde o 30 gramů a více než 1 litru na 100 km oproti předchozí generaci.

Grand C4 Picasso je také prvním kompaktním MPV se spalovacím motorem s emisemi do 100 g CO2/km. Motor e-HDi 90 Airdream s novou generací šestistupňových převodovek ETG6, vykazuje 98 g CO2/km a spotřebu ve smíšeném režimu 3,8 l/100 km. Motory používané u nového Grand C4 Picasso používají u všech dieselových verzí technologii Stop & Start; základní motor 1.6 e-HDi 115 vykazuje emise 104 gramů CO2 s převodovkou ETG6 (105 gramů CO2 s manuální převodovkou) a spotřebu ve smíšeném režimu 4 l /100 km.

Nový Grand C4 Picasso bude první model značky s motorem BlueHDi, který splňuje normu Euro 6. BlueHDi 150 vykazuje při výkonu 150 k 110 g CO2/km (117 g CO2/km u automatické převodovky). Zahrnuje modul SCR (selective catalytic reduction), což je jediná technologie schopná výrazně snižovat emise oxidů dusíku (NOx) (- 90 %) a současně za všech situací snižovat i emise CO2. Systém SCR začíná působit ihned, jakmile stoupne teplota motoru a zůstává funkční během jízdy v městském provozu, neboť je zabudovaný před filtrem pevných částic, v místě zvýšené teploty výfukových plynů. Výkonnost motorů se tak zvýší, a to zejména díky zvýšení kompresního poměru. Současně dojde ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 2 – 4 %. Tento motor BlueHDi 150 je nabízen i s automatickou šestistupňovou převodovkou poslední generace, u které došlo k některým vylepšením - spotřeby, zejména díky snížení vnitřního tření; rychlosti řazení rychlosti; vibrací díky lepšímu pohlcení nepravidelného chodu motoru. Tato nová automatická převodovka je rovněž kompatibilní s technologií Stop and Start díky ventilu, který umožňuje zachovat tlak oleje po vypnutí motoru.

Šestistupňovou manuální převodovku, která je k dispozici u všech naftových motorů, doplňuje nová šestistupňová pilotovaná převodovka vykazující vylepšené vlastnosti -  ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), která je k dispozici u motorů 1.6 e-HDi 90 a 1.6 e-HDi 115. Řidiči nabízí možnost přecházet podle chuti a okolností z manuálního do automatického režimu a zpět.

 

Aktuální ceny

Úroveň výbavy

Motor

kW/k

Cena (Kč)

Bonus za starý vůz (Kč)

Akční cena* (Kč)

ATTRACTION

1.6 VTi 120

 88/120

469 900

55 000

414 900

1.6 e-HDi 115

 85/115

534 900

55 000

479 900

 

TENDANCE

1.6 VTi 120

 88/120

494 900

55 000

439 900

1.6 e-HDi 115

 85/115

559 900

55 000

504 900

1.6 e-HDi 115 ETG6

 85/115

579 900

55 000

524 900

2.0 BlueHDi 150**

110/150

604 900

55 000

549 900

 

 

INTENSIVE

1.6 VTi 120

 88/120

549 900

75 000

474 900

1.6 THP 155

115/156

584 900

75 000

509 900

1.6 e-HDi 115

 85/115

614 900

75 000

539 900

1.6 e-HDi 115 ETG6

 85/115

634 900

75 000

559 900

2.0 BlueHDi 150**

110/150

659 900

75 000

584 900

2.0 BlueHDi 150 AT**

110/150

699 900

75 000

624 900

 

 

EXCLUSIVE

1.6 THP 155

115/156

659 900

75 000

584 900

1.6 e-HDi 115

 85/115

689 900

75 000

614 900

1.6 e-HDi 115 ETG6

 85/115

709 900

75 000

634 900

2.0 BlueHDi 150*

110/150

734 900

75 000

659 900

2.0 BlueHDi 150 AT*

110/150

774 900

75 000

699 900

 

* Oficiální akční ceník s platností od 1. 10. 2013. Uvedené akční ceny platí pro skladové vozy objednané do 31. 10. 2013 a předané do 7. 11. 2013 nebo do vyprodání zásob.

** k dispozici později