MotorInfo

Citroën DS5 BlueHDi s širokou nabídkou technologií

24.3.2014 13:35
Citroën DS5 BlueHDi s širokou nabídkou technologií

Model DS5, který od svého uvedení na trh v roce 2011 registruje téměř 53 000 objednávek, přichází s novou nabídkou vozu DS5 BlueHDi 180 se šestistupňovou automatickou převodovkou.

DS5 má nový nápravový systém, který vozu zajišťuje komfort a dynamiku. Nové tlumiče umožňují ještě více utlumit nedokonalosti vozovky, snižují otřesy a tím zlepšují vibrační komfort a přinášejí větší pružnost při jízdě. Progresivní technologie PLV (preloaded linear valve) přispívá k větší plynulosti a lineárnosti přenosu sil v tlumiči. Zvyšuje se tak komfort, a přitom se zachovávají dynamické vlastnosti vozu DS5, který je opět o něco ucelenější a nabízí maximum zážitků.

Motor BlueHDi 180

Motor BlueHDi 180, který je výsledkem optimalizace dieselových motorů 2,0l HDi Euro5, nabízí výkon 133 kW a maximální točivý moment 400 N.m při 2 000 1/min. Využití nového turbodmychadla s proměnlivou geometrií, zvýšení tlaku přeplňování a tlaku spalování umožnily zvýšit výkon motoruo 20 k oproti předchozí generaci. Tento nový motor je navíc vybaven vyvažovacími hřídeli zajišťujícími úroveň akustického a vibračního komfortu, který je na této úrovni očekáván.

Značka Citroën již krom toho předjímá budoucí normy a již dnes nabízí motor BlueHDi 180, vyhovující normě Euro6 díky svému výfukovému potrubí, které tvoří:

-          oxidační katalyzátor zabudovaný u výstupu z motoru, který odstraňuje uhlovodíky (HC) a oxid uhelnatý (CO), jež jsou výsledkem spalování paliva,

-          modul SCR (Selective Catalytic Reduction), zabudovaný před filtrem pevných částic, jenž po vstříknutí látky Adblue(močovina) přemění až 90 % oxidů dusíku (NOx) na vodní páru (H2P) a dusík (N2), které jsou neškodné; látka Adblue je uložena v sedmnáctilitrové nádrži v zadní části vozu; tento objem vydrží na 20 000 km; doplnění se provádí zcela jednoduše, hrdlem dostupným ze zavazadlového prostoru.

-          filtr pevných částic s aditivem, který skupina PSA Peugeot Citroën uvedla ve světové předpremiéře v roce 2000, likviduje až 99,9 % pevných částic.

Inovativní architektura výfukového vedení s přesným uspořádáním technologií: katalyzátor SCR umístěný před filtrem pevných částic s aditivem je jediný systém následného zpracování výfukových plynů, který dokáže snížit emise NOx až o 90 % a současně o 4 % snížit emise CO2.

Automatická šestistupňová převodovka nové generace

Vůz DS5 BlueHDi 180 je vybaven nejnovější generací automatické šestistupňové převodovky. Tato nová převodovka snižuje díky přizpůsobení převodových poměrů otáčky motoru, větší otevření dokáže udržet výkon při rozjezdu a současně snižuje otáčky motoru při vyšší rychlosti, a to díky vysokému točivému momentu motoru (400 N.m), který je k dispozici při 2 000 1/min. Způsob řazení této nové převodovky a s tím spojené mapování pedálu akcelerátoru jsou vhodné pro způsob jízdy každého řidiče. Tato nastavení umožní po výrazném sešlápnutí pedálu přejít z úsporného a dávkovatelného řízení na dynamickou jízdu.

Novinky v koncepci

Díky řadě výhod motoru BlueHDi 180 (vyšší výkon, úspornost a šetrný přístup k životnímu prostředí) vykazuje vůz DS5 BlueHDi 180 s automatickou šestistupňovou převodovkou emise CO2 a spotřebu paliva na nejlepší úrovni segmentu (114 g CO2/km a 4,4 l/100 km).

Úspory paliva bylo dosaženo díky několika změnám v koncepci vozu:

-          snížení mechanických ztrát způsobených třením motoru a převodovky: použití řízeného olejového čerpadla, snížení tření všech pohybujících se částí (písty, vačkové hřídele, ventily .. ), hydraulické řízení,…;

-          snížení hmotnosti hnací jednotky (úspora 7 kg): plastová olejová vana, tenkostěnný blok válců, nové uspořádání hlavy válců se zabudovaným systémem regulace přívodu vzduchu,…;

-          vylepšená účinnost spalování se spalovací komorou „low CO2“;

-          využití systému Stop&Start s alternátorem-startérem u motoru BlueHDi.