Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Citroën ještě před vlastním zahájením autosalonu v Paříži představil novou kapitolu v historii řady DS - nový model DS3 Cabrio.
Model DS3, který je na trhu dva roky a za tu dobu dosáhl nesporného úspěchu, protože se ho prodalo téměř 180 000 kusů. Model DS3, který přišel s koncepcí osobních úprav na míru pomocí několika různých verzí střechy a který se představil ve verzích Racing, Ultra Prestige a Just Mat, se značným způsobem podílí na proslulosti a úspěchu řady DS, jež už dosáhla více než 250 000 prodaných kusů.
Jedinečný styl
Model DS3 Cabrio si délkou 395 cm, šířkou 171 cm a výškou 146 cm zachovává kompaktní proporce. Nabízí všechny prvky výrazného stylu základní verze - „plovoucí“ dvoubarevnou střechu, žraločí ploutev dodávající dynamiku linii bočních oken, boční mřížky sání zdůrazňující denní světlomety s LED diodami, jež jsou typickým rysem čelní strany. Architektura vozu DS3 Cabrio si tyto stylové prvky zachovala a plátno využívá jako novou formu osobní úpravy na míru. U DS3 Cabrio je možné si plátno střechy vybrat dle vlastního vkusu, má zcela nová zadní světla 3D s LED diodami a chromovanou kliku elegantně podtrhující horní část víka zavazadlového prostoru.
Velmi osobní a zcela neobvyklý automobil
Vůz umožňuje různorodé úpravy na míru u střechy, karoserie, vnějších zpětných zrcátek či kol. Již sedan má v nabídce celkem 10 verzí střechy: Urban Tribe, Onde, Perle, Zèbre, Map, Plane, Co Design, Flavio, Flower a Graphic Art. Také u modelu DS3 Cabrio se výrazným prvkem individualizace stává stahovací střecha. DS3 Cabrio se nabízí se 3 odstíny plátna: černou, modrou Infini a Monogram DS. Efekt plovoucí střechy, který je pro DS3 typický, byl zachován díky černým zadním bočním panelům a použití barvy plátna v horní části boků karoserie, na přední příčné liště a na zadním spojleru. S odstíny karoserie a plátna ladí rovněž lišty na palubní desce, lišty kolem větráků a hlavice řadicí páky. K dispozici je 5 variant: šedá, leskle černá, bílá, Carbotech, modrá Infini a šedá Moondust.
Plátno v odstínu modrá Infini tvoří jemné odstíny modré a fialové. Vizuálního efektu je dosaženo díky použití 3 vláken odlišné barvy, z nichž je jedno lesklé. Každé vlákno v tkanině reaguje jinak na odlesky světla, což opět o něco víc zdůrazňuje jedinečný charakter vozu DS3 Cabrio. Logo DS, které je synonymem elegance a vytříbenosti, se podobně jako u velkých luxusních módních značek objevuje i na plátěné střeše DS Cabrio ve verzi Monogram DS. Tohoto jemného motivu je dosaženo kontrastním žakárovým vzorem využívajícím dva odstíny šedé a ladícím s šedým odstínem Moondust.
I uvnitř vozu má každý detail svůj význam. Konzola stropního osvětlení s ovladači otevírání střechy je opatřena LED diodami zajišťujícími doprovodné osvětlení interiéru. Displeje sdruženého přístroje a automatické klimatizace mají bílou barvu ladící s doprovodným osvětlením interiéru. Zpracování vnitřní vrstvy plátěné střechy zajišťuje akustický komfort a současně přispívá k nadstandardní atmosféře, která uvnitř vozu DS3 Cabrio vládne. Čalounění nabízí úplné novinky, zejména koženou úpravu v odstínu modrá Granit a látku Akinen v odstínech Mistral, hnědá Chic a modrá Infini.
Zadní 3D světla s LED diodami
DS3 Cabrio nabízí trojrozměrný světelný podpis využívající zcela novou technologii: zadní 3D světla s LED diodami. Jejich linie se inspirují od zadních světel koncepčních vozů Revolte a Survolt. Středovou část světla tvoří obdélníková opálová lišta tvořená 31 LED diodami a sada zrcadel a skel rozdělujících paprsky, která opakuje obraz světelné lišty do nekonečna. Tento 3D modul se rozsvítí v noci při rozsvícení světel a ve dne při zabrzdění. 3D modul je zvýrazněn horní lištou tvořenou 15 LED diodami. Tato lišta zajišťuje funkci parkovacích, brzdových a bočních obrysových světel. 3D světlo je ozdobeno chromovaným logem DS zasazeným do příčně použitého rastru DS.
Většina kabrioletů váží přibližně o sto kg víc než příslušný sedan, ale u vozu DS3 Cabrio došlo k optimalizaci architektury (hmotnost jen o 25 g vyšší než u sedanu), což není nikterak na úkor živého chování původní DS3. Inženýrům značky Citroën se podařilo zajistit modelu DS3 Cabrio pevnost srovnatelnou s pevností sedanu. Využili zejména boční stavbu sedanu a přidali výztuže kolem zavazadlového prostoru. Vozu, který podělil technický základ sedanu (prvky struktury a nápravový systém), se podařilo udržet si energické chování, díky němuž velmi dobře reaguje a přitom nabízí dobrou úroveň ovladatelnosti a bezpečnosti. Řidič se za volantem vozu DS3 Cabrio cítí blízko vozovce a může snadno vybírat zatáčky.
Architektura zbavující koncepci kabrioletu jakýchkoliv komplexů
DS3 Cabrio byl zkoncipován tak, aby umožnil spojit výhody tradičního kabrioletu a přitom si zachoval všechny přednosti sedanu. Je tak možné bez jakýchkoliv obav využívat i těch nejmenších slunečních paprsků. Úplné uzavření střechy zabere jen 16 vteřin a tuto operaci je možné provést až do rychlosti 120 km/hod. Otevírání a zavírání střechy se ovládá tlačítkem ve stropní konzole. Tento ovladač nabízí 3 polohy střechy: střední, horizontální otevření a úplné otevření. Plátno střechy je i při horizontálním otevření umístěno za cestujícími za zadních sedadlech a ti tak mají zcela volný výhled. Velká péče byla věnována akustice. Nejprve šlo o výběr vysoce kvalitního plátna, které poskytuje příkladnou akustickou izolaci (srovnatelnou se sedanem v uzavřené poloze). Té napomáhá rovněž aerodynamická spojlerová lišta, která zaručuje optimální akustický komfort i v otevřené poloze. Začne působit ihned po zahájení otevírání střechy, vychyluje proud vzduchu a zabraňuje záchvěvům vzduchu v interiéru vozu. Tato architektura zachovala rovněž prostornost vozu, neboť nabízí 5 plnohodnotných míst a největší objem zavazadlového prostoru v této kategorii (245 l). Prostornost je na rozdíl od toho, co je v segmentu běžné, na úrovni sedanu. Byla zachována i modularita zadní lavice (sklopitelné a dělené v poměru 2/3 – 1/3), takže vůz dokáže vyhovět všem situacím běžného života. Velmi originální je způsob otevírání okna víka zavazadlového prostoru (kruhové otevírání) umožňující úplné otevření zavazadlového prostoru bez ohledu na místo, které je za vozem k dispozici (především při parkování u zdi). Vylepšená aerodynamika umožnila dosáhnout stejného SCx (0,69 m2), jako má sedan. Tento výsledek má vliv na výkon vozu, ale podílí se rovněž na snižování emisí CO2. Dosáhlo se jí zejména dlouhým spoilerem a aerodynamickými spojlerovými prvky na lištách zadních postranních okének.
DS3 Cabrio, které se vyrábí ve francouzské továrně v Poissy, se na trh dostane na začátku roku 2013 a od počátku bude mít v nabídce verzi s emisemi pouhých 99 g CO2/km.