MotorInfo

Čínská premiéra nové generace modelů Fabia a Superb

20.4.2015 10:06
Čínská premiéra nové generace modelů Fabia a Superb

Na Shanghai Auto Show 2015 představuje Škoda novou generaci modelů Fabia a Superb.

S novými automobily zahajuje Škoda v Číně novou éru. S dvojitou čínskou modelovou premiérou podtrhuje své ambice vytvořit díky novým automobilům image hodnotnější, silnější a modernější značky a urychlit její růst. V příštích letech chce Škoda zvýšit své dodávky čínským zákazníkům na více než 500 000 vozů ročně. V prvním čtvrtletí roku 2015 prodala značka na čínském trhu 71 700 vozů, což představuje nárůst o 15,6 procenta a nový prodejní rekord za toto období. V roce 2014 bylo v Číně dosaženo nového rekordu v podobě 281 400 dodávek zákazníkům (plus 24 procent).

„Jako nejsilnější trh značky Škoda je Čína, vedle Evropy, nejdůležitějším pilířem naší Růstové strategie,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Od vstupu na čínský trh před osmi lety se Škoda na čínském trhu úspěšně rozvíjí a dosud prodala více než 1,4 milionu vozů. S novými generacemi modelů Fabia a Superb nyní pro značku začíná v Číně nová epocha a s ní i další fáze růstu. Tu symbolizují zejména naše nové modely Fabia a Superb. Tyto špičkové automobily dokazují, že vedle tradičních hodnot značky, jakými jsou funkčnost a optimální nabídka prostoru, nabývají u našich automobilů na významu i design, hodnotný vzhled a emocionalita. Tím se nám i v Číně podaří pro značku nadchnout nové zákazníky. V příštích letech chceme zvýšit prodeje v Číně na více než půl milionu vozů ročně,“ dodává Prof. Vahland. 

V Šanghaji je poprvé v Číně k vidění nová Fabia, moderní, dynamický a výrazný malý vůz. Třetí generace tohoto modelu zároveň disponuje inovativní technikou a je praktičtější a prostornější než kdykoli předtím. V Číně bude nová Fabia v nabídce se dvěma novými benzinovými motory 1.4 MPI (66 kW) a 1.6 MPI (81 kW). Oba motory jsou k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou nebo se šestistupňovou automatickou převodovkou. Od vstupu na čínský trh v roce 2008 bylo dosud čínským zákazníkům dodáno více než 243 800 vozů Fabia. V roce 2014 se pro tento malý vůz v Číně rozhodlo téměř 20 000 zákazníků. Se zahájením prodeje třetí generace tohoto modelu chce automobilka tento úspěch dále posílit. Výroba vozů modelu Fabia pro čínský trh probíhá ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW) v závodě v An-tchingu. Prodej tohoto modelu bude zahájen v dubnu.

V Šanghaji má svou premiéru také nová vlajková loď automobilky - Škoda Superb. Od roku 2001 představuje Superb vrchol modelové palety české automobilky. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 700 000 vozů řady Superb první a druhé generace. V Číně je Superb druhé generace od na trhu od roku 2009. A velice úspěšně - dosud se pro tento model rozhodlo více než 211¨000 čínských zákazníků.

Od svého vstupu na čínský trh v roce 2007 se česká automobilka úspěšně rozvíjela. Pro některý z modelů značky se v Říši středu rozhodlo více než 1,4 milionu zákazníků. Od roku 2010 je Čína největším trhem značky Škoda. V roce 2014 zvýšila automobilka své prodeje v Číně o 24 procent na novou rekordní hodnotu 281 400 vozů. To představuje zhruba čtvrtinu celkových prodejů značky v uplynulém roce. Škoda v roce 2014 v Číně rostla dvakrát rychleji než celkový trh. Rok 2015 je ve znamení dalšího růstu. Do konce března zvýšila ŠKODA své prodeje v Číně o 15,6 procenta. Při svých aktivitách automobilka spoléhá na těsnou spolupráci s Volkswagen Group China a s lokálním partnerem Shanghai Volkswagen.

 

Foto:Škoda Auto