Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Chevrolet zvýšil v roce 2011 svůj podíl na trzích v západní a střední Evropě.
Chevrolet prodal 206 400* vozů v západní a střední Evropě ** v roce 2011, o 1 600 více ve srovnání s rokem 2010, čímž dosáhl dosud nejvyšší tržní podíl značky 1,24 procenta na celkovém trhu. Chevrolet zaznamenal nárůst prodeje v 20 a nárůst tržního podílu v 16 zemích západní a střední Evropy v porovnání s rokem 2010. V sedmi zemích dosáhl Chevrolet rekordní tržní podíl, v mnoha z nich současně také dosáhl dosud nejvyššího počtu prodaných vozůl: Rakousko (tržní podíl 1,18 %), Francie (0,88 %), Německo (0,86 %), Polsko (2,28 %), Srbsko (5,02 %), Slovinsko (2,95 %) a Turecko (2,6 %).
„Naše výkonnost byla dobrá a v roce 2011 jsme zaznamenali růst na náročném evropském trhu,“ řekla Susan Docherty, prezidentka a výkonná ředitelka Chevrolet Europe. Chevrolet v roce 2011 přivedl na trh sedm nových modelů a zvýšil tak pokrytí na více, než 50 procent tržních segmentů. „S naší novou řadou modelů v showroomoch v celé Evropě je rok 2012 výbornou příležitostí pro náš další růst,“ řekla Susan Docherty.
Bestsellerem v Evropě se stal Chevrolet Spark, který zde představuje 5,5 procenta segmentu mini s prodanými 66 400 vozidly. Malý Chevrolet Aveo dosáhl prodeje 51 000 kusů a Chevrolet Cruze, nyní k dispozici také jako populární hatchback, dosáhl prodeje 39 400 vozů. Kompaktní Chevrolet Cruze byl opět lídrem segmentu v několika evropských zemích a je celosvětově nejprodávanějším Chevroletem s více, než 1 milionem prodaných vozů od svého příchodu na trh v roce 2009. V roce 2012 přibude Chevrolet Cruze Station Wagon; pokryje tak další, v západní a střední Evropě významný tržní segment. SUV Chevrolet Captiva a rodinný van Chevrolet Orlando se nadále těšily vysokému zájmu, čehož důkazem je prodej 24 300, resp. 20 600 vozů v roce 2011. Prodej ikonického sportovního Camara, lídra segmentu v USA, dosáhl za několik prvních měsíců prodeje v Evropě počet 600 vozů, přičemž 40 procent směřovalo do Francie.
V celé Evropě***, Chevrolet v roce 2011 prodal 517 800 vozidel, což představuje nárůst o 40 500 vozů, nebo 8,5 procenta vůči roku 2010, čímž dosáhl tržní podíl 2,61 procenta. Chevrolet dokázal obhájit svoji pozici největšího importéra v Rusku prodejem 173 500 vozů v roce 2011, což představuje nárůst o 57 200 vozů a dosažený tržní podíl 6,39 procenta. Chevrolet v roce 2011 prodal rovněž 15 133 vozů v Izraeli****.
_______________________________________________________________________
* Předběžné údaje o registracích – celkový trh vozů (osobní a lehké užitkové automobily).
** Západní a střední Evropa zahrnuje 37 států: EU27 plus Andorra, Albánie, Bosna a Hercegovina, Chorvatsko, Island, Macedonie, Černá Hora, Norsko, Srbsko, Švýcarsko a Turecko.
*** Celá Evropa zahrnuje 49 zemí: západní a střední Evropa, Rusko, Ukrajina, Uzbekistán, Kazachstán a další státy CIS.
**** Izrael je součástí aktivit Chevrolet Europe, ale není zahrnutý v údajích o evropském prodeji uvedených výše.