Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Chevrolet prodal v roce 2011 celosvětově 4,76 milionu automobilů.
Tím vytvořil podle informací automobilky nový rekord a podpořil tak také globální prodej koncernu General Motors Co. přes 9 milionů vozů - což je více o 7,6 procenta v porovnání s rokem 2010.
GM získal čtyři desetiny bodu tržního podílu, který představuje 11,9 procenta globálního automobilového trhu. Prodeje vzrostly ve všech hodnocených regionech – Severní Americe, Jižní Americe, Evropě a oblasti International Operations – když GM prodal celkově 9 025 942 vozů, v porovnání s 8 385 484 v roce 2010.
USA byly největším trhem Chevroletu s prodejem 1 775 812 vozidel, což představuje nárůst přes 13 procent vůči roku 2010. V Číně zaznamenal rekordní prodej 595 068 vozů, představující meziroční nárůst o 9,5 procenta. Mezi další trhy s výrazným meziročním nárůstem prodeje Chevroletů patří Vietnam (79 procent), Rusko (49 procent), Turecko (30 procent) a Německo (21 procent).
Chevrolet si buduje svoji globální pozici prodejem automobilů jako Cruze, Aveo (Sonic) a Spark, ve střední třídě zcela nové globální Malibu a také crossovery a užitkové vozy jako Orlando a Colorado.
Kompaktní sedan Chevrolet Cruze byl na čele prodeje značky s přes 670 000 prodanými vozy v roce 2011; stal se nejprodávanějším modelem Chevroletu na světě s prodejem přes 1,13 milionu kusů od svého představení v roce 2009. V USA byl v roce 2011 Chevrolet nejprodávanější značkou osobních automobilů také díky vysokému podílu úspěšného Cruze. Rekordní prodeje automobilů zaznamenal Chevrolet v roce 2011 na 15 trzích. Nejvyšší meziroční nárůst dosáhl Chevrolet v Peru (81 procent), Vietnamu (70 procent), Thajsku (57 procent), Jižní Africe (50 procent) a Izraeli (46 procent). Pro Chevrolet v roku 2011 bylo největších těchto 10 trhů:
Trh |
Celkový prodej 2011 |
USA |
1 775 812 |
Brazílie |
632 201 |
Čína |
595 068 |
Rusko |
173 485 |
Mexiko |
162 461 |
Kanada |
150 540 |
Argentina |
133 491 |
Uzbekistán |
121 584 |
Indie |
111 056 |
Kolumbie |
105 783 |
Při vstupu do svého druhého století je Chevrolet více globální značkou s více, než 60 procenty prodeje realizovaného mimo trhu v USA.
Pro koncern GM byly v roce 2011 dva největší trhy Čína, kde GM a jeho partneři zvýšili meziročně prodej o 8,3 procenta na 2 547 203 vozů a USA, kde GM prodal 2 503 820 vozů, o 13 procent více vůči roku 2010. GM je v obou zemích lídrem trhu.
Prodej General Motors Global
|
Jednotek 2011 |
Jednotek 2010 |
% Změna |
|
% Trhu 2011 |
% Trhu 2010 |
Změna body |
Severní Amerika |
2 924 140 |
2 625 411 |
11,4 |
|
18,4 |
18,2 |
0,2 |
Evropa |
1 735 335 |
1 662 963 |
4,4 |
|
8,8 |
8,8 |
0,0 |
Jižní Amerika |
1 064 631 |
1 024 960 |
3,9 |
|
18,8 |
19,9 |
(1,1) |
International Operations |
3 301 836 |
3 072 150 |
7,5 |
|
9,5 |
8,9 |
0,6 |
Celkem globálně |
9 025 942 |
8 385 484 |
7,6 |
|
11,9 |
11,5 |
0,4 |
GM North America = USA, Kanada, Mexiko a další trhy Severní Ameriky
GM Europe = západní, střední a východní Evropa plus Rusko
GM International Operations = Asie-Oceánie, Severní Afrika, Subsaharská Afrika a Střední východ
Poznámka: Irán, Severní Korea, Sýrie a Súdán jsou vyňaty z objemů prodeje a výpočtu tržního podílu