MotorInfo

Chevrolet navýšil prodeje

21.1.2012 08:30
Chevrolet navýšil prodeje

Chevrolet prodal v roce 2011 celosvětově 4,76 milionu automobilů.

Tím vytvořil podle informací automobilky nový rekord a podpořil tak také globální prodej koncernu General Motors Co. přes 9 milionů vozů - což je více o 7,6 procenta v porovnání s rokem 2010.

GM získal čtyři desetiny bodu tržního podílu, který představuje 11,9 procenta globálního automobilového trhu. Prodeje vzrostly ve všech hodnocených regionech – Severní Americe, Jižní Americe, Evropě a oblasti International Operations – když GM prodal celkově 9 025 942 vozů, v porovnání s 8 385 484 v roce 2010.

USA byly největším trhem Chevroletu s prodejem 1 775 812 vozidel, což představuje nárůst přes 13 procent vůči roku 2010. V Číně zaznamenal rekordní prodej 595 068 vozů, představující meziroční nárůst o 9,5 procenta. Mezi další trhy s výrazným meziročním nárůstem prodeje Chevroletů patří Vietnam (79 procent), Rusko (49 procent), Turecko (30 procent) a Německo (21 procent).

Chevrolet si buduje svoji globální pozici prodejem automobilů jako Cruze, Aveo (Sonic) a Spark, ve střední třídě zcela nové globální Malibu a také crossovery a užitkové vozy jako Orlando a Colorado.

Kompaktní sedan Chevrolet Cruze byl na čele prodeje značky s přes 670 000 prodanými vozy v roce 2011; stal se nejprodávanějším modelem Chevroletu na světě s prodejem přes 1,13 milionu kusů od svého představení v roce 2009. V USA byl v roce 2011 Chevrolet nejprodávanější značkou osobních automobilů také díky vysokému podílu úspěšného Cruze. Rekordní prodeje automobilů zaznamenal Chevrolet v roce 2011 na 15 trzích. Nejvyšší meziroční nárůst dosáhl Chevrolet v  Peru (81 procent), Vietnamu (70 procent), Thajsku (57 procent), Jižní Africe (50 procent) a Izraeli (46 procent). Pro Chevrolet v roku 2011 bylo největších těchto 10 trhů:

Trh

Celkový prodej 2011

USA

1 775 812

Brazílie

632 201

Čína

595 068

Rusko

173 485

Mexiko

162 461

Kanada

150 540

Argentina

133 491

Uzbekistán

121 584

Indie

111 056

Kolumbie

105 783

 

Při vstupu do svého druhého století je Chevrolet více globální značkou s více, než 60 procenty prodeje realizovaného mimo trhu v USA.

Pro koncern GM byly v roce 2011 dva největší trhy Čína, kde GM a jeho partneři zvýšili meziročně prodej o 8,3 procenta na 2 547 203 vozů a USA, kde GM prodal 2 503 820 vozů, o 13 procent více vůči roku 2010. GM je v obou zemích lídrem trhu.

Prodej General Motors Global

 

 

Jednotek

2011

Jednotek

2010

%

Změna

 

%

Trhu

2011

%

Trhu

2010

Změna

body

Severní Amerika

2  924  140

2  625  411

11,4

 

18,4

18,2

0,2

Evropa

1  735  335

1  662  963

4,4

 

8,8

8,8

0,0

Jižní Amerika

1  064  631

1  024  960

3,9

 

18,8

19,9

(1,1)

International Operations

3  301  836

3  072  150

7,5

 

9,5

8,9

0,6

Celkem globálně

9  025  942

8  385  484

7,6

 

11,9

11,5

0,4

 

GM North America = USA, Kanada, Mexiko a další trhy Severní Ameriky

GM Europe = západní, střední a východní Evropa plus Rusko

GM International Operations = Asie-Oceánie, Severní Afrika, Subsaharská Afrika a Střední východ

Poznámka: Irán, Severní Korea, Sýrie a Súdán jsou vyňaty z objemů prodeje a výpočtu tržního podílu