Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že ke konci letošního června přesáhly úhrnné prodeje modelu Prius s hybridním pohonem hranici 3 milionů vozů.
Model Prius představila TMC v roce 1997, kdy se jednalo celosvětově o vůbec první velkosériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Druhá generace následovala v roce 2003 a třetí generace pak v roce 2009. Mezi první a třetí generací tohoto modelu se TMC podařilo zásadním způsobem snížit náklady na hybridní soustavu, a to o plné dvě třetiny, při současném poklesu emisí CO2 ze 114 g/km na 89 g/km (v evropském kombinovaném jízdním cyklu). TMC dále u Toyoty Prius třetí generace podala 1 261 patentových přihlášek, čímž dosáhla pokroku, který si označení „Prius“ rozhodně zaslouží (odvozeno z latinského výrazu pro „jít vpřed, předcházet“). TMC již od doby vývoje modelu Prius první generace vnímá technologii hybridního pohonu jako základní směr vývoje nejrůznějších typů ekologických vozidel a klade důraz na vývoj a výrobu základních komponent, jako jsou elektromotory, invertory, akumulátory nebo elektronické řídicí jednotky (ECU), což vede i k nárůstu investic v Japonsku. TMC bude pokračovat ve svých výzkumných a vývojových aktivitách i investicích do zařízení v Japonsku v rámci vývoje hybridních i dalších nejmodernějších technologií, s cílem dosáhnout udržitelného růstu díky nasazení těchto původem japonských technologií po celém světě.
Ve fiskálním roce (končícím v březnu 2014) TMC plánuje investovat 890 mld. jenůdo vývoje ekologických technologií i do posílení nové platformy a vývoje nejdůležitějších komponent. Během stejného období TMC rovněž plánuje navýšit investiční výdaje na 910 mld. jenů, z toho 440 mld. jen v Japonsku (meziroční nárůst o 9 procent). Součástí investic do výzkumné a vývojové infrastruktury je i nové V&V zařízení (na ploše 651 hektarů) a nová Technická budova vývoje a výroby hnacích jednotek (dvanáctipodlažní budova o celkové podlahové ploše 100 000 m²) ve městě Toyota City v prefektuře Aiči, která poslouží jako základna vývoje hnacích ústrojí příští generace, a dále Laboratoř aerodynamiky (s možností simulovat vítr o rychlosti 250 km/h) ležící v technickém centru Honsha. Budoucí investiční výdaje konsolidovaných poboček zahrnují investici společnosti Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) do rozšíření výroby akumulátorů v závodu Omori ve městě Kosai City (prefektura Shizuoka).
Model |
Úhrnné prodeje (v tisících vozidel) |
Stav výroby |
Prius I |
123 |
ukončena v srpnu 2003 |
Prius II |
1 192 |
ukončena v prosinci 2011 |
Prius III |
1 688 |
běží |
Prius celkem |
3 002 |
|
Prius +/Alpha/v |
322 |
běží |
Prius Plug-in |
35 |
běží |
Prius c |
75 |
běží |
Prius celkem |
3 436 |
|