MotorInfo

Cebia zjišťovala, které modely ojetých aut se nejvíce stáčejí

17.2.2016 16:43
Cebia zjišťovala, které modely ojetých aut se nejvíce stáčejí

Společnost Cebia na základě analýzy vloni prověřovaných ojetin zjistila, že nejčastěji se stáčejí nejprodávanější modely značek Škoda, Volkswagen, Audi, BMW, Ford a Renault.

Po těchto vozech je největší poptávka, mají největší podíly na prodejích ojetin, a proto u nich podvodníci nejvíce stáčejí počítadla ujetých kilometrů. Zároveň Cebia zjistila, že dlouhodobě nedochází ke zvyšování celkové míry stáčení ojetin, která se již několik let drží na hranici 40 %.

„Vyhodnotili jsme jednotlivé modely vozidel zadaných k prověření do systému AUTOTRACER v roce 2015. Jednalo se jak o vozidla českého, tak i zahraničního původu, u nichž je míra stáčení obecně výrazně vyšší. U vozidel z individuálního dovozu je riziko stočení vždy minimálně o 23 % vyšší než u stejných tuzemských automobilů. Posuzovali jsme míru stáčení u jednotlivých modelů vozidel zadaných k prověření, tedy podíl stočených vozidel v rámci daného modelu. Uvádíme 10 modelů vozidel, u nichž zákazník nejčastěji narazí na stočený tachometr. Všechno jsou to modely s vyšším podílem stočených vozidel než je 40% průměr celého trhu,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. 

 Model

Podíl na trhu ojetých vozidel

Procento stočených vozidel

Škoda Octavia

9,80 %

49 %

Škoda Fabia

7,20 %

46 %

VW Passat

3,40 %

45 %

Audi A6

1,00 %

44 %

BMW řada 3

1,60 %

43 %

Ford Focus

2,90 %

43 %

Škoda Superb

1,50 %

42 %

Renault Scénic

0,90 %

42 %

VW Golf

2,80 %

42 %

Audi A4

1,10 %

40 %

Naopak nejméně jsou stáčeny vozy korejských značek Kia a Hyundai. Např. Hyundai i30 má 18% podíl stočených vozů nebo Kia Ceed 16% podíl, ale také třeba Toyota Yaris (21 % stočených), Seat Ibiza (18 % stočených) nebo Opel Corsa (17 % stočených).

Dosud zaznamenané rekordní hodnoty stočení

Smutným držitelem rekordu je Volkswagen Passat stočený o 500 000 km, ze 750 000 na 250 000 km. Kuriózní je BMW stočené o 387 900 km, ze 431 000 na 43 100 km, tzn. podvodník prostě jen ubral „0“ a z dost ojetého auta udělal rázem zánovní. Patří sem i BMW řady 7 r.v. 2008, které bylo nabízeno se stavem tachometru 229 215 km a přitom před rokem mělo najeto již 690 000 km. Bylo stočeno tedy minimálně o 460 000 km. Běžně jsou vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů.

„Nedávno se mi dostal do ruky časopis Motor Revue z roku 1931. Je tam článek kde radí různé triky jak omladit motocykl při prodeji, jak zakrýt jeho opotřebení a nedostatky a také jak stočit jeho kilometry. Autor článku konkrétně radí použít šicí stroj, resp. zařízení pro navinování cívek, cituji: ´…čímž si za chvíli opravíte údaj na pouhých 2 000 km, čemu asi odpovídají vaše pneumatiky…´. Prostě stáčení tachometrů je staré jako motorismus sám a eliminovat ho není snadné. Jen se dříve stáčelo pomocí šicího stroje nebo vrtačky a dnes již jen digitálně. Pozitivní zprávou je, že podle našich analýz se podíl stočených ojetin na trhu v ČR již nezvyšuje a dochází k nárůstu průměrné hodnoty stavu tachometru udávané u prodávaných vozidel. Věříme, že jedním z důvodů je výrazné rozšíření používání systému AUTOTRACER,“ řekl Martin Pajer.

 

Ilustrační foto:Cebia