MotorInfo

Cebia hlásí vyšší počet zákazníků

16.5.2013 09:27
Cebia hlásí vyšší počet zákazníků

Společnost Cebia působí již 22. rokem na českém trhu v oblasti prověřování a zabezpečování automobilů. Za tuto dobu si společnost vybudovala rozsáhlou datovou základnu, která je průběžně aktualizována a rozšiřována.

Aktuálně přesáhl počet záznamů v této databázi 525 000 000. Dynamicky roste i využívání této databáze zákazníky. Ti v roce 2012 zadali do systému AUTOTRACER více než 515 000 dotazů a letos společnost čeká 1 000 000 dotazů na prověření VIN.

Nadpoloviční většinou se na celkovém počtu dotazů do systému podílejí zákazníci z řad široké motoristické veřejnosti, zbytek tvoří dotazy spolupracujících partnerů – převážně autobazarů. „Rostoucí míra využívání našeho klíčového systému na prověřování historie vozidel AUTOTRACERu je důsledkem kvality našich dat. Například u 56 procent vozidel, která naši zákazníci u nás prověřují, máme k dispozici alespoň 5 historických stavů tachometru. A právě stavy tachometru, díky rozšířenému nešvaru jejich stáčení, zajímají naše zákazníky nejvíce,“ řekl Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Od počátku roku zaznamenáváme výrazný růst počtu dotazů na prověření VIN v systému AUTOTRACER, nyní je jich více než 20 000 týdně. Letos tak očekáváme přes milion dotazů do systému, což je dvakrát víc než v loňském roce,“ doplnil Martin Pajer.

Datová základna, sloužící jako zdroj pro všechny systémy Cebia, se za posledních 5 let pětinásobně zvýšila. Zdrojem dat jsou především výrobci a importéři vozů jednotlivých značek, dealeři automobilů, autoservisy, prodejci ojetých automobilů, leasingové společnosti a další společnosti působící v automobilovém průmyslu. 80 % dat pochází z ČR, z toho 60 % poskytují autorizované servisy, 20 % bazary, zbytek ostatní firmy působící v automobilovém průmyslu. 20% dat pak plyne ze zahraničí.