MotorInfo

Carlos Tavares představil plán „Back in the Race“

14.4.2014 16:12
Carlos Tavares představil plán „Back in the Race“

Předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares představil plán „Back in the Race“ pro období 2014 – 2018, který má zajistit obnovu skupiny.

Plán zahrnuje tři hlavní opatření:

  • trvale pozitivní provozní free cash-flow skupiny nejpozději do roku 2016,
  • kumulovaný provozní free cash-flow skupiny ve výši 2 miliard euro pro období 2016-2018,
  • provozní marže 2 % pro automobilovou divizi do roku 2018, s cílem 5 % pro příští střednědobý plán pro období 2019-2023.

 

Plán „Back in the Race“ si stanovil 4 provozní cíle:


1. DS, Peugeot a Citroën, 3 značky známé po celém světě
Zrychlí se rozvoj DS jako samostatné prémiové značky.
Skupina bude současně pokračovat v přehodnocení pozice těchto tří značek, dojde k vyjasnění modelových řad pro jejich vzájemnou komplementárnost a zlepší se jejich cenová pozice.

2. Zacílený zhuštěný světový produktový plán

Jednotlivé nabídkové řady skupiny se postupně zracionalizují a do roku 2020 je bude tvořit 26 modelů. Skupina PSA Peugeot Citroën se soustředí na kompaktnější nabídku a tím bude moci lépe pokrýt trh a zlepšit výnosnost zaměřením se na nejrentabilnější segmenty.

Umožní se tím optimalizace využívání platforem a programů po celém světě a zlepší se zacílení investic na vědu a výzkum a kapitálové náklady.

3. Rentabilní růst na mezinárodním poli při zachování základních principů automobilového trhu

Skupina bude dál zrychlovat svůj rozvoj v Číně, kde do roku 2020 ztrojnásobí objemy realizované společně se skupinou Dongfeng a zajistí rozvoj značky DS,

Partnerství podepsané se skupinou Dongfeng rovněž umožní zrychlit rozvoj v zemích sdružení ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie),

Skupina musí současně vylepšit svou situaci v Rusku a transformovat obchodní model v Latinské Americe tak, aby do 3 let dosáhla v těchto dvou oblastech ziskovosti,

A konečně bude skupina Peugeot Citroën hledat možnosti rozvoje v nových zemích s  rostoucím trhem, např. v Africe nebo v zemích Středomoří.

Za tímto účelem se změní organizace, která bude strukturovaná kolem 6 velkých regionů: Eurasia, Evropa, Střední východ/Afrika, Latinská Amerika, Čína a ASEAN, regionu Asie/Pacifik.

4. Modernizace pro větší konkurenceschopnost, zejména v Evropě

Aby skupina PSA Peugeot Citroën dokázala čelit výzvám konkurenceschopnosti, zrychlí modernizaci svých továren na úroveň nejlepších továren ve světě, současně bude pokračovat ve snižování nákladů a skladových zásob.

Pokračování transformace podnikové kultury

Skupina musí rozvíjet kulturu zaměřenou na výsledek a zlepšovat globální přístup, aby se jí podařilo urychlit návrat k rentabilitě. Významnou podmínkou splnění čtyř uvedených cílů je pokračující změna podnikové kultury, která byla ve skupině PSA Peugeot Citroën již spuštěna.

Carlos Tavares při příležitosti prezentace plánu „Back in the Race“ uvedl: „Cílem plánu Back in the Race je urychlit obnovu skupiny a nasměrování veškerého kreativního potenciálu týmů tak, abychom se co nejrychleji vrátili k rentabilitě.“